Για τον Kimi Raikkonen

Γράφει ο Mark Gallagher

  • -
  • -

Πρέπει να παραδεχθώ κάτι. Δεν μου αρέσει ο Kimi Raikkonen. Δεν είναι και πολύ ώριμη άποψη γιατί ποτέ δεν τον έχω συναντήσει, αλλά και πάλι, δεν θα ήθελα. Ο λόγος είναι, παρόλα αυτά, βάση της εμπειρίας. Ξόδεψα την περισσότερη διάρκεια της καριέρας μου δουλεύοντας στο εμπορικό κομμάτι του σπορ και ένας μονοσύλλαβος οδηγός ο οποίος απεχθάνεται τα PR και τις υποχρεώσεις για το μάρκετινγκ για λογαριασμό των χορηγών της ομάδας δείχνει μια αλαζονική περιφρόνηση για τους ανθρώπους που φέρνουν τα λεφτά για να τους κάνουν πλούσιους και να πληρώσουν τους λογαριασμούς της ομάδας.

 

Κατά την διάρκεια του αγώνα στο Abu Dhabi Grand ο Raikkonen υπογράμμισε την φήμη του ότι είναι δύσκολος όταν είπε στον δεύτερο μηχανικό του Simon Rennie, «άφησέ με μόνο μου», μέσω της ενδοεπικοινωνίας. Ο Simon έκανε απλά την δουλειά του, προσπαθώντας να βοηθήσει τον οδηγό του. Οι οδηγοί δεν έχουν την πλήρη εικόνα για το τι γίνεται στον αγώνα. Γνωρίζουν το τι βλέπουν. Η ομάδα έχει περισσότερη πληροφόρηση.

 

Αλλά ο Kimi κέρδισε τον αγώνα, και έτσι πρέπει να παραδεχθώ κάτι άλλο. Έκανε μια φανταστική δουλειά, και επιπλέον πάνω σε μια πολύ σταθερή σαιζόν, έδειξε γιατί παραμένει ένας από τα πιο εντυπωσιακά ταλέντα.

 

Όταν ανακοινώθηκε οδηγός της Lotus F1 τον Νοέμβριο του 2011, απογοητεύτηκα πολύ γιατί μια ομάδα σαν την Lotus ήθελε χορηγούς για να συνεχίσει να επενδύει στην τεχνολογία απαραίτητη για να αντιμετωπίσει τις McLaren, Red Bull και Ferrari.  Και ο Raikkonen δεν αρέσκεται να συνεργάζεται με τους χορηγούς. Εάν βάλουμε στα υπόψη ότι η Lotus είχε υπογράψει συμφωνίες με την Microsoft και την Unilever – ιδιοκτήτες της Clear και της Rexona – σκέφτηκα ότι το τελευταίο που θα ήθελαν ήταν έναν οδηγό που να μην του αρέσουν οι χορηγοί.

 

Παρόλα αυτά, αυτό που κατάφερε ο Raikkonen την Κυριακή ήταν να δώσει στην Lotus F1 ένα στοιχείο που τους διασφαλίζει το μέλλον, και να κάνει τους χορηγούς πολύ χαρούμενους, την επιτυχία.  Η διάρκεια που τον έφερε στην 3η θέση του παγκοσμίου πρωταθλήματος οδηγών ήταν εντυπωσιακή φυσικά, αλλά η νίκη της Κυριακής ανοίγει νέο κεφάλαιο στην ιστορία της ομάδας.

 

Υπάρχουν παρατηρητές που είπαν ότι ο Raikkonen ήταν «τυχερός» την Κυριακή λόγω των αυτοκινήτων ασφαλείας και του τρόπου που ο αγώνας εξελίχθηκε. Διαφωνώ γιατί αυτό που έκανε ο Raikkonen ήταν να χρησιμοποιήσει την ταχύτητα, την ικανότητα και την εμπειρία γα να κρατήσει την Lotus E20 μπροστά όταν χρειάστηκε.

 

Μια ματιά στους χρόνους δείχνει ότι ο Raikkonen δεν ήταν απλά γρήγορος, αλλά απίστευτα σταθερός. Μετά από το 2ο αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε 3 γύρους με διαφορά 0.03 δευτ μεταξύ τους. Οι επόμενοι 4 γύροι είχαν απόκλιση 0.221 δευτ και στην συνέχεια έκανε τον ταχύτερο γύρο του στον αγώνα με 1:44.458, ο οποίος ήταν ο τρίτος ταχύτερος στο σύνολο. Αυτό ήταν το σημείο που είχε την πίεση από τον Alonso. Ο Raikkonen απάντησε και μετά ολοκλήρωσε με 5 γύρους οι οποίοι είχαν σταθερά γρήγοροι.

 

Η απόδοσή του μου θύμισε το μάθημα που πήραμε στην Jordan Grand Prix το 1998 όταν είχαμε τον Damon Hill στην ομάδα μας. Η ταχύτητά του και η εμπειρία του μετρούσε όταν έπρεπε, και η νίκη του στο Βέλγιο τότε έδωσε στην ομάδα την νίκη που προσπαθούσαμε απεγνωσμένα να πάρουμε.

 

Έτσι και με τον Raikkonen.  Υπάρχουν πολλοί γρήγοροι οδηγό, αλλά δεν ξέρουν όλοι πως πρέπει να συνδυάσεις την ταχύτητα και την σταθερότητα για να εκμεταλλευτείς την ευκαιρία για να κερδίσεις σε έναν αγώνα. Κάνοντάς το αυτό ο Raikkonen έκανε κάτι που ακόμα και ο Michael Schumacher απέτυχε, μια νίκη με την επάνοδό του, και δίνοντας στην Lotus F1, αλλά και τους χορηγούς της, την ώθηση που χρειάζονται για το 2013.

 

Μπορεί να μην μου αρέσει ποτέ ο Raikkonen σαν αποτέλεσμα της προσωπικότητάς του, αλλά εκτιμώ ασφαλώς τις ικανότητές που έδειξε φέτος φέρνοντας στην ομάδα του Eric Boullier την επιτυχία που του αξίζει. Όπως και να το κάνουμε, σε όλους αρέσει ένας νικητής.

 

Ο Mark Gallagher έχει περάσει απο τις θέσεις του επικεφαλής της Cosworth F1 Business Unit, επικεφαλής των Commercial Affairs στην Jaguar / Red Bull Racing και Marketing Director της Jordan Grand. Δίνει διαλέξεις ανά τον κόσμο με θέμα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ σχολιάζει τους αγώνες για το ESPNStarSportsF1, έχει την δική του ομάδα στο GP3 (StatusGP) και στις 24 ώρες του LeMans.

 

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...