F1: Στήνεται το σκηνικό στην Μελβούρνη
Τι περιμένουμε από τον πρώτο αγώνα …
- -
- -
Οι απανταχού φίλοι της F1 περιμένουν την 18η Μαρτίου απο τότε
που έπεσε η καρό σημαία στην Βραζιλία στις 27 Νοεμβρίου. Ο αγώνας
στην Μελβούρνη είναι παραδοσιακά ένα “πρωινό” ξύπνημα. Τον αγώνα
αυτό δεν θα τον δούμε ζωντανά από την τηλεόραση του Alpha ο οποίος
έχει πάρει τα τηλεοπτικά δικαιώματα σε ότι αφορά την ελεύθερη
τηλεόραση. Ζωντανή μετάδοση θα έχει η τηλεόραση του OTE TV. Σύμφωνα
με ανακοίνωση από το συνδρομητικό κανάλι θα καλυφθούν τα ελεύθερα
δοκιμαστικά, τα προκριματικά και όλοι οι αγώνες σε ζωντανή
μετάδοση, ενώ 4 αγώνες (Αυστραλία, Κίνα, Κορέα και Ιαπωνία) θα
είναι ζωντανοί σε αποκλειστικότητα.
Όπως και να έχει όμως, η σαιζόν ξεκινάει. Θα είναι η μεγαλύτερη που
έχουμε ζήσει με 20 προγραμματισμένους αγώνες, με ερωτηματικό τον
αγώνα στο Μπαχρέιν ο οποίος είναι και πάλι στο μικροσκόπιο της FIA
και της FOM οι οποίες παρακολουθούν τις εξελίξεις στην χώρα και
αναλόγως θα αποφασίσουν εάν όλα είναι εντάξει για την διεξαγωγή
του. Η νέα πίστα θα είναι αυτή στο Austin του Texas. Μέχρι τότε
όμως έχουμε πολλά να δούμε και πολλά να σχολιάσουμε.
Οι δοκιμές και οι εκτιμήσεις που βγήκαν από αυτές δείχνουν ότι
μπροστά παραμένει η Red Bull Racing, ενώ κοντά της είναι τόσο η
McLaren όσο και η Mercedes. Λίγο πιο πίσω θα βρούμε την Lotus και
μετά την Ferrari και την Force India. Το πώς θα εμφανιστούν οι
ομάδες στα πρώτα προκριματικά είναι άγνωστο, οπότε οποιαδήποτε
θεωρία μπορεί να πάει στον … βρόντο.
Τι απαντήσεις μπορούμε να πάρουμε από τον πρώτο αγώνα; Δεν νομίζω
ότι μπορούμε να βγάλουμε κάποιο συμπέρασμα. Είναι ο πρώτος αγώνας
της χρονιάς και δεν υπάρχει τρόπος να δούμε τίποτα το συγκεκριμένο
Θα πρέπει να περάσουν 3-4 αγώνες ώστε να μπορέσουμε να
αξιολογήσουμε οδηγούς, ομάδες και μονοθέσια.
Ποιες είναι οι αλλαγές που έχουμε σε σχέση με το 2011; Θα αναφερθούμε στα σημαντικότερα στοιχεία. H Renault τώρα προμηθεύει πέρα από την Red Bull Racing και την Lotus (την περσινή Lotus Renault GP) και τις Caterham (περσινή Team Lotus) και την Williams. H Marussia (περσινή Virgin Marussia Racing) αλλά και η HRT θα έχουν κινητήρες Cosworth. Οδηγοί έφυγαν, ήρθαν και κάποιοι μετακινήθηκαν. Δεν θα δούμε σε αγωνιστικές θέσεις τους Alguersuari, Buemi, d’Ambrosio, Barrichello, Trulli, Sutil και Liuzzi, ενώ νέα πρόσωπα είναι οι Raikkonen, Grosjean, Hulkenberg, Pic, de la Rosa και Karthikeyan. Οι Senna και Petrov θα τρέξουν με νέες ομάδες.
Αλλαγές είχαμε και στους τεχνικούς κανονισμούς με την σημαντικότερη αλλαγή να εστιάζεται στις απολήξεις των εξατμίσεων και στην απαγόρευση της καύσης με κλειστή την πεταλούδα. Πέρσι οι ομάδες είχαν βρει τρόπο να ελέγχουν τα καυσαέρια και να τροφοδοτούν τον διαχύτη ώστε να παράγεται περισσότερη κάθετη δύναμη. Επειδή όμως οι μηχανικοί έχουν σαν σκοπό να μην σταματούν να παράγουν ιδέες βρήκαν ένα έξυπνο τρόπο για να συνεχίσουν το φαινόμενο αυτό, αλλά με μικρότερο κέρδος.
Ένα εμφανές σημείο στα μονοθέσια είναι και το «σκαλοπάτι» στο ύψος των μπροστινών τροχών. Η ομοσπονδία αποφάσισε για λόγους ασφαλείας να βάλει όριο στο ύψος του ρύγχους σε συγκεκριμένο σημείο. Η McLaren ήταν η ομάδα που και πέρσι είχε χαμηλό σασί και έτσι επηρεάστηκε λιγότερο από την αλλαγή αυτή. Οι περισσότερες αποφάσισαν για αεροδυναμικούς λόγους να κρατήσουν ψηλά το σασί και να βάλουν σκαλοπάτι στο σημείο εκείνο ώστε να ακολουθούν τους κανονισμούς. Πρακτικά φέτος το ψηλότερο σημείο στο ύψος των τροχών είναι 7 εκατοστά χαμηλότερο από τους περσινούς κανονισμούς.
Ώρες μετάδοσης
OTE Sport 3
Παρασκευή 16/3
03:20-05:00 1α Ελεύθερα δοκιμαστικά
07:20-09:00 2α Ελεύθερα δοκιμαστικά
Σάββατο 17/3
04:50-06:00 3α Ελεύθερα δοκιμαστικά
07:50-09:30 Προκριματικά
Κυριακή 18/3
07:45-10:00 Αγώνας
Alpha TV
Κυριακή 18/3
15:00 – 16:00 F1 Cοuntdown (Season Preview, Highlights δοκιμών)
16:00 – 18:00 GP Αυστραλίας (Σε μαγνητοσκόπηση)