Νέα γενιά κινητήρων V της Mercedes
Αρχικά θα εφοδιάζουν S-Class και CL Coupe
- -
- -
Η Mercedes Benz ανακοίνωσε τις λεπτομέρειες από τους νέους κινητήρες V6 και V8 οι οποίοι θα εφοδιάζουν από το τα μέσα Σεπτεμβρίου αρχικά την S-Class και την CL coupe. Στόχος της εταιρείας η περαιτέρω βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κινητήρων με γνώμονα τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, χωρίς όμως να ελαττωθεί η απόδοση τους.
Τόσο ο V6 των 3,5 λίτρων όσο κι ο 4,7 V8 διαθέτουν άμεσο ψεκασμός βενζίνης χρησιμοποιώντας παρόμοιους πιεζοηλεκτρικούς εγχυτήρες με τους diesel τελευταίας γενιάς.
Ο νέου τύπου ψεκασμός επιτρέπει ακόμη καλύτερο έλεγχο της ποσότητας της βενζίνης που εγχέεται αλλά και του χρονισμού ψεκασμού, ενώ παράλληλα ψύχει των θάλαμο καύσης. Η επιπλέον αυτή ψύξη επιτρέπει την αύξηση της σχέσης συμπίεσης και βελτιώνει το βαθμό απόδοσης του κινητήρα.
Ο νέος V8 twin turbo έχει χωρητικότητα 4.463 κ.εκ. και αποδίδει 435 ίππους δηλαδή περίπου 12% περισσότερη ισχύ από 0,8 λίτρα λιγότερο κυβισμό. Η κατανάλωση καυσίμου έχει ελαττωθεί κατά 22%. Στον V6 δεν μεταβλήθηκε ο κυβισμός από τα 3.499 κ.εκ. ωστόσο η ροπή αυξήθηκε από τα 350Nm στα 370Nm και η ισχύς ανέρχεται στους 306 ίππους από 272 ίππους που απέδιδε μέχρι σήμερα.
Το νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού επιτρέπει την υιοθέτηση νέου συστήματος ανάφλεξης που περιλαμβάνει μπουζί με πολλαπλούς σπινθηρισμούς στη φάση καύσης του μίγματος. Η Mercedes αποκαλεί το σύστημα «multi-spark ignition» όπου τα πηνία του πολλαπλασιαστή «επαναφορτίζονται» ταχύτερα κι επιτρέπουν μέχρι 4 σπινθηρισμούς ανά χιλιοστό του δευτερολέπτου. Έτσι έχουμε ακόμη καλύτερη ποιότητα καύσης και λιγότερους ρύπους.
Τα δύο αυτά νέα συστήματα συμβάλουν στην ακόμη περαιτέρω
βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα κατά τη χρήση καθώς πλέον μπορεί
να χρησιμοποιηθεί αυτόματο σύστημα stop-start που να σβήνει τον
κινητήρα κατά τη στάση του αυτοκινήτου και να τον επαναεκκινεί στο
πάτημα το γκαζιού.
Στις αλλαγές του V6 είναι και η μεταβολή της περιεχόμενης γωνίας
μεταξύ της σειρά των κυλίνδρων από 90 στις 60 μοίρες. Έτσι
μειώνονται οι κραδασμοί και δεν υπάρχει πλέον λόγος ύπαρξης του
άξονα εξισορρόπησης κραδασμών, άρα μειώνονται τα κινούμενη μέρη και
οι εσωτερικές απώλειες του κινητήρα.
Ο νέος V6 θα αντικαταστήσει τον παλαιό, στα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από τις αρχές του 2011.