Τεχνολογίες ασφάλειας από τη Honda
Παρουσία στο eSafety Challenge της Βιέννης
- -
- -
Η Honda συμμετείχε στο 2011 eSafety Challenge που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη παρουσιάζοντας μία σειρά προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Το eSafety Challenge είναι μία ετήσια εκδήλωση που προωθεί και προβάλλει τη σπουδαιότητα των προηγμένων τεχνολογιών ασφαλείας των οχημάτων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Πιο συγκεκριμένα η Honda παρουσίασε τα παρακάτω συστήματα:
Adaptive Cruise Control (ACC)
Χρησιμοποιεί ένα ραντάρ ανίχνευσης που είναι τοποθετημένο στο εσωτερικό της εμπρός μάσκας και αναγνωρίζει την ύπαρξη και την ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος: η διαφορά συχνότητας μεταξύ εκπεμπόμενου και ανακλώμενου κύματος κάνει εφικτό τον υπολογισμό της ακριβούς απόστασης και της σχετικής ταχύτητας μεταξύ των οχημάτων. Όταν αυτή η απόσταση πέφτει κάτω από μία προκαθορισμένη τιμή, το σύστημα άμεσα επιβραδύνει το όχημα μέσω ελέγχου του γκαζιού και, αν χρειαστεί, με τη χρήση των φρένων (μέσω επικοινωνίας με το VSA). Σε περιπτώσεις όπου απαιτείται ταχύτερη επιβράδυνση, όπως ένα απότομο φρενάρισμα από το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα θα ενεργοποιήσει τον οδηγό με ένα προειδοποιητικό οπτικό και ένα ηχητικό σήμα για να πατήσει φρένο. Αν το προπορευόμενο όχημα αλλάξει λωρίδα ή η απόσταση αυξηθεί πάλι, τότε το σύστημα αυξάνει την ταχύτητα του οχήματος στην προκαθορισμένη τιμή.
Collision Mitigation Brake System (CMBS)
Όταν η απόσταση μεταξύ του οχήματος της Honda και του προπορευόμενου οχήματος μειώνεται σε σημείο που ενδέχεται να συμβεί μία σύγκρουση, το σύστημα χρησιμοποιεί οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις προκειμένου να ενεργοποιήσει τον οδηγό να δράσει προληπτικά. Αν, με βάση την αντίδραση του οδηγού, το σύστημα διαπιστώσει ότι η πιθανότητα σύγκρουσης έχει μειωθεί σε αποδεκτό επίπεδο, το σύστημα CMBS θα απενεργοποιηθεί. Αν, όπως, η αντίδραση του οδηγού δεν μειώνει επαρκώς τον κίνδυνο μιας σύγκρουσης, το σύστημα αναπαραγάγει μία δευτερεύουσα προειδοποίηση, που περιλαμβάνει ηχητικά και οπτικά σήματα και ελαφρύ φρενάρισμα, για να ενεργοποιήσει τον οδηγό να αναλάβει δράση. Αν η απόσταση μειώνεται με ρυθμό που η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το CMBS μπορεί να ενεργοποιήσει ένα δυνατό φρενάρισμα για να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος, ενώ οι ηλεκτρονικοί προεντατήρες μπορεί να σφίξουν τις ζώνες του οδηγού και του συνοδηγού για να μεγιστοποιήσουν την ικανότητα συγκράτησης των ζωνών ασφαλείας.
Lane Keeping Assist System (LKAS)
Το LKAS διατηρεί τη θέση του αυτοκινήτου στη λωρίδα του παρέχοντας διορθωτική ροπή στο σύστημα διεύθυνσης όταν κρίνεται απαραίτητο – μειώνοντας σημαντικά την κόπωση του οδηγού και βοηθώντας στην πρόληψη ατυχημάτων. Το σύστημα αναγνωρίζει τα όρια της λωρίδας μέσα στην οποία κινείται το όχημα καθώς επεξεργάζεται εικόνες από μία C-MOS camera, τοποθετημένη πίσω από το παρμπρίζ. Στη συνέχεια υπολογίζει τη ροπή που πρέπει να ασκηθεί στο τιμόνι προκειμένου να διατηρήσει το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. Ένα συνεχές ηχητικό σήμα ακούγεται όταν το όχημα πρόκειται να διασχίσει τη σήμανση της λωρίδας.