The F1 Insider: Γιατί δεν αποδίδει ο Massa;
Ξέχασε να οδηγεί ή μήπως όχι;
- -
- -
Απο το 2011 και μετά ο Felipe Massa είναι συνεχώς στο επίκεντρο της κριτικής των Tifosi και όχι μόνο. Το τρομακτικό ατύχημα στην πίστα του Hungaroring το 2009 του άλλαξε την καριέρα και σε κανένα σημείο δεν μπόρεσε να γυρίσει στην κατάσταση που ήταν πριν. Σε τι μπορεί να οφείλεται άραγε η αγωνιστική του πτώση; Συγκρίνεται το ατύχημά του με άλλα ατυχήματα;
O οδηγός της Ferrari έχει δουλέψει σκληρά για να φτάσει στο σημείο που ήταν το 2009. Δίπλα στον Schumacher στάθηκε αξιοπρεπέστατα το 2006, ενώ το 2007, 2008 και 2009 ήταν πολύ κοντά στον Kimi Raikkonen και πολλές φορές καλύτερος. Μάλιστα το 2008 ήταν πρωταθλητής για μισό λεπτό στον αγώνα της Βραζιλίας. Μπορεί να «ξεμαθαίνεις» να οδηγείς; Η απάντηση είναι ότι όχι, δεν ξεμαθαίνεις. Τι έγινε όμως στον Βραζιλιάνο;
Θα πρέπει να πάμε πίσω στο ατύχημά του. Σε πρώτη φάση σκέφτεσαι ότι μετά από το ατύχημα, όλα πλέον τα βλέπει με άλλο μάτι. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι η ζημιά που είχε ο Massa δεν είναι μόνο ότι χτύπησε άσχημα στο κρανίο. Χρειάστηκε να του τοποθετηθεί μόνιμη μεταλλική πλάκα στο σημείο που είχε θρυμματιστεί και ότι είχε «τραυματιστεί» ο φλοιός του εγκεφάλου του.
Αυτό που δεν γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος είναι ότι οι πιλότοι χρησιμοποιούν το «υποσυνείδητο» μέρος του εγκεφάλου για να κάνουν τις κινήσεις τους. Όλες οι κινήσεις τους που έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια της προπόνησης ή της εμπειρίας τους από τους αγώνες έχει καταγραφεί στον εγκέφαλο και οι κινήσεις γίνονται τις περισσότερες φορές μηχανικά. Όταν δε ο οδηγός βρίσκεται στην καλύτερή του φάση τότε μπαίνει σε αυτό που λέμε «στην ζώνη» (in the zone). Το υποσυνείδητο δουλεύει στο … τέρμα και οι κινήσεις του πιλότου γίνονται αυτόματα κερδίζοντας τα πολύτιμα δέκατα του δευτερολέπτου που διακρίνουν τους πρώτους από τους υπόλοιπους. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που ένας οδηγός χάσει την … βάση δεδομένων του;
Σε αυτή την φάση βρισκόταν ο Massa μετά από το ατύχημα. Ο καταγραφέας του σταμάτησε να δουλεύει, έσβησε ότι είχε από το παρελθόν και έπρεπε να γεμίσει με νέα δεδομένα. Πρακτικά έπρεπε να δημιουργήσει μια νέα βάση δεδομένων για τις «αυτόματες κινήσεις» του. Πώς όμως να γίνει αυτό με την έλλειψη δοκιμών; Ότι μπορούσε να πάρει ήταν από τα αγωνιστικά τριήμερα. Εάν βάλουμε στον υπολογισμό ότι από την άλλη έχουμε, ειδικά φέτος, έναν Alonso ο οποίος «είναι στην ζώνη» και βρίσκεται στην καλύτερη φάση της καριέρας του, τότε τα συμπεράσματα είναι εύκολα να βγουν.
Θέλετε να δούμε και άλλα παραδείγματα; Με μικρότερο κόστος έφυγε από το ατύχημά του με τις μηχανές ο Michael Schumacher τον Φεβρουάριο του 2009. Παρόλο που το ατύχημά του δεν είχε το μέγεθος του Massa, είχε σημαντική επίδραση στην αγωνιστική κατάσταση του Γερμανού. Δεν ήταν τόσο το γεγονός ότι έλειπε 3χρόνια από την αγωνιστική δράση, αλλά το γεγονός ότι δεν «βρίσκεται στην ζώνη». Δεν έχει ξεμάθει να οδηγεί και να μάχεται. Άλλωστε φέτος είναι πολύ καλύτερος από τις προηγούμενες χρονιές.