Ράλλυ Ακρόπολις – τι έγινε το 2011
- -
- -
Σκληρό ανταγωνισμό, συνεχείς εναλλαγές στην κορυφή, κόλπα, τακτικές και νεύρα είχε το Ράλλυ Ακρόπολις του 2011. Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε την Πέμπτη 16 Ιουνίου με φόντο την Ακρόπολη, ενώ το πρωί της Παρασκευής τα 41 πληρώματα ξεκίνησαν τον αγώνα με κατεύθυνση την Βοιωτία και τη Φθιώτιδα για να καταλήξουν και πάλι στην Κορινθία. Το δεύτερο σκέλος (Σάββατο) οι αγωνιζόμενοι μεταφέρθηκαν δυτικά του Ισθμού της Κορίνθου για της ειδικές της Πελοποννήσου, ενώ την Κυριακή, το τελευταίο σκέλος κινήθηκε ανατολικά του Λουτρακίου και ολοκληρώθηκε με την υπερειδική. Ο αγώνας είχε συνολικά 18 ειδικές διαδρομές, 349 αγωνιστικά km και συνολική απόσταση 1.218 km.
Ο Petter Solberg με το ημιεργοστασιακό Citroen DS3 WRC ήταν ο πρωταγωνιστής της πρώτης ημέρας ενός αγώνα που θύμιζε παλιά καλά Ακρόπολις. Ο Νορβηγός κέρδισε τις τέσσερις από τις έξι ειδικές και ολοκλήρωσε επικεφαλής της κατάταξης με διαφορά 51,6 sec από τον 2ο Sebastien Loeb (Citroen DS3 WRC). Ο Γάλλος έχασε χρόνο ανοίγοντας το δρόμο καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου σκέλους. Ωστόσο, στη 2η θέση αναρριχήθηκε μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας (Μαυρολίμνη), την οποία και κέρδισε, όταν οι Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC) και Sebastien Ogier (Citroen DS3 WRC) έκοψαν επίτηδες ρυθμό - λίγο πριν από το τέλος - ώστε να έχουν μια καλύτερη σειρά εκκίνησης στο δεύτερο σκέλος. Άτυχος στάθηκε ο Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC), ο οποίος στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας ήταν 2ος. Ωστόσο, ένα σπασμένο διαφορικό στην τελευταία ειδική τον έριξε στην 8η θέση.
Εναλλαγές στην κορυφή και κινήσεις τακτικής είχε η δεύτερη μέρα του Ράλλυ Ακρόπολις. Η σειρά εκκίνησης έπαιξε και πάλι καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη του αγώνα, με τον Solberg να χάνει χρόνο από το ξεκίνημα της ημέρας αφού εκκινούσε πρώτος και καθάριζε με το ημιεργοστασιακό DS3 WRC το δρόμο για τους επόμενους. Οι δύο οδηγοί της Citroen πίεζαν από νωρίς και ψαλίδισαν τη διαφορά που τους χώριζε από τον Νορβηγό, με τον Ogier να είναι εκείνος που σημείωνε κορυφαίους χρόνους, κερδίζοντας τις 4 από τις 7 ειδικές της ημέρας. Έτσι, τέθηκε επικεφαλής με διαφορά 15 sec από τον 2ο Loeb πριν από τη διεξαγωγή της νυχτερινής ειδικής διαδρομής. Υπό το φως των προβολέων, όμως, ο Γάλλος «έχασε» 17 sec από τον Loeb, με αποτέλεσμα να πέσει στη 2η θέση της γενικής κατάταξης. Ο Ogier δήλωσε ότι δεν μπορούσε να δει στη νυκτερινή ειδική, ωστόσο ο Loeb θεώρησε αποτέλεσμα τακτικής τη μεταξύ τους διαφορά. Ελάχιστα δευτερόλεπτα πίσω από τον 3ο Solberg τερμάτισε το σκέλος ο Hirvonen που σε όλη τη διάρκεια της ημέρας ήταν κοντά στα εργοστασιακά Citroen DS3 WRC, αλλά χωρίς να καταφέρει να τα απειλήσει ουσιαστικά. Ο Latvala αντιμετώπισε πρόβλημα με το turbo το πρωί. Μετά την επισκευή του στο service park κινήθηκε αρκετά γρήγορα κερδίζοντας μάλιστα 2 ειδικές (μαζί με τη νυχτερινή), ωστόσο είχε μείνει εκτός μάχης, στην 11η θέση γενικής.
Στο τρίτο και τελευταίο σκέλος είχαμε έντονο
συναγωνισμό ανάμεσα στους οδηγούς της Citroen. Τελικά, ο Ogier εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το γεγονός πως
εκκινούσε στις ειδικές δεύτερος, πίσω από τον Loeb που καθάριζε και πάλι το δρόμο. Η μεταξύ τους
κόντρα κράτησε το ενδιαφέρον στο ζενίθ μέχρι και την τελευταία
ειδική, όπου ο Ogier ξεκίνησε με προβάδισμα 10,5 sec και έκανε τον
καλύτερο χρόνο, μόλις 0,009 sec (!) εμπρός από τον Loeb. Ο
Παγκόσμιος Πρωταθλητής έμεινε έτσι δεύτερος στη γενική κατάταξη,
όντας έξω φρενών με την στρατηγική που ακολούθησε ο team mate του
για να κερδίσει στον αγώνα. Στο στρατόπεδο της Ford, ο Hirvonen πίεσε όσο μπορούσε κερδίζοντας και μια
ειδική, στο τέλος όμως αρκέστηκε στην 3η θέση μόλις 3 sec πίσω από
τον Loeb. Ο Solberg αντίθετα δεν κατάφερε να κινηθεί στο ρυθμό των
πρώτων, μένοντας στην εξαιρετική από κάθε άποψη 4η θέση. Μία θέση
και σχεδόν 5 λεπτά πίσω του τερμάτισε ο αδερφός του, Henning Solberg, με το κατακίτρινο Fiesta της M-Sport Stobbart, με τον ομόσταβλό του,
Matthew Wilsοn να ακολουθεί στην 6η θέση
ταλαιπωρημένος από μηχανικά προβλήματα στο μεγαλύτερο μέρος του
αγώνα. Στην 7η θέση τερμάτισε ο Kimi Raikkonen κάνοντας έναν αξιοπρεπέστατο αγώνα στα
σκληρά ελληνικά χώματα. Πολύ καλό αγώνα έκανε και ο Jari-Matti Latvala, κερδίζοντας τις 3 από τις 5
ειδικές του σκέλους και ανεβαίνοντας στην 9η θέση της γενικής
κατάταξης.
Ο αγώνας, αναλυτικά