The F1 Insider : Φύγαμε με απορίες από την Βαρκελώνη
- -
- -
Όλοι πιστεύαμε ότι η Βαρκελώνη θα μας έδινε απαντήσεις για το που βρίσκονται οι ομάδες και για το τι θα ακολουθήσει στην συνέχεια. Όμως το τέλος του αγώνα μας βρήκε με περισσότερες απορίες από ότι είχαμε ξεκινήσει. Θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις σε κάποια θέματα που προέκυψαν.
Οι κινήσεις του Rosberg στο Μπαχρέιν
Η συζήτηση στο συμβούλιο των οδηγών με τον έφορο της FIA Charlie Whiting πριν από τον αγώνα ήταν για να διευκρινιστεί εάν οι κινήσεις του Rosberg τόσο στην φάση με τον Hamilton όσο και σε αυτή με τον Alonso ήταν νόμιμες ή όχι. Πρέπει να πούμε ότι δεν ήταν ο Rosberg αυτός που την «άκουσε». Αυτός που έφαγε την παρατήρηση ήταν ο Hamilton. Σύμφωνα με τον Whiting o Hamilton ήταν αυτός που βγήκε εκτός πίστας και με τους 4 τροχούς και πήρε πλεονέκτημα. Όπως είχε πει στο GoCar τόσο ο Tonio Liuzzi όσο και ο Σταμάτης Κατσίμης ο Rosberg κράτησε την πρόθεσή του να παει προς τα δεξιά και οι οδηγοί που ακολούθησαν είχαν την επιλογή να αλλάξουν. Και το ερώτημα που τέθηκε προς τους οδηγούς ήταν τι θα γινόταν εάν υπήρχε κάποιος τοίχος.
Τι έγινε ακριβώς με την ποινή του Hamilton;
Μεγάλη κουβέντα έγινε για την ποινή του Hamilton με αποτέλεσμα ο Βρετανός οδηγός να ξεκινήσει από την τελευταία θέση. Τι έγινε όμως και ήταν δίκαιη η ποινή; Ο Charlie Whiting υπερασπίστηκε την απόφαση των αγωνοδικών λέγοντας «Δεν είχαμε χώρο να ελιχθούμε. Εάν υπάρχει μια παράβαση τότε αφορά όλη την διαδικασία και όχι μέρος αυτής. Τα προκριματικά ξεκινούν με το Q1», είπε στο Auto Motor und Sport. Πέρσι ο Sebastien Buemi είχε παράνομα καύσιμα και είχε την ίδια ποινή γιατί δεν μπορούσε να ελεχθεί εάν τα παράνομα αυτά καύσιμα είχαν χρησιμοποιηθεί στο Q1 και στο Q2. Το όλο θέμα ξεκίνησε από την απόφαση της McLaren να ενημερώσει τον Hamilton ότι πρέπει να σταματήσει το μονοθέσιό του μετά από τον γρήγορό του γύρο γιατί δεν θα είχε το 1 λίτρο καυσίμου που χρειαζόταν η ομοσπονδία για να κάνει τον έλεγχο για την νομιμότητα.
Ξέμειναν από Σούσι στην RedBull
Τα έτσουξαν στην Red Bull με τους δυο νέους χορηγούς. Ο ένας τους έδωσε γυαλιά ηλίου, εξώ ο δεύτερος ήταν Ιάπωνας προμηθευτής του Sake (το αντίστοιχο Ούζο). Το Sake συνοδεύει το Σούσι. Για να μπορέσουν όμως να το γευτούν έπρεπε να περιμένουν το … καζάνι, καθώς έπρεπε να εξυπηρετήσει 250 άτομα. Αυτή η διαδικασία … κράτησε πολύ.
Πρόβλημα νούμερο 4 στα πιτ της McLaren
Για 4η φορά η αλλαγή ελαστικών στην McLaren αποτέλεσε πρόβλημα. Ο υπεύθυνος για την αντικατάσταση του πισω αριστερά τροχού αντικαταστάθηκε, αλλά το πρόβλημα παρέμεινε. Ο Martin Whitmarsh υπερασπίστηκε την ομάδα του λέγοντας : «Είναι μια νέα ομάδα. Χρειάζεται χρόνο μέχρι να δέσει». Για να δούμε …
Τι γίνεται στην Ferrari;
Οι άνθρωποι από το Maranello ήταν πολύ χαρούμενοι από την έκβαση του αγώνα. Μπορεί να μην πήραν την νίκη αλλά ο «άμεσος» ανταγωνισμός ήταν μακριά. Οι βελτιώσεις που έφεραν έδειξαν ότι δούλεψαν. Το πρόβλημα στην Ferrari δείχνει να είναι άλλο αυτή τη στιγμή. Η χαώδης διαφορά ανάμεσα στους Alonso και Massa. Ο Alonso διανύει ίσως την καλύτερη περίοδο της καριέρας του, αλλά για την Ferrari δεν φτάνει μόνο ο Ισπανός. O Massa έχει πάρει μόλις 2 βαθμούς σε 5 αγώνες και από το Maranello του έχουν χτυπήσει το καμπανάκι. Δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι εάν στο Μονακό δεν κάνει κάποια καλή εμφάνιση δεν θα κάθεται στο κόκκινο μονοθέσιο στον Καναδά. Το ερώτημα είναι εάν υπάρχουν εναλλακτικές. Κλειδί είναι το γεγονός όπως είπαμε ότι ο Alonso είναι σε δαιμονιώδη φόρμα. Ποιος θα ρισκάρει να βρίσκεται δίπλα του; Μπορεί να περάσει δύσκολες στιγμές και να πέσει η αξία του. Εάν κινηθεί κάτι σε αυτό το θέμα θα το μάθετε από τους πρώτους μέσα από το GoCar.
