Nissan Leaf
Το πρώτο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο
- -
- -
με μια ματιά
- Εκπομπές CO2: 0 g/km
- Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μαζικής παραγωγής
- Έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως ηλεκτρικό
- Πενταθέσιο μικρομεσαίο hatchback
- Αποδίδει σαν συμβατικό, δεν εκπέμπει ρύπους
- Στην παραγωγή τέλη του 2010
ΕΚΑΝΕ ΤΟ ευρωπαϊκό του ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2010 και φιλοδοξεί να σηματοδοτήσει την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην αυτοκίνηση. Το Nissan Leaf υπόσχεται να είναι το πρώτο προσιτό όχημα με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η διάθεσή του στην αγορά των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας και επιλεγμένων Ευρωπαϊκών χωρών είναι προγραμματισμένη για τα τέλη του 2010, με τις παραγγελίες να έχουν ήδη ξεκινήσει.
Green tech
Κυρίαρχο στοιχείο η μπαταρία
ΤΟ ηλεκτρικό μοτέρ του Leaf αποδίδει 80 kW και τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου που εξελίχθηκε από την ίδια τη Nissan και έχει ισχύ εξόδου μεγαλύτερη από 90 kW. Είναι τοποθετημένη κάτω από τα καθίσματα, στο πάτωμα του αυτοκινήτου και έχει τη δυνατότητα να φορτίζεται και από την ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα και την κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς γκάζι (ρολάρισμα). Η συνολική της αυτονομία με πλήρη φόρτιση ξεπερνά τα 160 km.
Χρησιμοποιώντας έναν ταχυφορτιστή DC 50 kW, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί μέχρι και στο 80% της χωρητικότητάς της σε λιγότερο από 30 λεπτά. Ωστόσο, αναμένεται ότι οι περισσότεροι ιδιοκτήτες θα την φορτίζουν είτε στο σπίτι είτε στη δουλειά τους, χρησιμοποιώντας το κοινό ηλεκτρικό δίκτυο των 220 ~ 240V. Σε αυτή την περίπτωση η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου οκτώ ώρες. Οι υποδοχές για τις πρίζες φόρτισης βρίσκονται εμπρός στο καπό, κάτω από το σήμα της Nissan.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η μπαταρία θα διατηρεί το 70-80% της αρχικής της χωρητικότητας ακόμη και μετά από χρήση δέκα χρόνων. Μετά το τέλος ζωής της τα πολύτιμα υλικά που εμπεριέχει θα ανακυκλώνονται ή θα επαναχρησιμοποιούνται. Συνολικά, πάνω από το 95% του Leaf μπορεί να ανακυκλωθεί.
Ένα ακόμη αξιοσημείωτο στοιχείο του Leaf είναι οι προβολείς, οι οποίοι καταναλώνουν περίπου το 50% της ηλεκτρικής ενέργειας συγκριτκά με τους συμβατικούς λαμπτήρες.
To gocar λέει…
Η φράση «μηδενικές εκπομπές ρύπων» που αποδίδεται στα ηλεκτρικά οχήματα απέχει από την πραγματικότητα, αφού για την παραγωγή του ηλεκτρισμού που χρειάζεται για τη φόρτιση των μπαταριών τους εκλύονται ρύποι στο περιβάλλον. Ωστόσο, όταν στο μέλλον καταφέρουμε να παράγουμε ηλεκτρικό ρεύμα από ανανεώσιμες μορφές ενέργειες, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν ίσως την ιδανή λύση. Και τότε, η Nissan θα είναι από τους κυρίαρχους του «παιχνιδιού» καθώς, όπως δείχνει με το Leaf, ήδη ηγείται σε αυτόν τον τομέα, έχοντας ήδη έτοιμο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ικανό να καλύψει τις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας.
Εξαρχής, αμιγώς ηλεκτρικό
Η Nissan επενδύει σε ένα ηλεκτρικό μέλλον, με μηδενικές εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα. Το Leaf αποτελεί το πρώτο δείγμα αυτής της στρατηγικής. Δεν πρόκειται για την ηλεκτρική εκδοχή ενός συμβατικού μοντέλου. Σχεδιάστηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό φιλοδοξώντας να αποτελέσει το ιδανικό αυτοκίνητο της σύγχρονης οικογένειας που έχει περιβαντολλογικές ανησυχίες και θέλει να περιορίσει τα έξοδα μετακίνησης.
Για να το πετύχει αυτό, σύμφωνα με τη Nissan, διαθέτει χώρους αντίστοιχους ενός ίδιου μεγέθους μικρομεσαίου hatchback και ανάλογες επιδόσεις. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,45 m, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,7 m. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ 80 kW και ροπή 280 Nm, εξασφαλίζοντας τελική ταχύτητα 140 km/h. Με τη μπαταρία ιόντων λιθίου σε πλήρη φόρτιση η αυτονομία φτάνει τα 160 km. Σύμφωνα με έρευνες, η αυτονομία αυτή ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες οδήγησης για περισσότερο από το 70% των οδηγών παγκοσμίως.
