Τα μυστικά των βενζινοκινητήρων του νέου Focus
Με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου που μειώνει την κατανάλωση καυσίμου
- -
- -
Όλοι οι κινητήρες βενζίνης EcoBoost και diesel EcoBlue του νέου Focus πληρούν τις τελευταίες, αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, σύμφωνα με τα πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Ειδικά στους βενζινοκινητήρες, η απόδοση και οι εκπομπές CO2 βελτιώνονται χάρη στη χρήση του πρώτου στη βιομηχανία συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλά φορτία κινητήρα. Το σύστημα ενσωματώνεται τόσο στον πολυβραβευμένο χιλιάρη EcoBoost που είναι διαθέσιμος στην έκδοση των 125 ίππων, όσο και στον νέο 1.5 EcoBoost που διατίθεται με 150 και 182 ίππους. Αμφότεροι υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop και συνεργάζονται είτε με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε (ανάλογα την έκδοση) με ένα νέο οκτατάχυτο αυτόματο για άνεση στο ταξίδι.
Η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford μπορεί να
απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14
χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το
ανοιγοκλείσιμο του ματιού – χωρίς να επηρεάζονται οι επιδόσεις ή η
πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα. Βασικές τεχνολογίες EcoBoost
όπως η προηγμένη υπερσυμπίεση, ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής
πίεσης και το Twin-independent Variable Cam Timing, περιλαμβάνονται
και στους δύο κινητήρες. Οι εκπομπές σωματιδίων μειώνονται με τη
βοήθεια τεχνολογίας φιλτραρίσματος.
Ο 1.0 EcoBoost έχει βελτιωθεί χρησιμοποιώντας:
- Κυλινδροκεφαλή με εισαγωγή μπροστά και εξαγωγή πίσω, ώστε τα καυσαέρια να θερμαίνονται πιο γρήγορα, κάτι που μειώνει τους ρύπους.
- Μπεκιέρα υψηλής πίεσης που προσφέρει τώρα πίεση ψεκασμού έως 250 bar, βοηθώντας στη μείωση των εκπομπών σωματιδίων.
- Μεταβλητό χρονισμό μεγάλου εύρους, βελτιστοποιημένο στροβιλισμό θαλάμου καύσης και υψηλότερες αναλογίες συμπίεσης για πιο αποδοτική καύση.
- Σύστημα ψύξης εμβόλων και ελατήρια χαμηλών τριβών για μείωση των εσωτερικών απωλειών κινητήρα.
Ο νέος κινητήρας 1.5 EcoBoost έχει μεταξύ άλλων τα εξής χαρακτηριστικά:
- Νέο συνδυασμό άμεσου και έμμεσου (στους αυλούς) ψεκασμού καυσίμου που βοηθά να επιτυγχάνεται υψηλή ισχύς και απόκριση παράλληλα με βελτιωμένη απόδοση καυσίμου, ιδιαίτερα στα ελαφρά φορτία του κινητήρα.
- Νέα αρχιτεκτονική 3 κυλίνδρων χαμηλών τριβών που προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές.
- Ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που βελτιώνει την απόδοση καυσίμου βοηθώντας τον κινητήρα να φτάσει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες. Επίσης προσφέρει καλύτερη καμπύλη ροπής, ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια μεταξύ κυλίνδρων και υπερσυμπιεστή.
- Πλήρως αλουμινένια δομή για μειωμένο βάρος.
Δείτε εδώ τη VIDEO ΔΟΚΙΜΗ του νέου Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΝΕΟΥ FORD FOCUS
|
|
1.0-litre EcoBoost |
||
Τύπος |
|
3κύλινδρος turbo με Ti-VCT |
||
Κυβισμός |
cm3 |
999 |
||
Ισχύς |
PS |
85 |
100 |
125 |
|
@ rpm |
4.000-6.000 |
4.500-6.000 |
6.000 |
Ροπή |
Nm |
170 |
170 |
170 (200 με overboost) |
|
@ rpm |
1.400-3.500 |
1.400-4.000 |
1.400-4.500 |
|
|
1.5-litre EcoBoost |
|
Τύπος |
|
3κύλινδρος turbo με Ti-VCT |
|
Κυβισμός |
cm3 |
1.497 |
|
Ισχύς |
PS |
150 |
182 |
|
@ rpm |
6.000 |
6.000 |
Ροπή |
Nm |
240 |
240 |
|
@ rpm |
1.600 |
1.600 |