Γιατί βλέπουμε έναν άλλο Raikkonen;
Την απάντηση έδωσε ο Eric Boullier, αφεντικό της ομάδας, σε συνέντευξή του στην επίσημη ιστοσελίδα της Formula1. «Προσπαθούμε να κρατήσουμε εκτός των politics και να δώσουμε στους οδηγούς μας ότι χρειάζονται. Ξέρουμε ότι στον Kimi δεν αρέσουν τα PR, δεν του αρέσουν τα μέντια. Γιατί να τον ενοχλούμε με αυτά; Σίγουρα πρέπει να βρούμε μια ισορροπία ανάμεσα στις απαιτήσεις από τους χορηγούς μας. Αλλά ξέρει ότι προσέχουμε το πρόγραμμά του και προσπαθούμε να μειώσουμε τις υποχρεώσεις του. Αυτό είναι. Είναι ένας οδηγός και συνεπώς του αρέσει να κερδίζει και δύσκολα ενδιαφέρεται για τα υπόλοιπα. O Kimi είναι σαν ένα άγριο θηρίο και πρέπει να το αφήσεις να τρέξει με τον τρόπο που θέλει», είπε ο Boullier.
Που οφείλεται η επιτυχία της Williams;
Η εμφάνιση του Pastor Maldonado ήταν εκπληκτική. Κανένα λάθος παρά την πίεση του Alonso στο τέλος του αγώνα. Τι άλλαξε όμως; Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συγκεντρώσαμε η ομάδα της Williams έκανε πολύ εντατικές δοκιμές στο Mugello στην στρατηγική για τα ελαστικά. Έτσι έφεραν το πλάνο τους την Πέμπτη και το συζήτησαν. Ο Maldonado έπρεπε να εκτελέσει στην εντέλεια το πλάνο αυτό που δημιούργησε με τον αρχιμηχανικό του Xevi Pujolar όπως και έγινε. Εάν βέβαια είχαμε 2-3 γύρους ακόμα θα υπήρχε και η πίεση από τον Raikkonen. Μέρος του πλάνου ήταν και οι ενδοεπικοινωνία που είχαμε προς το τέλος με τον Pujolar να λέει στον Maldonado να προσέχει την ενέργεια των ελαστικών του σε συγκεκριμένες στροφές. Να προσέχει την επιβράδυνση και την επιτάχυνση καθώς και την χρήση του KERS. O πρώην οδηγός και νυν σύμβουλος οδηγών της Williams Alex Wurz δουλεύει με τον Maldonado αλλά και τον Senna. O Wurz είπε ότι δουλεύει με τον Maldonado στην διαχείριση των συναισθημάτων του. Είναι γεγονός ότι ο οδηγός από την Βενεζουέλα είναι πολύ αυθόρμητος κάτι που του στοίχησε και στην Αυστραλία προσπαθώντας να περάσει τον Alonso στο τέλος του αγώνα. Σίγουρα χρειάζεται κάποιος να τον κρατήσει.
Κινείται κάτι στο παζάρι των οδηγών;
Στα paddock της Βαρκελώνης βρέθηκε ο Adrian Sutil. Ο Γερμανός οδηγός πέρασε από τα motorhomes αρκετών ομάδων προφανώς για να ρωτήσει για το 2013. Από κει και πέρα θα πρέπει να δούμε τι θα γίνει με τον Felipe Massa. Θα αποφασίσει η Ferrari να τον αφήσει εκτός ομάδας έχοντας μόνο 5 αγώνες στην πλάτη του; Εάν γίνει κάτι τέτοιο αρχίζουν και πέφτουν στο τραπέζι άλλες καταστάσεις όπως για το κριτήριο με το οποίο θα αναζητηθεί ο αντικαταστάτης του. Θα είναι για το 2012 μόνο ή θα υπάρχει οψιόν και για το 2013. Οι μάνατζερ παίζουν τα παιχνίδια τους και οι ομάδες κάνουν ερωτήσεις στους άλλους οδηγούς για την κατάσταση που βρίσκονται τα συμβόλαιά τους.
Ποιον οδηγό κυνηγάει η RedBull;
Η Red Bull Racing είναι γνωστό ότι προσπαθεί πάντα να φέρει νέο αίμα στην F1. Vettel, Buemi, Alguersuari, Vergne, Ricciardo είναι κάποιοι από αυτούς που πέρασαν από το φυτώριό της. Ποιόν έχουν βάλει τώρα στο μάτι σύμφωνα με την Blick; Το όνομά του είναι Matheo Tuscher και είναι 15 χρονών. Έχει μπει στο μάτι του Dr Helmut Marko ο οποίος είπε σχετικά : «Ένας ενδιαφέρον πιλότος. Έχουμε ήδη όλα τα στοιχεία για τον Matheo». Μάνατζέρ του είναι ο Craig Pollock.