F1: Η άποψη του Mark Gallagher για την Williams

Αποκλειστικά στο GoCar

  • -
  • -

Μπορεί ο Adam Parr να μην έχει κερδίζει κάποιο διαγωνισμό για το εάν ήταν δημοφιλής την περίοδο που βρισκόταν στην Williams, αλλά σαν πρώην Διεθύνων Σύμβουλος θα έπρεπε να βλέπει τον Κυριακάτικο αγώνα του Ισπανικού GP με μεγάλη ικανοποίηση, βλέποντας ότι οι αλλαγές που έκανε, υπο την δική του καθοδήγηση ,έφεραν αποτελέσματα. Έφυγε από την Williams μόλις πριν από 6 βδομάδες, λόγω κάποιας διαφωνίας που είχε με την ομάδα για τις συνομιλίες με την FOM για το Concorde Agreement, μια κίνηση που εξέπληξε όλους στην F1.

 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κατοιούσα που είχε ξεκινήσει από το 2005 για την Wiliams συνέχισε για καιρό υπο την καθοδήγηση του Parr. Αλλά σαν κάποιος ο οποίος δεν ήταν του “κύκλου της F1” βασιζόταν πάνω στον Sam Michael και στον Patrick Head για να κατευθείνει την τεχνική πλευρά της ομάδας μέχρι το 2010 και μόλις το 2011 ήταν πλέον προφανές ότι η αλλαγή έπρεπε να γίνει.

 

Πέρσι ήταν αυτός που επέβλεψε την πρόσληψη του τεχνικού διευθυντή Mike Coughlan, του Chief Operations Engineer Mark Gillan και του αεροδυναμιστή Jason Somerville. Και οι 3 ήταν υπεύθυνοι για την Williams-Renault FW34.  Η απόφαση για την πρόσληψη του Coughlan ήταν για πολλούς αμφιλεγόμενη. Ο πρώην σχεδιαστής της McLaren ήταν στο επίκεντρο του σκανδάλου ‘Spygate’. Αυτές οι αλλαγές έγιναν την στιγμή που ο τεχνικός διευθυντής Sam Michael έφευγε από την ομάδα μετά από 7 χρόνια και ο αφεντικό στον τεχνικό τομέα Patrick Head να αποφασίζει την αποχώρησή του από την ενεργό συμμετοχή στην ομάδα που βοήθησε να δημιουργηθεί μαζί με τον Frank Williams το 1977.

Ο Adam έπαιξε πρωτεύοντα ρόλο στην πρόσληψη του Pastor Maldonado και της σημαντικότατης χορηγίας από την εταιρία πετρελαιοειδών της Βενεζουέλας PDVSA, μια απόφαση η οποία δέχθηκε πολλές κριτικές ότι η Williams έγινε μια ομάδα με ‘pay driver’. Για να πάρει την συμφωνία η οποία φιμολογείται ότι είναι κοντά στα 45εκ δολ ετησίως, η ομάδα άφησε εκτός τον Nico Hulkenberg.

Με την Williams να μην έχει κερδίσει αγώνα από το τέλος του 2004 και την οικονομική κατάσταση σε παγκόσμιο επίπεδο σε άσχημη κατάσταση, δεν ήταν έκπληξη ότι έχασε χορηγούς όπως την RBS bank, Philips Electronics, AT&T και την Allianz. Έχοντας να αντιμετωπίσει μια τέτοια οικονομική κρίση, η απόφαση του Parr να φέρει την PDVSA με τον Maldonado ήταν αναμφισβήτητα η σωστή απόφαση για την εταιρία, ακόμα και εάν οι φίλαθλοι και τα ΜΜΕ της F1 δεν ήταν υπέρ.


Ο Άγγλος δικηγόρος και πρώτην επικεφαλής της Rio Tinto Zinc εταιρίας εξορύξεων, είχε την αμέριστη υποστήριξη του Frank Williams. Η εμπειρία μου από από την εμπλοκή μου με την Cosworth ήταν ότι ο Adam ήταν ένας σκληρός διαπραγματευτής και ένας πολύ απαιτητικός πελάτης. Όταν η Williams πήρε την απόφαση να πάει στην Renault, ο Parr ήταν αυτός που ενημέρωσε την Cosworth και οι λόγοι ήταν πεντακάθαροι. Η Renault έδινε τις καλύτερες λύσεις για την Williams σε τεχνικό και εμπορικό επίπεδο. Δεν υπήρχαν συναισθηματισμοί. Ήταν δουλειά και ήταν αποφασισμένος να πάρει εκείνες τις κατευθύνσεις που θα απέφευγαν μια αποκαρδιωτική εμφάνιση σαν αυτή του 2011.

 

Ο χώρος της F1 κινείται γρήγορα. Ομάδες, χορηγοί, αγλωνες, οδηγοί και προσωπικό πηγαίνουν και έρχονται συνεχώς. Στο μέλλον τον Adam Parr μπορεί να μην τον θυμούνται σαν μια μεγάλη φυσιογνωμία στην ιστορία τη F1, αλλά σε μια βδομάδα που ο κόσμος θα πανυγηρίζει για την δραματική νίκη του Maldonado την Κυριακή, είναι σωστό να πούμε ότι ο κεντρικός αρχιτέκτονας της επιτυχίας της Williams δεν ήταν εκεί να γιορτάσει.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...