Sebastian Loeb VS Travis Pastrana
Μάχη στα X Games Los Angeles 2012: Ο Loeb με ένα special DS3 545 ίππων κόντρα στο αστέρι του θεσμού
- -
- -
Είναι λογικό: στο WRC έχουν αρχίσει να χάνουν το ενδιαφέρον τους αφού αποτελούν έναν ουσιαστικά ανίκητο συνδυασμό. Έτσι, άρχισαν να ψάχνουν νέες προκλήσεις: η Citroën Racing και ο Sébastien Loeb δέχτηκαν λοιπόν την πρόσκληση-πρόκληση του Travis Pastrana και θα λάβουν μέρος στα X Games Los Angeles 2012 την Κυριακή, 1 Ιουλίου 2012. Δύο ζωντανοί θρύλοι των αγώνων έρχονται για πρώτη φορά αντιμέτωποι στις αγωνιστικές πίστες του Los Angeles. Έχοντας τα πηδάλια ενός ειδικά προετοιμασμένου Citroën DS3 ‘XL’ 545 ίππων, ο 8κις παγκόσμιος πρωταθλητής WRC θα δοκιμαστεί ενάντια στον Pastrana, ένα αστέρι του μηχανοκίνητου αθλητισμού που επίσης υποστηρίζεται από την Red Bull, αλλά και στους υπόλοιπους οδηγούς του πρωταθλήματος Global Rallycross, όπως ο Marcus Grönholm!
Η ιδέα ήταν της Reb Bull, επίσημου συνεργάτη της Citroën Total World Rally Team από το 2008: ο Loeb να ανταγωνιστεί τον Travis. Η Citroën και ο Loeb με χαρά δέχτηκαν την πρόκληση και δεν έχασαν στιγμή στην προετοιμασία τους για τη μάχη. Ο 8κις παγκόσμιος πρωταθλητής έχει ήδη στο ενεργητικό του 71 νίκες στο WRC και η προοπτική να αγωνιστεί σε ένα νέο πεδίο κάθε άλλο παρά τον ενοχλεί: “Μου αρέσει να αγωνίζομαι και πάντα ενδιαφέρομαι να δοκιμάζω νέες προκλήσεις. Μια βδομάδα μετά το Ράλι Νέας Ζηλανδίας θα βρίσκομαι στο LosAngeles για αυτή τη νέα περιπέτεια. Το Rallycross στην Ευρώπη προσφέρει εξαιρετικό θέαμα, η Αμερικανική έκδοση όμως δείχνει ακόμα πιο εντυπωσιακή. Έτσι δεν χρειάστηκε να το σκεφτώ όταν προέκυψε η ευκαιρία να ανταγωνιστώ οδηγούς όπως ο MarcusGrönholm έχοντας στα χέρια μου ένα Citroën DS3 απόδοσης 545 ίππων!”.
DS3 XL με 545 ίππους και 800 Nm!
Η special έκδοση του DS3 έχει την ονομασία XL και από μακριά μοιάζει αρκετά με το WRC. Παρά το γεγονός ότι το πλαίσιο και οι αναρτήσεις είναι περίπου όμοιες, ο κινητήρας και το σύστημα μετάδοσης είναι εντελώς διαφορετικά. Για την περίπτωση, ο 1.600άρης Turbo του WRC έδωσε τη θέση του σε ένα δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ απόδοσης 545 ίππων και 800 Nm ροπής! Η επιτάχυνση του DS3 XL δεν απέχει πολύ από εκείνη ενός αυτοκινήτου F1, φτάνοντας από στάση στα 100 km/h σε μόλις 2,4 sec! Συγκρινόμενο με το DS3 WRC, η απουσία συνοδηγού και ρεζέρβας απαίτησε την ανακατανομή του βάρους, ενώ η βασική αισθητική διαφορά είναι οι αεραγωγοί στα πίσω φτερά για την απαγωγή της θερμότητας. Αυτή η τροποποίηση, σύμφωνα με τον Cyrille Jourdan, επικεφαλής του project στη Citroën Racing, έχει σαν στόχο την μεγιστοποίηση των επιδόσεων στην εκκίνηση που είναι και η πιο κρίσιμη φάση σε έναν αγώνα rallycross. Γιατί, μη νομίζετε ότι η Citroen Racing και ο Loeb πάνε στα X Games Los Angeles 2012μόνο για την εμπειρία. Όπως λέει και ο επικεφαλής της Citroën Racing, Yves Matton, “Με δεδομένο ότι δεν θα συμμετάσχουμε στο πρωτάθλημα, αλλά μόνο σε έναν αγώνα, η μοναδική μας τακτική θα είναι να κερδίσουμε. Δεν θα είναι εύκολο αφού οι αντίπαλοι μας έχουν μεγαλύτερη εμπειρία σε αυτή τη μορφή αγώνων, αλλά το σίγουρο είναι ότι θα πολεμήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις μέχρι το τέλος”!