Ο Κατσίμης σχολιάζει το Ευρωπαϊκό GP
Ο Έλληνας οδηγός μιλάει για τον αγώνα
- -
- -
Τι αγώνας ήταν αυτός που παρακολουθήσαμε για το Ευρωπαϊκό GP! Ανατροπές, μάχες, προσπεράσεις, ατυχήματα και λανθασμένα pitstop. Όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Η περίοδος των χρονομετρημένων μου θύμισε μικρότερο και ενιαίες κατηγορίες μονοθεσίων, όπου μέσα στο ίδιο δευτερόλεπτο μπορεί να βρίσκονται 20 μονοθέσια. Όμως το να παλεύεις για την 10άδα και να υπολείπεσαι από τον πρώτο 2.5 με 3 δέκατα είναι εξωπραγματικό, και ειδικά για αγώνα F1. Έτσι προέκυψε και η πρώτη έκπληξη με τις δυο Ferrari να αποκλείονται από το Q3. Ποιος περίμενε όμως ότι ο «τοπικός ήρωας» θα σκαρφάλωνε μέχρι την κορυφή, παρά τους τοίχους που παραμόνευαν στο λιμάνι της Valencia. Ο Fernando Alonso με ταχύτητα, αποφασιστικότητα και άκρως αποτελεσματική στρατηγική από την ομάδα του, κατάφερε και να κερδίσει και να αποκτήσει πλεονέκτημα στην μάχη του πρωταθλήματος. Το καθαρό του μυαλό τον βοήθησε στο να πιέσει όταν και εκεί που έπρεπε και στο να παραμένει ψύχραιμος και φιλικός με τα ελαστικά του προς το τέλος του αγώνα.
Σημαντικοί παράγοντες όμως που συντέλεσαν σε αυτή την επιτυχία ήταν και οι εγκαταλείψεις των Vettel και Grosjean, οι οποίοι αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ταχείς σε όλη την διάρκεια του GP αλλά και στο καταστροφικό pitstop του Hamilton. Συγκεκριμένα ο νυν παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε με την RBR ένα καταπληκτικό γύρο στο Q3 και ανοίγοντας διαφορά 20 και πλέον δευτερόλεπτα από τον δεύτερο στον αγώνα της Κυριακής και έδειχνε να είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί. Όμως η είσοδος του SC και τον πρόβλημα σε εξάρτημα του κινητήρα της Renault ήταν καταστροφικά. Από την άλλη το καταστροφικό pit stop της McLaren στον Hamilton του στέρησε την δυνατότητα να παλέψει για την νίκη.
Και τώρα πάμε στις επαφές. Μπορεί οι δρόμοι της Valencia να θυμίζουν κάτι από Monaco αλλά η μορφολογία της πίστας με εξόδους από κλειστές στροφές σε μεγάλες ευθείες, με προϊδέασε για μάχες σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Συμφωνώ με όλες τις ποινές που επιβλήθηκαν, άλλωστε οι αγωνοδίκες έχουν πολύ περισσότερα ριπλέι, κάμερες και δεδομένα τηλεμετρίας για να ελέγξουν. Πιστεύω όμως ότι η ποινή στον Bruno Senna ήταν κάπως άδικη, διότι το σημείο που προσπάθησε να προσπεράσει ο Kobayashi ήταν ιδιαίτερα στενό και επιπόλαιο. Το να βρίσκουμε μια καλή ευκαιρία για προσπέραση δεν σημαίνει ότι μπορούμε να την πραγματοποιήσουμε σε οποιαδήποτε στροφή της πίστας. Απ την άλλη ο Maldonado αδικεί τον εαυτό του με τις πραγματικά επικίνδυνες κινήσεις εναντίων των αντιπάλων του, είτε όταν είναι να προστατεύει την θέση του, είτε όταν θέλει να προσπεράσει.
Τέλος θα ήθελα να εκφράσω τον θαυμασμό μου για τον «γεράκο» της F1. Με την pole position στο Μονακό και το βάθρο στο Ευρωπαϊκό GP, ο Michael Schumacher μας αποδυκνείει για ακόμη μια φορά πόσο μεγάλος οδηγός είναι, όχι ηλικιακά φυσικά. Στα 43 και πραγματοποιεί τέτοιες εμφανίσεις με ένα όχι και από τα καλύτερα μονοθέσια είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο. Μακάρι η Mercedes GP να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο και να δούμε τον Γερμανό σε ακόμα καλύτερες εμφανίσεις. Εύχομαι όμως σε μερικά χρόνια οι εικόνες αυτές να έρχονται από την Δραπετσώνα!