Ασφαλέστερα μονοθέσια στην F1

Δοκιμές για καλύπτρα στο κόκπιτ

  • -
  • -

Η ασφάλεια των μονοθεσίων βελτιώνεται κάθε χρόνο. Η «μπανιέρα» από ανθρακονήματα δημιουργεί ένα μοναδικής ακαμψίας κλωβό ασφαλείας που έχει αποδείξει την αξία του σε σφοδρά ατυχήματα που έχουν συμβεί. Τα κράνη και το σύστημα HANS ήταν ένα ακόμη βήμα στην περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας του πιλότου, όμως πάντα υπήρχε ένα τρωτό σημείο στην ασφάλεια των μονοθέσιων της Formula 1. Αυτό δεν είναι άλλο από το ανοιχτό κόκπιτ. Ανέκαθεν υπήρχε απορία γιατί οι ομάδες και η αρχή του θεσμού ήταν προσκολλημένες στην ανοιχτό κόκπιτ, τη στιγμή που οι σοβαροί τραυματισμοί ή τα παραλίγο δυστυχήματα οφείλεται στην κρούση αντικειμένων με το κεφάλι του οδηγού, το μόνο ακάλυπτο μέρος του οδηγού σε ένα μονοθέσιο. Το ινστιτούτο της FIA δοκιμάζει προτάσεις όπου ο χώρος του οδηγού θα καλύπτεται από καλύπτρα όπως τα μαχητικά αεροσκάφη.Οι ερευνητές μελέτησαν τη συμπεριφορά σε δοκιμές σύγκρουσης καλυπτρών που χρησιμοποιούνται στα πρωτότυπα του Le Mans, όπως στα Audi R18 και Peugeot 908, που είναι κατασκευασμένα από λεπτά πολυκαρβονικά φύλλα και αυτών που χρησιμοποιούνται σε μαχητικά αεροσκάφη. Για τις δοκιμές χρησιμοποιήθηκε ένα έμβολο εκτόνωσης αζώτου με το οποίο εκτώξευσαν τροχό μονοθεσίου με ταχύτητα 225km/h εναντίον της καλύπτρας. Δείτε τα αποτελέσματα των δοκιμών στο video .

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...