11o Ιστορικό Ακρόπολις: Πρωτάθλημα Ιστορικών

Τα αποτελέσματα των 2 αγώνων για το Ελληνικό Πρωτάθλημα Ιστορικών

  • -
  • -

Το 11o Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις προσμετρούσε στη βαθμολογία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων και μάλιστα με κάθε μια από τις 2 ημέρες να αποτελεί ξεχωριστό αγώνα. Έτσι, στον πρώτο αγώνα (Σάββατο 3 Νοεμβρίου) νικητές ήταν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με το Ford Escort RS1600, ενώ στον δεύτερο (Κυριακή 4/11) τη νίκη πήραν οι Χρήστος Οικονόμου-Αντώνης Γαρυφάλλης με Ford Escort RS2000. Ας δούμε όμως κάθε αγώνα χωριστά:

 

1ος αγώνας

Οι νικητές του Ιστορικού Ακρόπολις του 2009, Βασίλης και Γιάννης Βελάνης επικράτησαν σχετικά εύκολα στον πρώτο αγώνα του Ιστορικού Ράλλυ Ακροπολις 2012, σημειώνοντας με το Ford Escort RS1600 τον ταχύτερο χρόνο σε όλες τις ειδικές διαδρομές και δημιουργώντας σημαντική διαφορά από τους δεύτερους. Με τη δεύτερη συνεχόμενη φετινή τους νίκη, έπειτα από αυτή που σημείωσαν στο Ράλλυ Κορίνθου πριν από μερικές εβδομάδες, μπαίνουν για τα καλά στη μάχη του Πρωταθλήματος στην κατηγορία 1&2. Πίσω τους, ακολούθησαν οι Μανδρούκας-Τσάδαρης με Porsche 911 RSR, αποτέλεσμα που τους φέρνει ακόμα πιο κοντά στον τίτλο στην κατηγορία 3&4. Το πλήρωμα της Porsche έκανε το δεύτερο χρόνο σε όλες τις σημερινές ειδικές διαδρομές, όντας οι καλύτεροι της ημέρας μετά τους νικητές του αγώνα. Το βάθρο, συμπλήρωσαν οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας με Ford Escort RS1600, ύστερα από σπουδαία μάχη με τους «Talbot»-Βασιλειάδη (Porsche 911 SC), με την τελική μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις 5,9 δευτερόλεπτα. Οι Εδιπίδης-Γιώτης ακολούθησαν με ακόμα ένα Ford Escort, ενώ την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι Μπιρλιράκης-Μουρτζούκος με την BMW 2002ti.

Η πρώτη ημέρα αποδείχθηκε δύσκολη για κάποια πληρώματα, τα οποία δεν κατάφεραν λόγω προβλημάτων να ολοκληρώσουν την προσπάθεια τους. Ένα από αυτά, ήταν των «Ιαβέρη»-Κουτσίκου με την BMW 2002ti που σταμάτησαν την προσπάθεια τους από πρόβλημα στον κινητήρα. Μάλιστα, η ζημιά δεν θα τους επέτρεψε να επανεκκινήσουν την Κυριακή για τον δεύτερο αγώνα. Με ίδιο πρόβλημα εγκατέλειψαν οι Καροτσιέρης-Κατάρας με Ford Escort, αλλά και οι Δάρας-Καραμουσαλής με BMW 2002ti.

 

2ος αγώνας

Ο δεύτερος αγώνας περιελάμβανε χωμάτινες ειδικές, με την υπόθεση “τίτλος” να είναι ανοικτή σε αρκετές κατηγορίες και με το θεσμό να ολοκληρώνεται στα μέσα Νοέμβρη, με το Ράλλυ Παλάδιο. Οι Βασίλης Βελάνης -Γιάννης Βελάνης (Ford Escort RS 1600), νικητές του πρώτου αγώνα, τέθηκαν εκτός μάχης στην 4η ειδική της ημέρας. Έτσι, η νίκη πήγε στους Χρήστο Οικονόμου-Αντώνη Γαρυφάλλη με Ford Escort RS2000, τους οποίους ακολούθησαν οι Λευτέρης Μανδρούκας- Νίκος Τσάδαρης με την Porsche 911 RSR, έπειτα από σπουδαία μάχη με τους Χρήστο Πλατή- Σπύρο Τρανό με Toyota Starlet. Αμφότεροι κινήθηκαν πολύ γρήγορα και μόλις στις δύο τελευταίες ειδικές το πλήρωμα της 911 κατάφερε να εξασφαλίσει τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης. Τέταρτοι γενικής και ένα λεπτό μακριά από το πλήρωμα του ιπτάμενου Starlet, ακολούθησαν οι Σπύρος Ντεντεγκίκας-Βασίλης Βαλούρδος με Ford Escort RS2000. Κοντά τους βρέθηκαν οι Γιάννης Εδιπίδης-Γιάννης Γιώτης με ακόμα ένα Ford Escort, οι οποίοι και ξεπέρασαν το εμπόδιο των Στέλιου Γιαμαλάκη-Νίκου Σάμισου με Talbot Sunbeam που τους ακολούθησαν με μικρή διαφορά. Δύο υπέροχες BMW 2002ti, με τους Χρήστο Δάρα-Θεόδωρο Καραμουσαλή και τους Βαγγέλη Μπιρλιράκη-Γιώργο Μουρτζούκο συμπλήρωσαν την πρώτη οκτάδα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το χωμάτινο σκέλος αποδείχθηκε τυπικό “ακροπολικό”, αφού από τα 30 πληρώματα που ξεκίνησαν, τερμάτισαν εν τέλει τα 16, αποδεικνύοντας πόσο δύσκολος είναι ο ελληνικός αγώνας, αλλά και πόσο σημαντικός είναι στο τέλος της ημέρας ο τερματισμός. Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις ήταν αυτές των Βασίλη και Γιάννη Βελάνη με Ford Escort RS1600 από έξοδο και των Μάριου Σταφυλοπάτη-Γιώργου Χατζηρήγα με Ford Escort RS 1600 από πρόβλημα στον πίσω άξονα.

Τελικά αποτελέσματα

Πηγή: Αγωνιστικό τμήμα ΕΛΠΑ

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...