Renault Centre Technique: Το κάστρο της Renault

Στο Aubevoye, μια μικρή πόλη στη Νορμανδία, υπάρχει ένα από τα πληρέστερα κέντρα δοκιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, όπου για περισσότερα από 30 χρόνια περνούν από τις πιο εξαντλητικές δοκιμές όλα τα μοντέλα της Renault

  • -
  • -
Renault Centre Technique

Συνολική έκταση: 6.130.000 τ.μ.

Έκταση κλειστών εγκαταστάσεων: 70.000 τ.μ.

Προσωπικό: 1.200 άτομα

Συνολικό μήκος ανοικτών διαδρομών: 58 km.

Αεροδυναμικές σήραγγες: ταχύτητα ανέμου έως 200 km/h, θερμοκρασία αέρα από 30oC έως 55οC

Πιστοποιημένο με περιβαλλοντολογικό ISO 14001

Με πληθυσμό μικρότερο από 5.000 κατοίκους, το Aubevoye είναι μια τυπική ήσυχη πόλη της Άνω Νορμανδίας . Ο ευκαιριακός επισκέπτης δύσκολα θα καταλάβει ότι το πυκνό δάσος στη δυτική πλευρά της πόλης κρύβει μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως εγκαταστάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 1982 η γαλλική εταιρεία δημιούργησε σε μια έκταση 6.130.000 τ.μ. το Renault Centre Technique, ένα σύνολο από πίστες διαφόρων μορφών, εργαστηρίων και ειδικών εγκαταστάσεων με στόχο να μπορεί σε ένα σημείο να πραγματοποιεί κάθε είδους δοκιμή εξέλιξης και πιστοποίησης για τα νέα της μοντέλα. Σχεδόν 2.700.000 τ.μ. καλύπτονται από πυκνό δάσος, που επιτρέπει στους μηχανικούς και δοκιμαστές να δημιουργούν μακριά από τα αδιάκριτα μάτια. Η ασφάλεια του κέντρου θυμίζει στρατιωτική βάση την περίοδο του ψυχρού πολέμου, αφού καθημερινά -συχνά ακόμα και το βράδυ- νέα μοντέλα και πρωτότυπα κάθε είδους καλύπτουν αμέτρητα χιλιόμετρα στις διάφορες πίστες. Με προσωπικό 1.200 άτομα το κέντρο θυμίζει από μόνο του μια μικρή πόλη. Παράλληλα το πλήθος των διαδρομών, αλλά και των συνολικών δομών καθιστούν το Renault Centre Technique στο Aubevoye μια από τις ελάχιστες εγκαταστάσεις στις οποίες μπορεί να πραγματοποιηθεί κάθε είδους δοκιμή που αφορά την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου, παρέχοντας παράλληλα το πλεονέκτημα οι διαδικασίες να ολοκληρώνονται ταχύτερα και με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Αν υπολογίσει δε κανείς και τη δυνατότητα εξέλιξης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, το συγκεκριμένο κέντρο είναι μοναδικό σε όλο τον κόσμο. Ας τη γνωρίσουμε.

 

Ο γύρος του κόσμου σε μια πίστα δοκιμών

Το εντυπωσιακότερο στοιχείο των εγκαταστάσεων δεν είναι άλλο από ένα εκτενές σύμπλεγμα δρόμων που συνθέτουν μια σχεδόν άπειρη ποικιλία διαδρομών και οδοστρωμάτων ικανών να προσομοιάσουν κάθε διαδρομή στην οποία πιθανά μπορεί να βρεθεί ένα αυτοκίνητο. Με την πίστα υψηλών ταχυτήτων που ουσιαστικά μπορεί να λειτουργήσει σαν μια άπειρη ευθεία, τις ειδικές διαδρομές με κάθε είδους στροφή και υψομετρικές διαφοροποιήσεις, τις πίστες αξιολόγησης άνεσης, αλλά και οδήγησης σε αστικό περιβάλλον, το τεχνικό κέντρο δίνει την ευκαιρία στους μηχανικούς να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου διασφαλίζοντας τη σωστή και ασφαλή συμπεριφορά του. Με αθροιστικό μήκος 58 km, οι περισσότερες από 30 πίστες-διαδρομές του κέντρου επιτρέπουν την ταυτόχρονη δοκιμή ενός μεγάλου πλήθους οχημάτων στοιχείο εξαιρετικής σημασίας, αφού εκτός της Renault και άλλοι κατασκευαστές όπως η Daimler και η GM επωφελούνται των εγκαταστάσεων.

 


Προβλέποντας το λάθος

Παρά την τεράστια εμπειρία τους και τη δεδομένη οδηγική τους ικανότητα, οι δοκιμαστές εργάζονται με στόχο να προβλέψουν κάθε πιθανό λάθος που μπορεί να κάνει ο μέσος οδηγός. Σύμμαχος τους σε αυτή την προσπάθεια αποτελούν οι εγκαταστάσεις που προσφέρουν τη δυνατότητα προσομοίωσης συνθηκών που μπορούν να οδηγήσουν σε επικίνδυνες καταστάσεις, όπως η υπερεκτίμηση, η λανθασμένη αλλαγή πορείας, η έντονη μεταφορά βάρους, κτλ. Με στόχο να συνδυάσουν ιδανικά την άνεση και την ασφάλεια με τη σπορτιφ οδική συμπεριφορά, οι δοκιμαστές εξελίσσουν τα οδηγικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων πάντα με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας στη θέση “OFF”. Έτσι τα αυτοκίνητα αποκτούν ευχάριστη οδηγική αίσθηση αλλά και μια σωστή βάση, η οποία στη συνέχεια εφοδιάζεται με την επιπλέον ασφαλιστική δικλίδα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων οδήγησης. Καλύπτοντας συνολικά μόνο στο κέντρο 20.000.000 km, οι δοκιμαστές της Renault ελέγχουν κάθε πιθανό αστάθμιστο παράγοντα που μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση τον καθημερινό οδηγό.

