Webber : Μεγάλος νικητής στην … μάχη της Αγγλίας
Ο Webber πέρασε τον Alonso στους τελευταίους 4 γύρους
- -
- -
Με μεγάλο νικητή τον Mark Webber ολοκληρώθηκε το Βρετανικό GP. Η μάχη με τον δεύτερο Alonso ήταν πολύ συναρπαστική και για άλλη μια φορά κρίθηκε στα ελαστικά. Ο Ισπανός ήταν στα ηνία του αγώνα από την αρχή, αλλά στους τελευταίους 4-5 γύρους έχασε την μάχη από τον Webber. Στο βάθρο ανέβηκε και ο Sebastian Vettel.
Ο αγώνας δεν ξεκίνησε καθόλου για τον Petrov του οποίου ο κινητήρας δεν άντεξε καν τον γύρο προθέρμανσης με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. O αγώνας ξεκίνησε με τον Alonso να κόβει την γραμμή στον Webber και να κρατάει την πρωτοπορία ενώ ο Button κέρδισε αρκετές θέσεις ανεβαίνοντας στην 14η. Ο Grosjean έμπαινε για αλλαγή πτέρυγας μόλις στον 3ο γύρο την ώρα που o Massa πίεζε ασφυκτικά τον Schumacher και έχοντας όμως τον Vettel να τον πιέζει με την σειρά του.
Η πρώτη εγκατάλειψη ήταν αυτή του di Resta ο οποίος νωρίτερα είχε ένα κλαταρισμένο λάστιχο από επαφή. Με τις ομάδες να μην έχουν κάνει τα προκριματικά σε στεγνή πίστα, είχαν την επιλογή ελαστικών για στεγνό ελεύθερη για την εκκίνηση. Ο Alonso επέλεξε την σκληρότερη γόμα, όμως και ο Hamilton, ενώ οι άλλοι της πρώτης 10άδας είχαν την πιο μαλακή.
Ο Vettel μπήκε στον 10ο γύρο για αλλαγή ελαστικών βάζοντας την σκληρότερη γόμα. Στην συνέχεια μπήκαν και οι Maldonado και Perez. Έχοντας χάσει την θέση του από τον Massa ο Schumacher μπήκε στον 11ο γύρο και άλλαξε τα ελαστικά την ώρα που Maldonado και Perez προσπάθησαν να περάσουν την στροφή μαζί. Ο Maldonado γλίστρησε και έπεσε πάνω στον Perez. Ο Perez εγκατέλειψε ενώ ο Maldonado πήγαινε στα πιτς. Οι Massa και Raikkonen μπήκαν στον 14ο γύρο για αλλαγή, ενώ μετά μπήκε και ο Webber. O Alonso μπήκε στον 16ο γύρο αφήνοντας την πρωτοπορία, επιλέγοντας την σκληρότερη γόμα.
Στον 22ο γύρο η κατάσταση είχε : Alonso, Webber, Vettel, Massa, Schumacher, Raikkonen, Hamilton, Grosjean, Kobayashi και Hulkenberg. Όμως 2 γύρους μετά οι Raikkonen και Hamilton πέρασαν τον Schumacher. Οι μάχες ήταν συνεχείς και είδαμε αρκετές ανάμεσα σε Hamilton και Button, σε Hamilton και Grosjean όπως και ανάμεσα σε Schumacher και Kobayashi.
Η Ferrari έφερε τον Alonso τελικά στον 37ο γύρο για αλλαγή ελαστικών βάζοντας την μαλακότερη από τις δυο γόμες. Βγαίνοντας όμως η διαφορά από τον Webber ήταν στα 3.9 δευτ με 13 γύρους να υπάρχουν για το τέλος. Ο Kobayashi στο δικό του πιτ στοπ έπεσε πάνω στους μηχανικούς του! Από την πρώτη ματιά δεν φάνηκε να υπήρχε κάτι το πολύ σοβαρό, όπως διαβεβαίωσε και η ομάδα. O Webber άρχισε την επίθεση και έκοβε μισό δευτερόλεπτο από τον Alonso και 10 γύρους πριν από το τέλος η διαφορά τους ήταν στα 3.5 δευτερόλεπτα.
