FORD: Τεχνολογία αποφυγής εμποδίων
- -
- -
Μια ακόμα εντυπωσιακή νέα τεχνολογία της Ford, ειδικά όπως την ζήσαμε live στο κεντρο δοκιμών της εταιρείας στο Lommel (Βέλγιο), είναι το «σύστημα αποφυγής εμποδίων». Τεχνολογία που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο δοκιμών, ώστε να ενσωματωθεί σε λίγα χρόνια στα μοντέλα της. Το σύστημα αποφυγής εμποδίων έχει ως στόχο να προλαμβάνει ατυχήματα που προκαλούνται σε περιπτώσεις που κάποιο προπορευόμενο όχημα μειώνει απότομα την ταχύτητα του, κάποιος πεζός διασχίζει το δρόμο ή σε περιπτώσεις που εμπόδια, όπως π.χ. βράχοι από κατολίσθηση έχουν καταλάβει την λωρίδα κυκλοφορίας του αυτοκίνητού μας.
Πως λειτουργεί; Το σύστημα και πάλι, μέσα από τους περιμετρικούς αισθητήρες του αυτοκινήτου, ανιχνεύει το εμπόδιο (όπως τα περιγράψαμε στις παραπάνω περιπτώσεις) αλλά και την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, στρίβοντας το τιμόνι προς την κατάλληλη κατεύθυνση ή μειώνοντας απότομα την ταχύτητα του οχήματος για να αποφευχθεί η σύγκρουση. Όπως μάθαμε, ρωτώντας τον οδηγό και μηχανικό της Ford που μας έκανε τη ζωντανή επίδειξη, το σύστημα είναι τόσο προηγμένο ώστε να αντιλαμβάνεται αν ο οδηγός έχει αντίληψη της κατάστασης και αν είναι σε θέση να αντιδράσει. Αυτό οφείλεται σε αισθητήρες στο τιμόνι που αντιλαμβάνονται την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο τιμόνι (κατ’ επέκταση αν δεν είναι έτοιμος να κοιμηθεί ή δεν είναι υπό την επήρεια αλκοόλ), οι οποίοι δίνουν το «σήμα» στο σύστημα αν πρέπει να ενεργοποιηθεί ή όχι. Επιπρόσθετα, ακόμα και αν τα επίπεδα πίεσης που ασκεί ο οδηγός στο τιμόνι είναι τέτοια που δεν υποδεικνύουν ότι δεν υφίσταται μία από τις δύο παραπάνω περιπτώσεις αλλά και πάλι ο οδηγός δεν αντιδράει στο χρόνο που πρέπει, το σύστημα ενεργοποιείται αυτόματα για να αποφευχθεί ο κίνδυνος.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Ford συμμετέχει ενεργά και σε ένα κονσόρτσιουμ 29 εταιρειών και φορέων από το χώρο της αυτοκίνησης αλλά και ερευνητικών ιδρυμάτων, που έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενεργητικών λύσεων ασφάλειας στο αυτοκίνητο. Στο «project interactIVe», όπως ονομάζεται, συμμετέχει, όπως μάθαμε από τον οδηγό μας στο Lommel, και το Πολυτεχνείο Αθηνών, γεγονός που εξακριβώσαμε και με την επιστροφή μας στην Αθήνα.