F1: Σκέψεις του Mark Gallagher για την Μαλαισία

Ποιός θα κυριαρχίσει στο τέλος;

  • -
  • -

Το Μαλαισιανό Grand Prix μας έδωσε ένα συναρπαστικό αγώνα χάρη στην βροχή που έπεσε, αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι αγώνες που άνοιξαν την σαιζόν του 2012, έφεραν αλλαγές στις τύχες των κορυφαίων ομάδων.

 

Η κυριαρχία της Red Bull Racing ανήκει στο παρελθόν, μια αναδυόμενη McLaren δείχνει να παλεύει και για τους δυο τίτλους, Lotus και Mercedes είναι ανταγωνιστικές, η Williams έχει δώσει ένα καλό μονοθέσιο, η Ferrari όχι, ενώ η Sauber έχει μια πελώρια δυναμική.

 

Η απαγόρευση της τεχνολογίας των blown diffuser μαζί με την έλευση των νέων, μαλακότερων ελαστικών της Pirelli με την μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής (contact patch) έχει αλλάξει τα πάντα. Η διαχείριση των ελαστικών και η ικανότητα ομάδας και οδηγών να παίρνουν το μέγιστο από αυτά, προσέθεσε επιπλέον πονοκέφαλο για κάποιους και ευκαιρίες για κάποιους άλλους.

 

Η Red Bull, με τον κινητήρα της Renault RS27, είχε μεγάλο κέρδος από την πολύ αποτελεσματική τεχνική του ‘hot’ blown diffuser το 2010 και 2011. Ο συνδυασμός της ευφυΐας από την μια της Renault και από την άλλη του Adrian Newey έκαναν ένα αχτύπητο συνδυασμό. Η απαγόρευση των blown diffusers είχε μια δυσανάλογη επίδραση στην RBR και συνεπώς δεν μπορούσαν να βασιστούν στην ιπποδύναμη στις στροφές.

 

Φαίνεται καθαρά σε μένα, ότι η απαγόρευση αυτή είναι ένας λόγος γιατί έπεσαν πίσω από τα μονοθέσια που έχουν κινητήρα της Mercedes, τουλάχιστον στα προκριματικά. Η αιτία είναι απλή. Οι κινητήρες της Mercedes είναι οι πιο δυνατοί στην F1, δίνοντας ίσως 30 ακόμα ίππους σε σχέση με τους 750 της Renault.

 

Η ιπποδύναμη ήταν πάντα σημαντική στην F1, και τώρα που οι κινητήρες δεν επιτρέπονται να είναι σαν «τροφοδότες» των διαχυτών, η βασική τους δουλειά να μεταδίδουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη δύναμη στους πίσω τροχούς, επανήλθε. Όσο προχωράει η σαιζόν, περιμένω τις ομάδες με τους κινητήρες της Mercedes να φύγουν μπροστά από τον ανταγωνισμό ειδικά όταν οι Mercedes GP και McLaren ρυθμίσουν την κατανόηση των ελαστικών.

 

Το κρίμα είναι ότι οι κινητήρες της Cosworth, που είναι οι δεύτεροι σε ισχύ στην F1 σήμερα, δεν είναι στην «πλάτη» ενός ανταγωνιστικού μονοθεσίου. Η Williams επέλεξε τους Renault για διαφόρους λόγους, αλλά η μέγιστη δύναμη δεν ήταν ένας από αυτούς, και είναι μια απογοήτευση για μένα το ότι η ‘Cosworth’ είναι αυτή τη στιγμή συνδεδεμένη με τα δυο πιο αργά μονοθέσια.

 

Οι κινητήρες δεν είναι συνήθως μέρος της κουβέντας αυτές τις μέρες, αλλά ο ανταγωνισμός που υπάρχει στην F1 το 2012, οποιοδήποτε πλεονέκτημα είναι κρίσιμο. Αυτό με κάνει και πιστεύω, ότι παρόλο που όλα είναι αβέβαια στην F1, το πρωτάθλημα του 2012 θα το πάρει μονοθέσιο με κινητήρα Mercedes.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...