Με τα πολύ μαλακά λάστιχα ο Alonso δεν μπορούσε να κρατήσει ρυθμό και ο Webber τον έφτασε 6 γύρους πριν από το τέλος. Η διαφορά τους είχε πέσει στο μισό δευτερόλεπτο. Στον 48ο γύρο ήρθε η ώρα για τον Webber. Στην ζώνη του DRS πήρε την εξωτερική και πέρασε τον Alonso παίρνοντας την πρωτοπορία του αγώνα. Την ιδια στιγμή ο Raikkonen έκανε επίθεση στον Massa και ο Vettel είχε την μπροστινή πτέρυγα τραυματισμένη.
Αναλυτικά
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Διαφορά |
Εκκίνησε |
Βαθμοί |
1 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
|
2 |
25 |
2 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
+3.0 δευτ |
1 |
18 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
+4.8 δευτ |
4 |
15 |
4 |
Felipe Massa |
Ferrari |
+9.5 δευτ |
5 |
12 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
+10.3 δευτ |
6 |
10 |
6 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
+17.1 δευτ |
9 |
8 |
7 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
+29.1 δευτ |
3 |
6 |
8 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
+36.4 δευτ |
8 |
4 |
9 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
+43.3 δευτ |
13 |
2 |
10 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
+44.4 δευτ |
16 |
1 |
11 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
+45.3 δευτ |
17 |
|
12 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
+47.8 δευτ |
14 |
|
13 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
+51.2 δευτ |
12 |
|
14 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
+53.3 δευτ |
23 |
|
15 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
+57.3 δευτ |
11 |
|
16 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
+1 Γύρο |
7 |
|
17 |
Heikki Kovalainen |
Caterham-Renault |
+1 Γύρο |
19 |
|
18 |
Timo Glock |
Marussia-Cosworth |
+1 Γύρο |
20 |
|
19 |
Charles Pic |
Marussia-Cosworth |
+1 Γύρο |
24 |
|
20 |
Pedro de la Rosa |
HRT-Cosworth |
+2 Γύροι |
21 |
|
21 |
Narain Karthikeyan |
HRT-Cosworth |
+2 Γύροι |
22 |
|
|
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
+41 Γύροι |
15 |
|
|
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
+50 Γύροι |
10 |
|
|
Vitaly Petrov |
Caterham-Renault |
|
18 |
|
Στο πρωτάθλημα οδηγών η κατάσταση έχει πλέον
Θέση |
Οδηγός |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
129 |
2 |
Mark Webber |
Red Bull Racing-Renault |
116 |
3 |
Sebastian Vettel |
Red Bull Racing-Renault |
100 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
92 |
5 |
Kimi Räikkönen |
Lotus-Renault |
83 |
6 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
75 |
7 |
Romain Grosjean |
Lotus-Renault |
61 |
8 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
50 |
9 |
Sergio Perez |
Sauber-Ferrari |
39 |
10 |
Pastor Maldonado |
Williams-Renault |
29 |
11 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
27 |
12 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
23 |
13 |
Felipe Massa |
Ferrari |
23 |
14 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
21 |
15 |
Bruno Senna |
Williams-Renault |
18 |
16 |
Nico Hulkenberg |
Force India-Mercedes |
17 |
17 |
Jean-Eric Vergne |
STR-Ferrari |
4 |
18 |
Daniel Ricciardo |
STR-Ferrari |
2 |
Στους κατασκευαστές
Θέση |
Ομάδα |
Βαθμοί |
1 |
Red Bull Racing-Renault |
216 |
2 |
Ferrari |
152 |
3 |
Lotus-Renault |
144 |
4 |
McLaren-Mercedes |
142 |
5 |
Mercedes |
98 |
6 |
Sauber-Ferrari |
60 |
7 |
Williams-Renault |
47 |
8 |
Force India-Mercedes |
44 |
9 |
STR-Ferrari |
6 |