Volvo – Pedestrian Detection
Εφαρμογή στο νέο Volvo S60
- -
- -
Η Volvo πιστή στην παράδοση της προς την παθητική και ενεργητική ασφάλεια των μοντέλων της παρουσίασε ένα νέο σύστημα αναγνώρισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος του οχήματος (auto brake). Το Pedestrian Detection όπως ονομάζει η Volvo το νέο της σύστημα, θα κάνει την εμφάνιση του στο νέο Volvo S60. Σκοπός του είναι να αναγνωρίζει την ύπαρξη κάποιου πεζού εμπρός από το κινούμενου όχημα, ειδοποιειώντας τον οδηγό και σε περίπτωση που αυτός δεν αντιδράσει να επεμβαίνει αυτοβούλως στα φρένα.
Η λειτουργία του συστήματος βασίζεται σε μια κάμερα που βρίσκεται στον κεντρικό καθρέπτη στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ένα ραντάρ το οποίο είναι τοποθετημένο στην εμπρός γρίλια, καθώς και μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και συντονισμού του συστήματος. Ο ρόλος του ραντάρ είναι να εντοπίζει τα προπορευόμενα εμπόδια και να υπολογίζει την απόσταση του αυτοκινήτου από αυτά. Η κάμερα αναλαμβάνει με τη σειρά της στη συνέχεια την αναγνώριση των εμπόδιων. Το ραντάρ έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει ακόμα και προπορευόμενα οχήματα τα οποία για κάποιο λόγο έχουν σταματήσει, ενώ όσον αφορά τους πεζούς αναγνωρίζει άτομα από 80cm και πάνω, περιλαμβάνοντας δηλαδή και τα παιδιά. Η ευαισθησία του δίνει τη δυνατότητα να αναγνωρίσει ακόμα και πεζούς που βρίσκονται στο πλάι του δρόμου και ξεκινούν να τον διασχίζουν εμπρός από το κινούμενο όχημα. Σε περίπτωση κινδύνου σύγκρουσης ο οδηγός λαμβάνει μια σειρά από οπτικοακουστικά μηνύματα στο εσωτερικό (οπτική ένδειξη στο head up display του παρμπρίζ), που τον προειδοποιούν για τον επερχόμενο κίνδυνο, ενώ παράλληλα το σύστημα πέδησης τίθεται σε «επιφυλακή». Σε περίπτωση που δεν αντιδράσει, τα φρένα επενεργούν, ακινητοποιούν το όχημα και προλαμβάνουν μια πιθανή σύγκρουση.
Για να επενεργήσει αυτόματα το σύστημα ακινητοποίησης (auto brake) πρέπει το σήμα που δίνει το ραντάρ και η κάμερα να συμφωνούν. Το όλο σύστημα επηρεάζεται από τον περιβάλλοντα φωτισμό, με αποτέλεσμα τη νύχτα να μειώνεται η αποτελεσματικότητα του. Η λειτουργία του αυτόματου φρεναρίσματος γίνεται για ταχύτητες μέχρι τα 35km/h, σε μεγαλύτερες ταχύτητες το σύστημα αναλαμβάνει απλός να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος, μειώνοντας τις συνέπειες μιας πιθανής σύγκρουσης. Το σύστημα μπορεί να ελαττώσει την ταχύτητα μέχρι και 35km/h, επεμβαίνοντας ακόμα και αν κάποιος απρόσεκτος οδηγός οδηγείται σε σύγκρουση με κάποιο προπορευόμενο κινούμενο όχημα.
Σύμφωνα με έρευνες οι συγκρούσεις σε αστικό περιβάλλον των ευρωπαϊκών δρόμων έχουν κατά 14% θύματα πεζούς, ενώ στην Κίνα το ποσοστό φτάνει το 26%. Η έλλειψη συγκέντρωσης του οδηγού είναι υπεύθυνη για το 90% των ατυχημάτων. Παράλληλα η μείωση της ταχύτητας λίγο πριν την σύγκρουση μπορεί να επιφέρει μέχρι και 85% μείωση των πιθανών απωλειών.