Honda CR-Z

Το σπορ υβριδικό coupe

  • -
  • -
με μια ματιά
  • Εκπομπές CO2: 117 g/km
  • Πλαίσιο και τεχνολογία βασισμένα στο Insight
  • Βενζινοκινητήρας 1.5 και ηλεκτροκινητήρας
  • Συνδυαστική ισχύς 124 ίππων
  • Έμφαση στο σπορ χαρακτήρα
  • Το πρώτο υβριδικό με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο

TO HONDA CR-Z φιλοδοξεί να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα ενός καθαρού, αποδοτικού υβριδικού αυτοκινήτου με το δυναμισμό και την απόλαυση ενός σπορ coupe. Ξεχωρίζει για την αεροδυναμική του σχεδίαση που παραπέμπει στα CRX του ’80-’90, το διαιρούμενο κρύσταλλο του πίσω παρμπρίζ, τους μπλε φιμέ προβολείς που τονίζονται από φώτα LED, το εντυπωσιακό 2+2 εσωτερικό και το cockpit με τα τρισδιάστατα όργανα.

green tech

Κινητήρας και σύστημα IMA
Ο 16βάλβιδος 1.5 i-VTEC των 114 PS συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 14 PS, αποδίδοντας συνολική ισχύ 124 PS και ροπή 174 Nm. Ο ηλεκτροκινητήρας παράγει τη μέγιστη ροπή του από πολύ χαμηλές rpm, βελτιώνοντας την επιτάχυνση.

Το CR-Z είναι το πρώτο υβριδικό της Honda μετά το πρώτο Insight 1.0 του 1999 που συνδυάζει 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή με το σύστημα ΙΜΑ. Ο χρονισμός των βαλβίδων επιτρέπει την απενεργοποίηση μιας βαλβίδας εισαγωγής στις χαμηλές στροφές, δημιουργώντας ένα πρόσθετο φαινόμενο στροβιλισμού που μεταφράζεται σε ταχύτερη καύση και υψηλότερη ανακύκλωση καυσαερίων. Ο πρόσθετος στροβιλισμός μειώνει τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου. Στις υψηλότερες στροφές, και οι δύο βαλβίδες εισαγωγής ανοίγουν για αύξηση της ισχύος.

Το CR-Z εκπέμπει CO2 κατά μέσο όρο 117 g/km και καταναλώνει 5,0 lt/100 km. Το υβριδικό σύστημα IMA (δες εδώ πως λειτουργεί) είναι κοινό με του Insight, αλλά το λογισμικό και οι ρυθμίσεις έχουν τροποποιηθεί με γνώμονα το 3-Mode Drive System και το μηχανικό κιβώτιο. Η μπαταρία είναι μία μονάδα Νικελίου Υδριδίου Μετάλλου 100,8 volt.

To gocar λέει...
Η Honda μας έχει συνηθίσει σε ιδιόμορφες επιλογές και λύσεις. Με το CR-Z τόλμησε να συνδυάσει δύο έννοιες αντίθετες μεταξύ τους: τον σπορ χαρακτήρα με ένα green προφίλ. Και τα κατάφερε, με απλούστατο τρόπο. Καθιστώντας το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ αρωγό του οδηγού, είτε αυτός αναζητά οδηγική απόλαυση, είτε μέγιστη οικονομία και φιλικότητα προς το περιβάλλον.

 

Πρώτα σπορ, μετά υβριδικό

Για πολλούς το CR-Ζ αποτελεί την αναβίωση των θρυλικών CRX. Κατά μια έννοια -και σύμφωνα με όσα λένε στη Honda- αυτό ισχύει, καθώς στόχος του νέου coupe είναι να προσφέρει οδηγική απόλαυση και δυνατές επιδόσεις σε κόμπακτ αμάξωμα και χαμηλή κατανάλωση.

