F1: Συμπεράσματα μετά από το τετραήμερο δοκιμών
Τι κρατάμε... τι πετάμε...
- -
- -
Ολοκληρώθηκε το πρώτο σετ δοκιμών και μας έχουν μείνει άλλα δυο πριν οι ομάδες πακετάρουν τα μονοθέσια να πετάξουν προς Αυστραλία. Τι κρατάμε και τι πετάμε όμως από ότι έχουμε δει μέχρι στιγμής; Ποιος έχει το πάνω χέρι και ποίος έχει την περισσότερη δουλειά να κάνει;
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση σε σχέση με το 2011 είναι οι εξατμίσεις. Δεν αποτελούν πλέον αεροδυναμικό βοήθημα και έτσι η ομοσπονδία έχει ορίσει ακριβώς που πρέπει να απολήγουν. Αυτό δείχνει ότι είναι ένα μειονέκτημα για την Red Bull Racing η οποία είχε χτίσει το μονοθέσιό της γύρω από την λύση αυτή. Υπάρχει όμως και το υποχρεωτικό όριο στο ύψος σε συγκεκριμένο σημείο κοντά στους εμπρόσθιους τροχούς, κάτι που έφερε τις ομάδες σε λύσεις με «σκαλοπάτι».
Αυτό όμως που η Red Bull Racing δείχνει να κρατάει σαν χαρακτηριστικό είναι ότι η μπροστινή πτέρυγα συνεχίζει να βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Πολλές είναι οι φωτογραφίες και τα video που μπορέσαμε να δούμε και να το αποδεικνύουν. Έπρεπε όμως να μειώσουν την απόσταση από το έδαφος στο πίσω μέρος του μονοθεσίου. Όπως πέρσι έτσι και φέτος θα είναι η ομάδα που έχει βάλει ψηλά τον πήχη.
Από κει και πέρα έχουμε τις δυο ομάδες με τα ερωτηματικά μέχρι στιγμής. Είναι η Ferrari και η McLaren. Η μεγαλύτερη πίεση είναι στην Ferrari η οποία αποφάσισε να ξεκινήσει το μονοθέσιο από την αρχή και να κρατήσει ελάχιστα από πέρσι. Κυρίως με τον σχεδιασμό της μπροστινής ανάρτησης, ο οποίος δεν έχει χρησιμοποιηθεί στην F1 για πάνω από μια 20ετία. Τώρα η Ferrari επαναφέρει την λύση αυτή προσπαθώντας να βελτιώσει την ροή το αέρα κάτω από το ρύγχος. Η διαφοροποίηση αυτή έφερε προβλήματα στην ρύθμισή της. Υπάρχει όμως πρόβλημα και στις στροφές. Ο Pat Fry, τεχνικός διευθυντής της ομάδας, είπε ότι υπάρχει θέμα σε όλες τις φάσεις ενός στριψίματος. Οπότε οι άνθρωποι του Maranello έχουν πολύ δουλειά μπροστά τους μέχρι τις επόμενες δοκιμές στην Βαρκελώνη. Όλες οι δηλώσεις των υπευθύνων έλεγαν ότι είναι ένα τελείως διαφορετικό μονοθέσιο, με τον Alonso να τονίζει ότι έμαθαν μόλις το 20% απο τις δοκιμές αυτές. Και το ερώτημα είναι λογικό … προλαβαίνουν να το μάθουν σε ικανοποιητικό βαθμό μέχρι την Μελβούρνη;
Η McLaren είναι ακόμα ένα ερωτηματικό. «Ικανοποιητικά τα πρώτα δείγματα» έλεγαν οι δυο οδηγοί, αλλά πολλά τα πράγματα που έχουν να κάνουν. Είναι η μόνη ομάδα από αυτές που έχουμε δει που αποφάσισαν πάνε με χαμηλό σχεδιασμό ρύγχους, χωρίς το σκαλοπάτι. Στην McLaren είναι σίγουροι ότι έχουν πάρει την σωστή σχεδιαστική γραμμή και θα δουλέψει σωστά το μονοθέσιο. Μέχρι στιγμής όμως ούτε σε αυτούς έχουν πάει καλά τα πράγματα. Προβληματίζονται με το στήσιμο και τα σχόλια δεν ήταν πειστικά.
Κάτι που ισχύει για όλους είναι ότι το σημαντικότερο τεστ είναι το τελευταίο στην Βαρκελώνη. Το πρώτο ήταν για να μάθουν τα μονοθέσια, ενώ από δω και πέρα θα δοκιμάσουν και λύσεις που έχουν ήδη σχεδιάσει και θα δουν πώς θα ανταποκριθούν τα μονοθέσια. Από τις υπόλοιπες ομάδες πρέπει να δούμε με πολύ καλό μάτι την Lotus η οποία ήταν σταθερή αλλά και την Force India. Περισσότερα όμως πράγματα θα δούμε στις 21 Φεβρουαρίου στην Βαρκελώνη.