The F1 Insider : Μια βδομάδα μετά από την Βαλένθια

  • -
  • -

Μπορεί  να έχει περάσει μια βδομάδα από την μεγάλη νίκη του Alonso στην Ισπανία, αλλά πολλά από αυτά που θα σας πούμε συνεχίζουν και προβληματίζουν τον κόσμο της F1. Κάποια δε βγήκαν παρά μόλις τώρα στην επιφάνεια.


Bernie Ecclestone και Daimler

Την προηγούμενη βδομάδα έγινε στο Μόναχο η εκδίκαση μιας υπόθεσης διαφθοράς στην οποία κατηγορείται ο πρώην τραπεζίτης Gerhard Gribkowsky. Κατηγορήθηκε ότι ζήτησε από τον Ecclestone το ποσό των 45εκ δολ το 2004-20055 για να μπορέσει η BayernLB να πουλήσει ποσοστό της F1 στην CVC Capital Partners. Ο Ecclestone αρνήθηκε ότι πλήρωσε αυτό το ποσό, τονίζοντας ότι έδωσε 15.7 εκ δολ για να αποτρέψει τον Γερμανό από το να δώσει στοιχεία στην Βρετανική εφορία.

Θα μου πείτε … τι μας ενδιαφέρει. Εδώ μπήκε το δημοσίευμα της Handelsblatt σύμφωνα με το οποίο η Daimler έχει στους εσωτερικούς της κανονισμούς όρο, σύμφωνα με τον οποίο δεν θα πρέπει να συναλλάσσονται με ανθρώπους ή εταιρίες που έχουν αποδεδειγμένα εμπλακεί σε υποθέσεις διαφθοράς. Κατά πόσο θα χρησιμοποιηθεί το γεγονός σαν μέτρο πίεσης προς τον Bernie Ecclestone από την Daimler για να πάρει περισσότερα από το Concorde Agreement είναι κάτι που θα πρέπει να μάθουμε στην συνέχεια. Παρόμοιο κανόνα έχει και η Vodafone για παράδειγμα.

Που βρήκε τέτοια διαφορά η Red Bull Racing;

 

Μεγάλος προβληματισμός κυριαρχεί στον ανταγωνισμό της RBR η οποία βρήκε 0.5δευτ από το 2ο στο 3ο σκέλος των προκριματικών, αλλά και από το γεγονός ότι ο Vettel εξαφανίστηκε με ρυθμό σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στον γύρο μέχρι να μπει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το μονοθέσιο έχει φέρει πολλές βελτιώσεις. Αυτό που φαίνεται ότι βρήκε ο Adrian Newey ήταν ένα νέος «διπλοτάβανος διαχύτης». Παρόλο που περιμέναμε κάτι στην Μ Βρετανία, η αναβάθμιση ήρθε νωρίτερα. Και ο ανταγωνισμός δεν κοιμάται βέβαια με την Ferrari και την McLaren να έχουν φέρει και αυτές αναβαθμίσεις. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Φαίνεται ότι η Red Bull Racing σε συνεργασία με την Renault να βγήκαν ένα τρόπο να κλείνουν κυλίνδρους στην φάση του φρεναρίσματος και να τους ενεργοποιούν όταν το μονοθέσιο επιταχύνει. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουν καλύτερη πρόσφυση στις εξόδους των στροφών. Τόσο ο διπλοτάβανος διαχύτης όσο και η τροποποίηηση στον κινητήρα είναι μέσα στα νόμιμα πλαίσια. Μεγάλη κουβέντα έγινε και για το πάτωμα που έφεραν. Το μυστικό της επιτυχίας βέβαια δεν είναι ένα, αλλά συνδυασμός πραγμάτων.

 

Πώς κέρδισε τον αγώνα αυτό ο Alonso;

 

Υπήρχαν κάποια σημεία κλειδιά. Το πρώτο ήταν η εκκίνηση στην οποία κέρδισε 3 θέσεις. Ήταν αποφασισμένος, το είχε δηλώσει πριν την εκκίνηση και όταν το δηλώνει τότε οι πιθανότητες να πέσει έξω είναι λίγες. Η σωστή επιλογή για το πότε θα έμπαινε στα πιτ ήταν καθοριστική για την συνέχεια, ενώ πριν είχε περάσει τον Hulkenberg και τον Maldonado. Μετά ήρθε η εγκατάλειψη του Vettel και του Grosjean για να φέρουν το κερασάκι στην τούρτα. Στο τέλος έπρεπε να χειριστεί τα ελαστικά του τα οποία έφταναν στο τέλος τους. Για να τα καταφέρει όμως χρειάστηκε να επιστρατεύσει την απίστευτη οδηγική του ικανότητα.