Το CR-Z βασίζεται στο Insight , δανειζόμενο από αυτό τόσο το πλαίσιο όσο και το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ. Βέβαια, έχουν γίνει σημαντικές τροποποιήσεις έτσι ώστε να εξασφαλιστεί ο απαιτούμενος σπορ χαρακήρας. Έτσι, το μεταξόνιο μειώθηκε κατά 115 mm προκειμένου να αυξηθεί η ευελιξία και να μειωθεί το συνολικό μήκος του αμαξώματος κατά 310 mm, αυξήθηκε το πλάτος των μετατροχίων κατά 20 mm εμπρός και 25 mm πίσω με στόχο τη μεγαλύτερη ευστάθεια, η ανάρτηση απέκτησε αισθητά πιο σφικτή ρύθμιση, ενώ το αμάξωμα δέχτηκε ενισχύσεις έτσι ώστε να επιτευχθεί ακαμψία παρόμοια με του Civic Type R.

Κάτω από το σφηνοειδές καπό του CR-Ζ συνεργάζονται ένας βενζινοκινητήρας και ένας ηλεκτροκινητήρας, οι οποίοι αποδίδουν συνολικά ισχύ 124 PS και ροπή 174 Nm. Για πρώτη φορά σε υβριδικό τοποθετείται χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Honda, το μηχανικό κιβώτιο αποτελεί σημαντικό κομμάτι της οδηγικής απόλαυσης, ενώ ταυτόχρονα «καμαρώνουν» πως το παράλληλο υβριδικό σύστημα της Honda έχει την ευελιξία να συνδυάζεται με διάφορα κιβώτια και όχι αποκλειστικά με CVT. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε ακόμη και στον ήχο του κινητήρα, έτσι ώστε να έχει σπορ χροιά.

 

Οδηγοκεντρικό εσωτερικό

Η καμπίνα του CR-Z βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία ενός cockpit. Ο high-tech πίνακας οργάνων έχει όλα τα σημαντικά χειριστήρια κοντά στον οδηγό ώστε να είναι πλήρως επικεντρωμένος στην οδήγηση, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του.

Η διάταξη καθισμάτων 2+2 προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς στις πίσω θέσεις νεαρών ενηλίκων για σύντομες αποστάσεις ή παιδιών σε πιο μακρινά ταξίδια. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πανεύκολα δημιουργώντας μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης, συνολικής χωρητικότητας 382 lt (από 214 στην κανονική διάταξη). Επιπλέον, υπάρχει υποδαπέδιος θάλαμος 19 lt, κατάλληλος για τη μεταφορά πρόσθετων αποσκευών ή την απόκρυψη αντικειμένων από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος σε όλες τις εκδόσεις, με στάνταρ έξι αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, συστήματα ελέγχου της ευστάθειας (Vehicle Stability Assist) και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρες (Hill Start Assist), κλιματισμό, CD player και θύρα USB.

 

3-Mode Drive System

Το CR-Z εφοδιάζεται με ένα σύστημα τριών προγραμμάτων οδήγησης, το 3-Mode Drive System, μέσω του οποίου ο οδηγός ρυθμίζει την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του χρόνου του ρελαντί, του ελέγχου του κλιματισμού και του βαθμού υποβοήθησης που παρέχει το σύστημα ΙΜΑ. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός επιλέγει μεταξύ της μεγιστοποίησης της απόλαυσης ή της οικονομίας ή μίας ισορροπίας μεταξύ των δύο.

Η επιλογή των τριών προγραμμάτων γίνεται από ισάριθμους διακόπτες αριστερά του τιμονιού: SPORT, NORMAL και ECON. Το SPORT mode κάνει πιο ζωηρή την απόκριση του γκαζιού, μεταβάλλει τη συμπεριφορά του υβριδικού συστήματος ΙΜΑ για να προσφέρει περισσότερη υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα (άρα και καλύτερες επιδόσεις) και μειώνει την ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Το ECON mode δίνει προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου: μειώνει την ευαισθησία του γκαζιού, αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα, περιορίζει τη λειτουργία του κλιματισμού και επαναπροσδιορίζεται τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Σε συνδυασμό με τη λειτουργία Eco Assist, επιτρέπουν στον οδηγό να απολαμβάνει βέλτιστη οικονομία πηγαίνοντας στη δουλειά του ή σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας.

Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, το CR-Z μπορεί να λειτουργεί στο NORMAL mode, που προσφέρει μία ισορροπία επιδόσεων, οικονομίας καυσίμων και εκπομπών ρύπων. Αυτό είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα κάθε φορά που ο οδηγός ξεκινά την οδήγησή του.

