5 επιλογές οδήγησης για το Ford GT. Εσύ ποιο στιλ είσαι;
Η Ford Performance κατέληξε ότι αυτά τα 5 προγράμματα είναι τα βασικότερα για ένα supercar σαν το GT
- -
- -
Μετά από ανάλυση των σχολίων ιδιοκτητών υπεραυτοκινήτων, η Ford Performance κατέληξε να περιλαμβάνει 5 διαφορετικά προφίλ οδήγησης με τα οποία οι οδηγοί βελτιστοποιούν τα χαρακτηριστικά του εντυπωσιακού Ford GT. To supercar της εταιρείας απόδοσης 650 ίππων μπορεί να ρυθμιστεί σύμφωνα με τις… ορέξεις του οδηγού, καθώς και με τις συνθήκες που επικρατούν στον δρόμο ή στην πίστα.
Τα 5 προγράμματα οδήγησης είναι:
-Normal, για καθημερινή οδήγηση
-Wet, για οδήγηση στη βροχή
-Sport, για σπορ οδήγηση
-Track, για αγωνιστική οδήγηση
-V-Max, για μέγιστη ταχύτητα στην ευθεία
Η ανάλυση των παραπάνω προφίλ έχουν ως εξής:
Normal mode
Με την επιλογή του Normal mode, η απόσταση από το έδαφος του Ford GT ρυθμίζεται στα 120 mm για να μπορεί να περνά άνετα πάνω από σαμαράκια και λακκούβες. Το γκάζι και η μετάδοση είναι ρυθμισμένα για νορμάλ οδήγηση και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας δεν μπορούν να ρυθμιστούν.
Η πίσω πτέρυγα εκτείνεται αυτόματα για καλύτερη αεροδυναμική όταν η ταχύτητα φτάσει στα 145 km/h, και επιστρέφει στη θέση της στα 130 km/h. Η πτέρυγα μπορεί να λειτουργήσει και σαν αερόφρενο εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν απότομο φρενάρισμα.
Για τα Normal & Wet modes η ανάρτηση ρυθμίζεται στη θέση Comfort. Πιέζοντας το αντίστοιχο μπουτόν, ο οδηγός μπορεί να ‘μαλακώσει’ το αυτοκίνητο σε δρόμους με ανωμαλίες ρυθμίζοντας τη συμπίεση και επαναφορά των αποσβεστήρων – χωρίς να συμβιβασμούς στον έλεγχο.
Wet mode
Το Wet mode ενεργοποιεί τις στάνταρ ρυθμίσεις του Normal mode, αλλά προσαρμόζει την ευαισθησία του γκαζιού για να βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν τη μειωμένη πρόσφυση λόγω βρεγμένης επιφάνειας, αυξάνοντας έτσι την ευστάθεια.
Sport mode
Η ενεργοποίηση του Sport mode στο Ford GT προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του γκαζιού ώστε να αυξηθεί η απόκριση του κινητήρα 3.5L EcoBoost V6 Twin Turbo και του συστήματος anti-lag. Έχοντας εξελιχθεί πάνω στο αγωνιστικό Ford GT που κέρδισε στο Le Mans, το σύστημα anti-lag διατηρεί τους υπερσυμπιεστές σε υψηλές στροφές ώστε να παρέχουν άμεσα υπερπλήρωση όταν χρειάζεται.
Τα συστήματα έλεγχου ευστάθειας και πρόσφυσης ρυθμίζονται από τον οδηγό με το σύστημα AdvanceTrac, παρέχοντας τρεις πρόσθετες ρυθμίσεις. Επιτρέποντας μεγαλύτερες γωνίες
ολίσθησης και περιστροφής του αμαξώματος κατά την υπερστροφή ισχύος, επιτρέπουν στους οδηγούς να διερευνούν περαιτέρω τα όρια του Ford GT.
Η απόσταση από το έδαφος παραμένει στα 120 mm, και η επιλογή comfort για την ανάρτηση είναι απενεργοποιημένη.
Track mode
Και ενώ το Sport mode μπορεί να χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στις περισσότερες αγωνιστικές πίστες – κυρίως εκείνες που απαιτούν υψηλότερο ύψος ανάρτησης - το Track mode προορίζεται αυστηρά για αγωνιστικές συνθήκες.
Όταν ο μοχλός του κιβωτίου είναι στη θέση park, η επιλογή αυτού του προφίλ ενεργοποιεί ένα υδραυλικό σύστημα που μειώνει το ύψος της ανάρτησης κατά 50 mm. Η σκληρότητα των ελατηρίων αυξάνεται και η απόσβεση των αμορτισέρ ρυθμίζεται στο σκληρότερο σετάρισμα. Η Πίσω Πτέρυγα – που στην άκρη της διαθέτει Gurney flap – εκτείνεται και τα αεροδυναμικά ανοίγματα μπροστά κλείνουν για μέγιστη αεροδυναμική πίεση. Όλα αυτά συμβαίνουν σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα.
V-Max mode
Στο V-Max mode – ‘μέγιστη ταχύτητα’ στη γλώσσα των μηχανικών – κάθε ρύθμιση είναι προσαρμοσμένη για να δώσει στο Ford GT όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ταχύτητα.
Το ύψος της ανάρτησης είναι ίδιο με αυτό του Track mode, αλλά όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι ρυθμισμένα για ελαχιστοποίηση της αντίστασης. Οι έλεγχοι ευστάθειας παραμένουν ενεργοί ώστε να διασφαλίζουν ότι το αυτοκίνητο κινείται σε ευθεία γραμμή. Το V-Max mode μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνον όταν το Ford GT είναι σταματημένο και στο park.
Ενδιαφέρον έχει και ο παρακάτω πίνακας, ο οποίος δείχνει αναλυτικά τα προγράμματα και τις ρυθμίσεις τους:
Πίνακας Προφίλ Οδήγησης
(DriveModes)
|
Wet |
Normal |
Sport |
Track |
V-Max |
Χρήση |
Οδήγηση στο βρεγμένο |
Κανονική οδήγηση στο στεγνό |
Σπορ οδήγηση στο στεγνό |
χρήση στην πίστα (όχι για χρήση στο δρόμο)** |
Επίτευξη μέγιστης ταχύτητας (όχι για χρήση στο δρόμο)** |
Stability & Traction Control (Έλεγχος Ευστάθειας & Πρόσφυσης) |
Ενεργό δεν μπορεί να ρυθμιστεί |
Ενεργό, αλλά μπορεί να ρυθμιστεί |
Ενεργό δεν μπορεί να ρυθμιστεί |
||
Launch Control (Έλεγχος Εκκίνησης) |
Δεν διατίθεται |
Διαθέσιμο |
|||
Ύψος & Απόσβεση Ανάρτησης |
Μεγάλο ύψος με στάνταρ απόσβεση |
Μεγάλο ύψος με σπορ απόσβεση |
Χαμηλό ύψος με σκληρή απόσβεση για πίστα |
||
Ρύθμιση ComfortΆνεση (Ανάρτηση) |
Διαθέσιμο |
Δεν διατίθεται |
|||
Αλλαγές κιβωτίου |
Normal |
Sport |
|||
Turbocharger Anti-lag |
Ανενεργό |
Ενεργό |
Ανενεργό |
||
Πίσω πτέρυγα |
Ενεργή πάνω από 145 km/h |
Ενεργή πάνω από 113 km/h |
Πάντα ενεργή |
Ανενεργή |
|
Αερόφρενο |
Ενεργοποιείται πάνω από 121 km/h με μέτριο φρενάρισμα |