 

Μέγιστη ακρίβεια και επαναληψιμότητα

Οι κλειστές εγκαταστάσεις του Renault Centre Technique έχουν έκταση 70.000 τ.μ. και καλύπτουν κάθε πιθανή απαίτηση σε επίπεδο δοκιμών. Έχοντας τη δυνατότητα να αναπαράγουν κάθε είδους συνθήκη με απόλυτη ακρίβεια και επαναληψιμότητα, αποτελούν πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των μηχανικών. Από τις αεροδυναμικές σήραγγες και τους «πάγκους» δοκιμών, μέχρι τους ειδικούς ηλεκτρομαγνητικά θωρακισμένους ανηχωϊκούς θαλάμους ελέγχεται κάθε πιθανή μηχανική, θερμική ή ηλεκτρομαγνητική επίδραση που μπορεί να υπάρξει στο αυτοκίνητο και στα υποσυστήματα του.



Παράλληλα, στα κλειστά εργαστήρια πραγματοποιούνται σειρές δοκιμών που μπορούν να εστιάσουν σε συγκεκριμένα συστήματα του πλαισίου, του κινητήρα, της ανάρτησης, ή και τον περιφερειακών συστημάτων ώστε να βελτιστοποιηθεί η λειτουργία τους. Στα παραπάνω συμπεριλαμβάνονται και αναλώσιμα υλικά όπως π.χ. τα ελαστικά ή τα υλικά τριβής που εξελίσσονται ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη απόδοση και αντοχή σύμφωνα με τις απαιτήσεις κάθε οχήματος.

 

Ποιοτικό πλεονέκτημα

Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα που προσφέρει το Renault Centre Technique στους μηχανικούς είναι η δυνατότητα να επιταχύνουν σημαντικές δοκιμές που είναι κρίσιμες για την ποιότητα και αξιοπιστία του αυτοκινήτου και οι οποίες κανονικά θα απαιτούσαν μήνες ή και χρόνια για να ολοκληρωθούν. Ειδικά διαμορφωμένες πίστες, αλλά και σχετικά εργαστήρια προσομοιώνουν μέσα σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα τη χρήση που θα αντιμετώπιζε ένα αυτοκίνητο καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, όπως για παράδειγμα ο θάλαμος ελέγχου αντιδιαβρωτικής προστασίας που μέσα σε 3-6 μήνες προσομοιώνει τη χρήση που θα έκανε ο τελικός πελάτης σε 4-9 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση οι πολύ σκληρές συνθήκες των δοκιμών διασφαλίζουν την υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία σε μεγάλο βάθος χρόνου. Από τα κόμπακτ Renault Twingo και Renault Clio, μέχρι το οικογενειακό Renault Espace και τα καταιγιστικά μοντέλα της σειράς R.S., οι εντυπωσιακές εγκαταστάσεις του Renault Centre Technique στο Aubevoye αποτελούν το σημείο αφετηρίας όλων των μοντέλων της γαλλικής εταιρείας.    

HOT INFO
  • Στις δύο καμπές της πίστας υψηλών ταχυτήτων ο οδηγός δεν χρειάζεται να στρίψει το τιμόνι μέχρι τα 180 km/h εκμεταλλευόμενος την καμπυλότητα του δρόμου.
  • Το τεχνικό κέντρο λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο και συχνά 7 ημέρες την εβδομάδα με τις δοκιμές σε νυχτερινό περιβάλλον να αποτελούν κάθε άλλο παρά εξαίρεση.
  • Η εγκατάσταση για την προσομοίωση πλάγιων ανέμων έχει τη δυνατότητα δημιουργίας ρεύματος εντάσεως άνω των 9 μποφόρ.
  • Όλα τα οχήματα του Groupe Renault εξελίσσονται και δοκιμάζονται στο Aubevoye συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων της σειράς R.S. Μοναδική εξαίρεση αποτελούν τα αγωνιστικά της F1 και τα βαρέα φορτηγά της μάρκας.
  • Παρά την ύπαρξη του στο ESP βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της Renault, οι μηχανικοί εξελίσσουν τα αυτοκίνητα σε πρώτη φάση με το σύστημα στη θέση “OFF”.
  • Πέρα από το ρόλο των δοκιμαστών στην εξέλιξη του αυτοκινήτου, καθοριστικής σημασίας είναι και η συνεισφορά τους στον ποιοτικό έλεγχο στη φάση της προ-παραγωγής ώστε να διασφαλίσουν ότι οι μονάδες παραγωγής ακολουθούν 100% τις προκαθορισμένες προδιαγραφές.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...