Ράλλυ Ακρόπολις 1953-2011 - Οι νικητές
- -
- -
To Ράλλυ Ακρόπολις διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1953 και ήταν
ουσιαστικά η εξέλιξη του Ράλλυ ΕΛΠΑ που είχε γίνει το 1952 με
νικητή τον Τζόνι Πεσματζόγλου, στο τιμόνι μιας Chevrolet V8. Φυσικά
ο αγώνας, αν και διεθνής, ήταν τότε καθαρά ελληνική υπόθεση, με
πρώτο νικητή στην ιστορία του τον Nίκο Παπαμιχαήλ με Jaguar XK 120.
Σύντομα όμως το ράλλυ τράβηξε το ενδιαφέρον δυνατών ξένων
συμμετοχών, με τον Walter Schock να είναι ο πρώτος μη Έλληνας
νικητής του αγώνα, τερματίζοντας το 1956 στην πρώτη θέση με μια
Mercedes-Benz 300 SL. Το 1956 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στο
πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, ενώ το 1973 είναι η χρονιά
που το Ράλλυ Ακρόπολις μπαίνει στο καλαντάρι του Παγκόσμιου
Πρωταθλήματος Ράλλυ. Από τότε, δεν έχει διεξαχθεί δύο μόνο φορές:
το 1974 και το 2010. Από το 1955 και μετά, ο μόνος Έλληνας που έχει
κερδίσει τον εθνικό μας αγώνα είναι ο Άρης Βωβός, το 1995, χρονιά
που το Ακρόπολις δεν συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα του WRC. Παρά την
ξεκάθαρη υπεροχή του τα τελευταία χρόνια, ο οκτάκις Παγκόσμιος
Πρωταθλητής Sebastien Loeb έχει κερδίσει μόνο 2 φορές το ελληνικό
ράλλυ. Ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες είναι ο αείμνηστος Colin
McRae. Ο Σκωτσέζος είχε ανέβει 5 φορές στην πρώτη θέση του βάθρου
(’96, ’98, ’00, ’01 και ’02), ακολουθούμενος από τους Carlos Sainz,
Walter Rohrl και Miki Biasion που έχουν από 3 νίκες. Στα
αυτοκίνητα, η Ford έχει κερδίσει 14 φορές, η Lancia 8 και η Subaru
5. Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε πως ανάμεσα στους νικητές του Ράλλυ
Ακρόπολις είναι και η θρυλική Michele Mouton, το 1982 με Audi
Quattro.
ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ - ΝΙΚΗΤΕΣ 1952-2011 | |||
ΡΑΛΛΥ | ΕΤΟΣ | ΟΔΗΓΟΣ - ΣΥΝΟΔΗΓΟΣ | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ |
ELPA | 1952 | Τζώννυ Πεσμαζόγλου - Nίκος Παπαμιχαήλ | Chevrolet V8 |
1o | 1953 | Nίκος Παπαμιχαήλ - Σπύρος Δημητράκος | Jaguar XK 120 |
2o | 1954 | Πέτρος Παπαδόπουλος - Σπύρος Δημητράκος | Opel Record |
3o | 1955 | Τζώννυ Πεσμαζόγλου - M. Παπανδρέου | Opel Kapitan |
4o | 1956 | Walter Schock - Rolf Moll | Mercedes 300 SL |
5o | 1957 | Mr and Mrs Jean Estager | Ferrari 250 GT |
6o | 1958 | Luigi Villoresi - Ciro Basadona | Lancia Aurelia GT |
7o | 1959 | Wolfgang Levy - H. Wancher | Auto Union 1000 |
8o | 1960 | Walter Schock - Rolf Moll | Mercedes 220 SE |
9o | 1961 | Erik Carlsson - Walter Karlsson | Saab 96 |
10o | 1962 | Eugen Böhringer - Peter Lang | Mercedes 220 SE |
11o | 1963 | Eugen Böhringer - Rolf Knoll | Mercedes 300 SE |
12o | 1964 | Tom Trana - Gunnar Thermaenius | Volvo PV 544 |
13o | 1965 | Carl-Magnus Skogh - ''Tandlkare'' | Volvo Amazon |
14o | 1966 | Bengt Soderstrom - Gunnar Palm | Ford Lotus Cortina GT |
15o | 1967 | Paddy Hopkirk - Ron Grellin | BMC Cooper 1275 S |