 

Τι γίνεται με τους Vettel, Webber, Hamilton, Massa και Schumacher;

 

Πολύς λόγος για τις μετακινήσεις οδηγών και είναι φυσικό εάν έχεις Webber, Hamilton, Massa και Schumacher στην αγορά. Θα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Θα ασχοληθούμε λίγο με το όνομα του Vettel που Ιταλικά δημοσιεύματα τον φέρνουν στην Ferrari το 2014 δίπλα στον Alonso.

 

Για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να έρθουν τα πάνω κάτω. Ο Vettel έχει συμβόλαιο με την Red Bull Racing για το 2013 και για το 2014 έχει συμβόλαιο το οποίο βασίζεται σε όρους απόδοσης και των δυο πλευρών. Δηλαδή για παράδειγμα εάν η Red Bull Racing πέσει κάτω από την 4η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το 2013, ή ο Vettel στα μέσα της χρονιάς είναι κάτω από το 50% των πόντων του πρωτοπόρου, τότε θα μπορεί να φύγει. Ο Horner όμως είπε ότι έχει την διασφάλιση του Vettel ότι δεν έχει μιλήσει με την Ferrari ούτε έχει υπογράψει προσύμφωνο. Δεν θα μπω στην κουβέντα για το εάν ο Alonso θα επιτρέψει να πάει ο Vettel στην Ferrari όσο είναι αυτός εκεί ή κατά πόσο η Ferrari θα μπορεί να διαχειριστεί δυο τόσο μεγάλα ονόματα. Θα μπορούσαμε να κουβεντιάζουμε ώρες. Πιθανότητα υπάρχει, αλλά θα πρέπει να υπάρχουν πολλές ανατροπές για να γίνει πραγματικότητα.

 

Πάμε τώρα στο άλλο όνομα που τον στέλνουν στην Ferrari και πάλι. Μιλάμε για τον Webber για τον οποίο θεωρητικά υπάρχει η πιθανότητα και προσπαθεί από την πλευρά του να πάρει περισσότερα χρήματα από μια ανανέωση από την Red Bull Racing. Οι πιθανότητες που δίνουμε να πάει ο Webber στην Ferrari είναι λίγες. Όχι γιατί δεν το αξίζει ή δεν είναι ικανός, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να φύγει από την Red Bull Racing που ξέρει τι έχει και να περάσει στην άγνωστη για αυτόν Ferrari. Υπάρχει ένα κομβικό σημείο εδώ. Alonso και Webber έχουν τον ίδιο μάνατζερ ο οποίος είναι ο Flavio Briatore. Θα ήθελε η Ferrari να έχει και τους δυο της οδηγούς να τους χειρίζεται ένας μάνατζερ; Η RBR θέλει σαν τρελή τον Webber και το μόνο αγκάθι που υπάρχει στον ορίζοντα είναι το οικονομικό.

 

Στην ουρά περιμένει και ο Hamilton, ο οποίος τα έχει βρει σκούρα με τον Dennis. Σε πρόσφατο δημοσίευμα αναφέρεται ότι το παζάρι γίνεται για τα τρόπαια που θέλει να έχει στο σπίτι του ο Hamilton, την στιγμή που ο Dennis τα θέλει για την τροπαιοθήκη της ομάδας. «Δύσκολος διαπραγματευτής ο Ron», είπε στο Sky Sports o Hamilton, «Θα του δώσω κάποια τρόπαια, θα μου δώσει κάποια χρήματα παραπάνω», είπε χαμογελώντας. Και εκεί τα πράγματα φαίνονται να μένουν σταθερά με τον Βρετανό να ανανεώνει με την ομάδα από το Woking, εκτός και εάν … αποφασίσει ή αποφασίσουν να μπει μια τελεία στην καριέρα του Michael Schumacher.

 

Ο Γερμανός με το βάθρο στο πρόσφατο GP, αλλά και με τις εμφανίσεις σε Μονακό κυρίως έδειξε ότι το έχει ακόμα. Το θέμα είναι εάν η Mercedes θέλει να τον κρατήσει ακόμα για ένα χρόνο ή όχι. Θα πρέπει να δει τις επιλογές της και από κει και πέρα να αποφασίσει τι θα του προσφέρει ή εάν ο Schumacher ενδιαφέρεται. Προς το παρόν δεν υπάρχει κινητικότητα με τον Brawn να λέει ότι μέχρι τέλος Ιουλίου το θέμα θα έχει κλείσει. Για να δούμε.

 

Με όλα αυτά οι ελπίδες του Massa να μείνει για ένα ακόμα χρόνο στην Ferrari μεγαλώνουν. Ο Βραζιλιάνος έχει κερδίσει πόντους λόγω της δικής του μικρής βελτίωσης όσο και από την έλλειψη εναλλακτικών. Μέχρι τέλος Ιουλίου θα πρέπει να ξέρουμε περισσότερα για την περίπτωση αυτή.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...