Προσιτό για το ευρύ κοινό
Οι Ιάπωνες φρόντισαν να κρατήσουν το κόστος χαμηλά έτσι ώστε η τιμή αγορά του Leaf να είναι προσιτή. Ενδεικτικά στις ΗΠΑ, το Leaf θα πωλέιται προς 32.780 δολάρια (λιγότερο από 25.000 ευρώ), τιμή που μετά την κρατική επιδότηση των 7.500 δολαρίων θα διαμορφώνεται στα 25.280 δολάρια (κάτω από 19.000 ευρώ). Σύμφωνα με στελέχη της Nissan, η τιμή αυτή είναι, εν μέρει, αποτέλεσματων των 17 ετών που η Nissan εξελίσσει μόνη της μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Αν και η διαδικασία είναι ακόμη υπό συζήτηση, οι πωλήσεις θα γίνουν τόσο σε εταιρείες όσο και σε ιδιώτες. Μεταξύ των εταιρικών πελατών που έχουν ήδη μνημόνια συμφωνίας με τη Nissan είναι μεγάλες εταιρείες ενοικίασης όπως η Europcar και η Hertz. Στη Nissan σκέφτονται είτε να πωλούν το αυτοκίνητο και να χρονομισθώνουν τη μπαταρία, είτε να τα χρονομισθώνουν και τα δύο.
Είναι διαφορετικό, και το δείχνει
Η σχεδίαση του αμαξώματος κάνει φανερό πως το Nissan Leaf δεν είναι ένα συμβατικό μικρομεσαίο. Η αίσθηση αυτή συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί η υψηλή τεχνολογία και η πληθώρα ηλεκτρονικών ευκολιών, όπως το εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης το οποίο προτείνει σημεία επαναφόρτισης της μπαταρίας σε περίπτωση που επιλέξετε έναν προορισμό που ξεπερνά την αυτονομία του αυτοκινήτου. Ακόμη, μέσω προγραμματισμού ή SMS από το κινητό τηλέφωνο εκτελούνται αυτόματα κάποιες ενέργειες, όπως η φόρτιση της μπαταρίας ή η εκκίνηση του κλιματισμού πριν ο ιδιοκτήτης ξεκινήσει για τη δουλειά του.
Το Leaf είναι μόνον η αρχή
Η Συμμαχία Renault-Nissan ετοιμάζει πολλά ηλεκτρικά μοντέλα για το άμεσο μέλλον. Η Renault θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής το 2011, ενώ η Nissan ήδη εξελίσσει ένα διθέσιο πόλης, ένα μικρό επαγγελματικό και ένα πολυτελές μοντέλο για την Infiniti.
Το πρόγραμμα αυτοκίνησης μηδενικών ρύπων του ομίλου Renault-Nissan περιλαμβάνει συνεργασίες με χώρες, εταιρείες και φορείς παγκοσμίως σε τρεις νευραλγικούς τομείς:
1) Ανάπτυξη δικτύου φόρτισης μπαταριών μέσω δημόσιων και ιδιωτικών επενδύσεων.
2) Κίνητρα και επιδοτήσεις από τις τοπικές, περιφερειακές και εθνικές κυβερνήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
3) Ενημέρωση για τα ατομικά και κοινωνικά οφέλη των αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά NISSAN LEAF
Αυτονομία |
160 km |
Τελική ταχύτητα |
Πάνω από 140 km/h |
Μπαταρία – τύπος |
Ιόντων λιθίου |
Μήκος |
4445 mm |
Πλάτος |
1770 mm |
Ύψος |
1550 mm |
Θέσεις |
5 ενήλικες |
Μέγιστη ισχύς |
80 kW |
Μέγιστη ροπή |
280 Nm |
Χρόνος φόρτισης |
Ταχεία φόρτιση: λιγότερο από 30’ για φόρτιση 80% Από οικιακή παροχή ρεύματος 220V: περίπου 8 ώρες |
Ενδιαφέρον έχει ο τρόπος που η Nissan επικοινωνεί την ικανότητα του Leaf να κινείται χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Δείτε παρακάτω το βίντεο που γυρίστηκε στο Τόκιο, στο οποίο το ηλεκτρικό ιαπωνικό μοντέλο συμβολίζεται με μια… ξύλινη καρέκλα!
Green μοντέλα της Nissan
Nissan Pixo 1.0
Αυτοκίνητο πόλης. Πρόκειται για το alter ego του Suzuki Alto. Οικονομικό και αρκετά green, με εκπομπές CO2103 g/km και μέση κατανάλωση βενζίνης 4,4 lt/ 100 km
Νέο Nissan Micra 1.2
Ο ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος 1.200άρης κινητήρας αποδίδει 80 ίππους και εκπέμπει CO2 115 g/km. Θα ακολουθήσει και υπερτροφοδοτούμενη έκδοσή του με 98 ίππους και εκπομπές CO2 μόλις 95 g/km
Nissan X-Trail FCV
Πειραματικό υδρογονοκίνητο SUV με κυψέλες καυσίμου (fuel cell). Ικανό να πετύχει τελική ταχύτητα ανώτερη των 150 km/h και με αυτονομία που αγγίζει τα 480 km