Ο φωτισμός του ταχύμετρου, όπως και στο Insight, καθοδηγεί τον οδηγό για πιο οικονομική και οικολογική οδήγηση. Στο NORMAL mode το ταχύμετρο γίνεται μπλε. Στο ECON mode είναι επίσης μπλε και γίνεται πράσινο στην οικονομική-οικολογική οδήγηση, ενώ παράλληλα ανάβει ένα πράσινο λουλούδι. Όταν όμως το ταχύμετρο γίνεται κόκκινο, σημαίνει πως είναι επιλεγμένο το SPORT mode.

Τέλος, το CR-Z φέρει μία φωτεινή ένδειξη επιλογής της σωστής ταχύτητας (Shift Indicator Light - SIL) που προτρέπει τον οδηγό για τα καλύτερα σημεία ανεβάσματος ή κατεβάσματος σχέσης με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία. Ακολουθώντας τις φωτεινές ενδείξεις, σε συνδυασμό με τις συμβουλές της λειτουργίας Eco Assist, ο οδηγός μπορεί να βελτιώσει την κατανάλωση μέχρι και 10%.

 

Green, από την αρχή μέχρι το τέλος

Η Honda έδωσε μεγάλη βαρύτητα και στην ανακυκλωσιμότητα του νέου της υβριδικού. Έτσι, το CR-Z ανακυκλώνεται σε ποσοστό 92%, συμπεριλαμβανομένης  της μπαταρίας του. Η μπαταρία νικελίου υδριδίου μετάλλου μπορεί να ανακυκλωθεί μέσω των Δικτύου των Επισήμων Εμπόρων της Honda.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά HONDA CR-Z

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

1.5 SOHC i-VTEC 16Valve

Κυβισμός

1497 κ.εκ.

Ισχύς βενζινοκινητήρα/ rpm

114 PS/ 6100

Ροπή βενζινοκινητήρα/ rpm

145 Nm/ 4800

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα/ rpm

14 PS (10 kW)/ 1500

Ροπή ηλεκτροκινητήρα/ rpm

78,4 Nm/ 1000

Μέγιστη συνδυαστική ισχύς*/ rpm

124 PS/ 6100

Μέγιστη συνδυαστική ροπή*/ rpm

174 Nm/ 1000-1500

ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

 

Μπαταρία

12V 28Ah

Alternator

12V - 85A

ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ

 

Κίνηση

Κιβώτιο

στους εμπρός τροχούς

6-ταχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

Εμπρός

Γόνατα MacPherson

Πίσω

Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

 

Εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι (262 mm)

Πίσω

Δισκοι (260 mm)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΒΑΡΗ

 

Μήκος/ πλάτος/ ύψος

4080/ 1740/ 1395  mm

Μεταξόνιο

2435 mm

Χώρος αποσκευών (min-max)

214-401 lt

Βάρος

1147-1198 kg

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ

40 lt

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

 

Κύκλος πόλης

6,1 lt/100 km

Εκτός πόλης

4,4 lt/100 km

Μικτός κύκλος

5,0 lt/100 km

Εκπομπές CO2

117 g/km

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

Τελική ταχύτητα

200 km/h

0-100km/h

9,9 sec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(δες εδώ πως λειτουργεί <http://world.honda.com/automobile-technology/IMA>)
green μοντέλα της Honda

Honda Insight

Το πιο προσιτό υβριδικό της αγοράς εκπέμπει CO2 κατά μέσο όρο 101 g/km και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Honda Civic Hybrid

Πιο πολυτελές, πιο δυνατό και πιο γρήγορο από το Insight, αλλά κοστίζει παραπάνω και είναι περισσότερο ενεργοβόρο, με εκπομπές CO2 109 g/km.

Honda FCX Clarity

Το αυτοκίνητο υδρογόνου της Honda έχει ηλεκτροκινητήρα 134 PS, αυτονομία 460 km και μηδενικούς ρύπους, φυσικά. Διατίθεται ήδη σε επιλεγμένες αγορές.

Honda Jazz Hybrid

Το πρώτο υβριδικό supermini έρχεται το 2011 με την τεχνολογία του Insight και ακόμη χαμηλότερη τιμή.

VIDEOS

HONDA CR-Z

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...