Πώς καίγεται όχημα με υγραεριοκίνηση; (VIDEO)
Άσκηση – πείραμα του Πυροσβεστικού Σώματος “ΡΑΜΝΟΥΣ 2014” με θέμα ‘Διαρροή υγραερίου και εκδήλωση πυρκαγιάς σε όχημα με υγραεριοκίνηση’
- -
- -
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα το Πυροσβεστικό Σώμα Ελλάδας πραγματοποίησε την άσκηση "ΡΑΜΝΟΥΣ 2014" για τη μελέτη συμπεριφοράς φλεγόμενου οχήματος που έχει εγκατεστημένο σύστημα υγραεριοκίνησης. Η άσκηση έγινε τον Απρίλιο του 2014 στο ανενεργό λατομείο "Περράκη", πλησίον του αρχαιολογικού χώρου Ραμνούντας στο Μαραθώνα, σε δύο οχήματα. Το όχημα Α' (Seat Ibiza) έφερε σύστημα υγραεριοκίνησης με όλες τις προδιαγραφές και εγκρίσεις της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας, σε αντίθεση με το όχημα Β' (Opel Corsa) που είχε δεξαμενή καυσίμου χωρίς τις παραπάνω πιστοποιήσεις. Και τα δύο οχήματα είχαν τον ίδιο όγκο δεξαμενής υγραερίου (40lt), την ίδια περιεκτικότητα καυσίμου (32lt) και στη δεξαμενή βενζίνης υπήρχαν 4 lt καυσίμου. Η πυρκαγιά ξεκίνησε από το χώρο του κινητήρα και στην περίπτωση του Seat (με όλες τις εγκρίσεις τύπου) πρώτα κατέστρεψε το ρεζερβουάρ βενζίνης, η οποία χύθηκε φλεγόμενη κάτω από το όχημα και στη συνέχεια λειτούργησε η βαλβίδα ανακούφισης PRV του συστήματος υγραεριοκίνησης, εξασφαλίζοντας πως το υγραέριο θα καεί ελεγχόμενα μέχρι να εξαντληθεί. Στη δεύτερη περίπτωση είχαμε έκρηξη του οχήματος, με ότι αυτό συνεπάγεται. Αλλά, ας μιλήσει καλύτερα η εικόνα στο παρακάτω video του Πυροσβεστικού Σώματος…