F1: O Mark Gallagher σχολιάζει για την κατάσταση του Button
Αποκλειστικά στο GoCar
- -
- -
Χάρη στην εξέλιξη της πληροφορικής στην Formula 1, οδηγοί και μηχανικοί όχι μόνο συγκρίνουν σημειώσεις για την απόδοση στους αγώνες, την στρατηγική και τα πιτ στοπ, αλλά αναλύουν και δεδομένα τα οποία είναι διαθέσιμα από τα συστήματα τηλεμετρίας που αφορούν κάθε μικρό στοιχείο σχετικά με την απόδοση οδηγού και μονοθεσίου. Αυτό γίνεται στην φάση της τεχνικής ανασκόπησης (debrief) που λαμβάνει χώρα μετά από τα ελεύθερα δοκιμαστικά, τα προκριματικά και τους αγώνες, βασισμένη σε στοιχεία που λένε την ιστορία για το τι πήγε σωστά και τι λάθος. Τα δεδομένα δεν λένε ποτέ λάθος.
Για τον λόγο αυτό η τεχνική ανασκόπηση του αγώνα της McLaren θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και ίσως υπήρχε και ένταση, έχοντας τον Lewis Hamilton να έχει μόλις γευτεί την χαρά της επιτυχίας ενώ ο team mate του Jenson Button είχε έναν απογοητευτικό αγώνα που τον έφερε στην 16η θέση, έχοντας «φάει» γύρο. Έχει περάσει μόλις μια χρονιά από τότε που στην ίδια πίστα που ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2009 είχε κερδίσει σε έναν εκπληκτικό αγώνα, έχοντας κάνει συνολικά 6 πιτ στοπ προσπερνώντας και τον Vettel στον τελευταίο γύρο, αλλά ο Button βρέθηκε φέτος σε έναν αγώνα που όπως παραδέχθηκε τον άφησε «χαμένο και μπλεγμένο».
Την στιγμή που ο Hamilton ξεκίνησε τον αγώνα από την πρώτη σειρά της εκκίνησης, ο Button δυσκολεύτηκε στο Q3 έχοντας χρησιμοποιήσει όλα τα πολύ μαλακά ελαστικά του για να περάσει από το Q1 και Q2. Αυτό ήταν απόφαση της ομάδας μετά από τους 26 γύρους που έκανε ο Button την Παρασκευή λόγω προβλήματος στο κιβώτιο σε σχέση με τους 73 του Hamilton. Δυστυχώς για τον Button, αυτό σήμαινε ότι ο Hamilton κράτησε το ρεκόρ του 100% στα προκριματικά έχοντας κερδίσει τον Button κατά κράτος.
Ο Hamilton ξεκίνησε τον αγώνα του με τα κόκκινα πολύ μαλακά ελαστικά, ενώ ο Button ήταν με την πιο σκληρή επιλογή, τα κίτρινα μαλακά και στην θεωρία αυτό θα έπρεπε να του δώσει ένα μακρύ πρώτο στιντ. Αυτό δεν έγινε και στον 15ο γύρο μπήκε μέσα για τα πολύ μαλακά ελαστικά. Συνολικά σταμάτησε 3 φορές έχοντας μαλακά-πολύ μαλακά-πολύ μαλακά- μαλακά, ενώ ο Hamilton σταμάτησε μόλις 2 και είχε πολύ μαλακά-μαλακά-μαλακά.
Μετά από τον αγώνα ο Button είπε ότι οδήγησε την McLaren-Mercedes MP4-27 στο όριο, αλλά δεν υπήρχε η ταχύτητα στο μονοθέσιο. Στην αρχή του αγώνα οι χρόνοι του ήταν 0.5-1.5δευτ πιο αργοί από του Hamilton στον 14ο γύρο με τον Hamilton στο 1:19.792 και τον Button μόλις στο 1:21.913 – πάνω από 2 δευτερόλεπτα πιο αργός. Παρομοίως στον 32ο γύρο, όταν ο Hamilton ήταν στα μαλακά και ο Button στα πολύ μαλακά, ο Hamilton ήταν στο 1:18.388 ενώ ο Button στο 1:20.015.
Αυτές οι διαφορές είναι τεράστιες για την F1. Σε ίδια μονοθέσια, με δυο πρώην παγκόσμιους πρωταθλητές στο τιμόνι, δυο τελείως διαφορετικές στρατηγικές εμφανίστηκαν με τόσο μεγάλες διαφορές σε χρόνους. Ο ταχύτερος χρόνος του Button ήταν στον 63ο γύρο και ήταν 1:17.843, ενώ του Hamilton ήταν 1:17.020 και έγινε 4 γύρους πριν. Συχνά η διαφορά ήταν πάνω από δευτερόλεπτο. Πώς να μην είναι μπερδεμένος ο Button;
Είναι γεγονός ότι φέτος το Πρωτάθλημα της F1 μας δίνει πολλές εκπλήξεις, και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα ελαστικά της Pirelli βοήθησαν να έχουμε αυτά τα απρόβλεπτα αποτελέσματα με επτά διαφορετικούς νικητές στους επτά πρώτους αγώνες. Αυτό το απρόβλεπτο επεκτάθηκε και σε συνεργασίες οδηγών όπως οι εκπληκτικές επιδόσεις του Alonso έχοντας μια πολύ δύσκολη σαιζόν για τον Felipe Massa.
Αυτό όμως που είναι πιο απροσδόκητο είναι ότι ο Button, ο οποίος με το ακριβές στυλ οδήγησης του φέρεται «συμπαθητικά» προς τα πίσω ελαστικά, τώρα έρχεται αντιμέτωπος με παρόμοιο πρόβλημα με αυτό του Massa. Μετά από μια δυνατή αρχή στο 2012 όταν ξεκίνησε από την 1η γραμμή στο Αυστραλιανό GP κερδίζοντας και τον αγώνα, η σαιζόν του Button πήρε την κατηφόρα. Ο Hamilton ηγείται του πρωταθλήματος με 88 βαθμούς με τον Button να έχει τους μισούς σχεδόν με 45, και με τον αγώνα της Κυριακής να είναι αρνητικό στοιχείο της σαιζόν.
Τα ελαστικά της Pirelli έδωσαν στις ομάδες μια μοναδική πρόκληση φέτος, αλλά παρουσίασαν σε μερικούς από τους κορυφαίους οδηγούς ένα νέο πρόβλημα. Μικρές αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου έχουν δυσανάλογες επιδράσεις στην απόδοση του μονοθεσίου, έτσι όταν υπάρχουν διαφορές και στα οδηγικά στυλ των οδηγών έχουμε οδηγούς σαν τους Button και Massa να έχουν αποτελέσματα πολύ πιο άσχημα από τους team mate τους. Είναι σίγουρα μια καθόλου άνετη εμπειρία για οδηγούς που βρίσκονται στην κορυφή.