F1: Τι γίνεται στην Ferrari;
Δύσκολοι καιροί στο Maranello
- -
- -
Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η Ferrari δεν πήγε καλά στις δοκιμές που έγιναν μέχρι στιγμής. Το πρωτάθλημα αρχίζει το άλλο Σαββατοκύριακο (18 Μαρτίου) και όπως όλα δείχνουν δεν θα πρέπει να έχουμε την Ferrari στους υπολογισμούς μας για μάχη στις κορυφαίες θέσεις. Οι εκτιμήσεις μάλιστα την φέρνουν αυτή τη στιγμή στην 5η θέση δυναμικότητας των ομάδων πίσω από Red Bull Racing, McLaren, Mercedes και Lotus!
Τι έχει πάει στραβά όμως και τι γίνεται στο Maranello; Ο Πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, μιλώντας στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης είπε σχετικά : «Ελπίζω ότι οι προβλέψεις για μας να είναι λάθος. Και εάν είναι σωστές θα θελήσω να ξέρω γιατί έγινε και πόσο καιρό θα χρειαστεί για να βρούμε τον δρόμο μας». Πρόσθεσε δε ότι : «Μίλησα με τον Alonso και είπε ότι υπάρχουν πολλά θετικά πάνω στο μονοθέσιο, αλλά θα πάρει χρόνο για να ξεκλειδώσουμε την δυναμική του. Είναι ένα μονοθέσιο το οποίο το εξερευνούμε και μόλις στην Μελβούρνη θα ξέρουμε που θα είμαστε»
Πιο σαφής δεν χρειάστηκε να γίνει ο Montezemolo για να δείξει ότι υπάρχει πρόβλημα και θα ζητήσει ευθύνες. Κατά ένα πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό δηλώσεις του τύπου «είναι ένα μονοθέσιο που εξερευνούμε» δείχνει σε πρόβλημα. Από τις πληροφορίες που συγκεντρώσαμε το πρόβλημα της Ferrari δείχνει να είναι το εξής. Το μονοθέσιο είναι γρήγορο για 2-3 γύρους, συνεπώς να περιμένουμε μια δυνατή Ferrari στα προκριματικά, στην συνέχεια έχει πρόβλημα με φθορά ελαστικών κάτι το οποίο δυσκολεύει την είσοδο στην στροφή και μετά από 2-3 γύρους εμφανίζεται πρόβλημα και στην έξοδο στην φάση της επιτάχυνσης. Οι οδηγοί δυσκολεύονται αρκετά να χειριστούν ένα μονοθέσιο το οποίο είναι απρόβλεπτο σε κάθε γύρο, σε κάθε στροφή. Θα μπορέσουν να υπάρξουν βελτιώσεις μέχρι την Αυστραλία; Δύσκολη μια τέτοια πρόβλεψη.
Επιπρόσθετα η Ιταλική Gazzetta dello Sport έγραψε ότι η Scuderia επανασχεδίασε τις πλευρικές εισαγωγές των ψυγείων σε τέτοιο βαθμό που χρειάστηκε να περάσει νέα τεστ πρόσκρουσης. Επισήμως διαψεύστηκε αυτό το γεγονός. Μεγάλα προβλήματα είχαν και με τις εξατμίσεις. Είδαμε σε ομάδες όπως η Red Bull Racing, McLaren και Sauber έναν ιδιαίτερο σχεδιασμό, με φιλοσοφία, αλλά και έναν τρόπο «εκμετάλλευσης» των καυσαερίων για δημιουργία κάθετης δύναμης, την στιγμή που η Ferrari δοκίμαζε που να τοποθετήσει τις δικές της απολήξεις. Στο πρώτο δε τεστ στην Jerez δοκίμασαν πολλές λύσεις κάτι που τους έφαγε χρόνο. Άλλωστε το παραδέχθηκαν και οι ίδιοι.
Και τώρα τι γίνεται; Καταρχάς έχουμε 20 αγώνες σε αυτή την σαιζόν και δεν πρέπει να ξεγράφουμε κανένα. Δεν είναι όμως εύκολο να γίνει κάποια δραματική αλλαγή και να δούμε την Ferrari μπροστά από τις Red Bull Racing, McLaren και Mercedes που δείχνουν ότι είναι οι 3 καλύτερες ομάδες αυτή τη στιγμή. Οπότε το καλύτερο που θα μπορεί να κάνει είναι να κρατηθεί κοντά και να μην χάσει πολύ έδαφος. Για λόγους logistics το GP στο οποίο φέρνουν τα μεγαλύτερα πακέτα αναβαθμίσεων είναι η Βαρκελώνη (το πρώτο Ευρωπαϊκό GP). Φέτος αυτό είναι το 5ο GP! Προηγούνται Αυστραλία, Μαλαισία, Κίνα και Μπαχρέιν. Κάποιοι λένε ότι μπορεί να φέρει μια Β έκδοση του μονοθεσίου στο Μπαχρέιν, αλλά τίποτα δεν είναι σίγουρο. Πρέπει να γυρίσει γρήγορα την απόδοσή της γιατί ο … Montezemolo περιμένει με άγριες διαθέσεις. Εάν η ομάδα βγει γρήγορα από το κυνήγι των τίτλων τότε τα πράγματα στο Maranello θα είναι σκούρα για κάποιους.