F1: Δύσκολο στην αντιγραφή το σύστημα της Mercedes GP
Το κόλπο της … χρονιάς;
- -
- -
Σε εκπροσώπους του τύπου μίλησε το αφεντικό της Mercedes GP, Ross Brawn. Η κουβέντα πήγε στο σύστημα που διαθέτει η ομάδα με το οποίο επιφέρει ακόμα μεγαλύτερες τελικές ταχύτητες όταν χρησιμοποιείται το σύστημα DRS. Ο Brawn εξήγησε ότι παρόλο που η τεχνολογία πίσω από την ιδέα είναι μια απλή στην λειτουργία, το να το περάσει κάποιος σαν σύστημα μέσα στο μονοθέσιο το οποίο δεν έχει σχεδιαστεί με αυτό στο μυαλό είναι δύσκολο.
Υπάρχουν, όπως είχαμε εξηγήσει και σε παλαιότερο άρθρο, δυο οπές από την εσωτερική πλευρά των πίσω πλαϊνών στηριγμάτων της πτέρυγας. Αυτές «ενεργοποιούνται» (γίνονται εμφανείς) όταν το DRS είναι σε λειτουργία. Όταν λοιπόν το DRS ανοίγει, ο αέρας περνάει από τις δυο οπές και από κανάλια που υπάρχουν φτάνουν στην μπροστινή πτέρυγα. Εκεί υπάρχουν «έξοδοι» από την κάτω μεριά της πτέρυγας. Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι να αυξάνεται η τελική και να υπάρχει μεγαλύτερη ευστάθεια στις στροφές.
«Είναι ένα απλό, φτηνό σύστημα, αλλά δεν μπορείς να το φτιάξεις εάν δεν το έχεις ήδη στο μονοθέσιό σου. Αυτός είναι ο λόγος του εκνευρισμού του ανταγωνισμού», είπε το αφεντικό της Mercedes GP. Κατά την διάρκεια της συζήτησης εκμυστηρεύτηκε και τον λόγο για τον οποίο η ομάδα έχει τόσα προβλήματα με τα ελαστικά της : «Εάν είναι 15 βαθμούς πάνω ή κάτω από εκεί που θα ήθελες, είναι πολύ δύσκολο να τα επαναφέρεις. Σχεδόν σου ξεφεύγουν. Εάν τα κρατήσεις εκεί τότε είσαι εντάξει, αλλά εάν αρχίζουν να σου ξεφεύγουν τότε είναι πολύ δύσκολο να τα κοντρολάρεις», είπε χαρακτηριστικά.