F1: Preview Ιαπωνίας
Η ώρα της στέψης;
- -
- -
Ο αγώνας της Ιαπωνίας θα είναι εκτός συγκλονιστικού απροόπτου αυτός με τον οποίο ο Sebastian Vettel θα στεφτεί και επίσημα Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2011. Ο οδηγός της Red Bull Racing απέχει μόνο ένα βαθμό από το να το … σηκώσει και τα μπλουζάκια και τα καπελάκια που είχαν πάρει στην Σιγκαπούρη θα τα φορέσουν (εάν δεν γίνει κάτι συναρπαστικό) στην Suzuka.
Τι μας περιμένει
Το πρωτάθλημα έχει σχεδόν τελειώσει και μένει το τυπικό μέρος. Όπως έχουν ήδη δηλώσει οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τους εναπομείναντες αγώνες, σαν αγώνες προετοιμασίας για το 2012. Λύσεις θα δοκιμαστούν στα ελεύθερα δοκιμαστικά και πιθανώς καθώς φτάνουμε στο τέλος της σαιζόν και στους αγώνες.
Μαθήματα ιστορίας
Η πίστα αυτή σχεδιάστηκε το 1962 από τον John Hugenholtz και είναι η μοναδική πίστα στο καλεντάρι (και από τις λίγες στον κόσμο) που έχουν το σχήμα του «8». Έκτοτε έχουν γίνει επεμβάσεις σε αυτή σε 3 περιπτώσεις. Έχει χαρακτηριστικές στροφές οι οποίες έχουν μείνει στην μνήμη των φίλων της F1. Πρέπει να πούμε ότι ιδιοκτήτης της πίστας είναι η εταιρία της Honda. Στην πρόσφατη ιστορία μόνο το 2007 και το 2008 δεν έγινε αγώνας εκεί (έγινε στο Fuji), ενώ τις δυο τελευταίες χρονιές είχαμε νικητή τον Sebastian Vettel.
Στο τέλος της δεκαετίας του 1980 οι μάχες ανάμεσα στον Senna και τον Prost στην πίστα αυτή ήταν αξιομνημόνευτες. Το 1989 o Senna πήγε να προσπεράσει τον teammate του Prost στην στροφή πριν από την γραμμή εκκίνησης τερματισμού για να κρατήσει τις ελπίδες για τίτλο, και ενώ ο Γάλλος είχε πει ότι δεν θα ρίσκαρε μια διπλή εγκατάλειψη, ο Senna προσπάθησε με αποτέλεσμα να βγουν και οι δυο εκτός στροφής. Ο Prost βγήκε από το αυτοκίνητο έχοντας μείνει με την ιδέα ότι όλα είχαν τελειώσει, αλλά ο Senna πίεσε τους ανθρώπους που βρισκόντουσαν δίπλα του και τον έσπρωξαν ξανά μέσα. Τελικά ακυρώθηκε γιατί «έκοψε» στην στροφή. Την επόμενη χρονιά και ενώ ο Prost είχε μετακινηθεί στην Ferrari και μετά από αλλαγή της τελευταίας στιγμής είχαμε το δεύτερο συμβάν. Ο Senna και ενώ είχε πάρει την Pole Position έπεσε «θύμα» του προέδρου της FIA Jean Marie Balestre ο οποίος μετακίνησε την σειρά με αποτέλεσμα η pole position να μετακινηθεί από την αριστερή – καθαρά αγωνιστική γραμμή – στην δεξιά, και συνεπώς ο Prost που ξεκινούσε δεύτερος να έχει πλεονέκτημα. Ο Βραζιλιάνος δεν το χώνεψε ποτέ αυτό και δεν άφησε καθόλου το πόδι από το γκάζι εμβολίζοντας τον Prost που πήγε να στρίψει, εγκαταλείποντας και οι δυο τον αγώνα. Οι παρασκηνιακές μάχες και το 1989 και το 1990 ήταν κάτι που έδειχναν χαμένο τον Βραζιλιάνο Πρωταθλητή.
Την δεκαετία του 2000 είχαμε φυσικά το πρωτάθλημα του Michael Schumacher με την Ferrari, φέρνοντας τα σκήπτρα στο Maranello. Το 2006 είχαμε μια ατυχία για τον Γερμανό όταν από σπασμένο κινητήρα έχασε την ευκαιρία να «χτυπήσει» το 8ο πρωτάθλημά του, ενώ το 2005 είχαμε έναν εκπληκτικό Raikkonen να κερδίζει από την 17η θέση προσπερνώντας τον Fisichella με την Renault στην αρχή του τελευταίου γύρου.