16o | 1968 | Roger Clark - Jim Porter | Ford Escort Twin-Cam |
17o | 1969 | Pauli Toivonen - Matti Colari | Porsche 911 S |
18o | 1970 | Jean-Luc Therier - Marcel Callewaert | Alpine Renault A 110 |
19o | 1971 | Ove Andersson - Arne Hertz | Alpine Renault A 110 |
20o | 1972 | Hakan Lindberg - Helmut Eisendle | Fiat 124 Sport Spider |
21o | 1973 | Jean-Luc Therier - Christian Delferrier | Alpine Renault A 110 |
1974 | Ο αγώνας δεν έγινε λόγω πετρελαϊκής κρίσης | ||
22o | 1975 | Walter Rohrl - Jochen Berger | Opel Ascona RS |
23o | 1976 | Harry Kallstrom - Claes-Goran Andersson | Datsun Violet 160 J |
24o | 1977 | Bjorn Waldegaard - Hans Thorszelius | Ford Escort RS 1800 |
25o | 1978 | Walter Röhrl - Christian Geistdörfer | Fiat 131 Abarth |
26o | 1979 | Bjorn Waldegaard - Hans Thorszelius | Ford Escort RS |
27o | 1980 | Ari Vatanen - David Richards | Ford Escort RS |
28o | 1981 | Ari Vatanen - David Richards | Ford Escort RS |
29o | 1982 | Ms Michele Mouton - Ms Fabrizia Pons | Audi Quattro |
30o | 1983 | Walter Röhrl - Christian Geistdörfer | Lancia Rally 037 |
31o | 1984 | Stig Blomqvist - Bjorn Cederberg | Audi Quattro |
32o | 1985 | Timo Salonen - Seppo Haarjanne | Peugeot 205 T16 |
33o | 1986 | Juha Kankkunen - Juha Piironen | Peugeot 205 T16 E2 |
34o | 1987 | Markku Alen - Ilkka Kiivimaki | Lancia Delta HF 4WD |
35o | 1988 | Miki Biasion - Tiziano Siviero | Lancia Delta HF Integrale |
36o | 1989 | Miki Biasion - Tiziano Siviero | Lancia Delta HF Integrale |
37o | 1990 | Carlos Sainz - Luis Moya | Toyota Celica GT4 |
38o | 1991 | Juha Kankkunen - Juha Piironen | Lancia Delta HF Integrale |
39o | 1992 | Didier Auriol - Bernard Occelli | Lancia Delta HF Integrale |
40o | 1993 | Miki Biasion - Tiziano Siviero | Ford Escort RS Cosworth |
41o | 1994 | Carlos Sainz - Luis Moya | Subaru Impreza 555 |
42o | 1995 | Αρης Βωβός - Kώστας Στεφανής | Lancia Delta HF Integrale |
43o | 1996 | Colin McRae - Derek Ringer | Subaru Impreza 555 |
44o | 1997 | Carlos Sainz - Luis Moya | Ford Escort WRC |
45o | 1998 | Colin McRae - Nicky Grist | Subaru Impreza WRC |
46o | 1999 | Richard Burns - Robert Reid | Subaru Impreza WRC 99 |
47o | 2000 | Colin McRae - Nicky Grist | Ford Focus WRC |
48o | 2001 | Colin McRae - Nicky Grist | Ford Focus RS WRC 01 |
49o | 2002 | Colin McRae - Nicky Grist | Ford Focus RS WRC 02 |
50o | 2003 | Markko Martin - Michael Park | Ford Focus RS WRC 03 |
51o | 2004 | Peter Solberg - Philip Mills | Subaru Impreza WRC 04 |
52o | 2005 | Sébastien Loeb - Daniel Elena | Citroen Xsara WRC |
53o | 2006 | Marcus Grönholm - Timo Rautiainen | Ford Focus RS WRC 06 |
54o | 2007 | Marcus Grönholm - Timo Rautiainen | Ford Focus RS WRC 06 |
55o | 2008 | Sebastien Loeb - Daniel Elena | Citroen C4 WRC |
56o | 2009 | Mikko Hirvonen - Jarmo Lehtinen | Ford Focus RS WRC 09 |
2010 | Ο αγώνας δεν έγινε λόγω οικονομικής κρίσης | ||
57o | 2011 | Sebastien Ogier - Julien Ingrassia | Citroen DS3 WRC |