Πόση τεχνολογία χωράει σε ένα Focus;
Προηγμένα συστήματα που χαρίζουν άνεση, ασφάλεια και οδηγική απόλαυση
- -
- -
Ήδη από την προηγούμενη γενιά, το Ford Focus ξεχώριζε για την προηγμένη τεχνολογία που ενσωμάτωνε, με στοιχεία άνεσης και ασφάλειας που δεν συναντούσες συχνά ακόμη και σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Το νέο μοντέλο λανσάρει μία ευρύτερη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης υπό την ‘ομπρέλα’ Ford Co-Pilot360, που περιλαμβάνουν ακόμη και χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 και κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, ασφαλέστερη και λιγότερο απαιτητική. Ας πάρουμε μια ιδέα για το πόση τεχνολογία μπορεί να χωρέσει σε ένα Focus, μιας και τα συστήματα που παρουσιάζουμε παρακάτω είναι μέρος μόνο του Ford Co-Pilot360.
Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop &
Go, Speed Sign Recognition και
Lane-Centring. Βοηθά το αυτοκίνητο να διατηρεί μία
απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα μειώνει το
στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της
λωρίδας του. Τέλος μπορεί να προσαρμόζει την ταχύτητα του οχήματος
εντός των νόμιμων ορίων, παρακολουθώντας την οδική σήμανση στο πλάι
του δρόμου και τις εναέριες πινακίδες πέρα από τη χρήση πληροφοριών
από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης. Το ACC λειτουργεί με
ταχύτητες έως 200 km/h.
Stop & Go.
Επιτρέπει στο ACC να σταματά τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής
κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι το 50% της συνολικής δύναμης
πέδησης, και να το εκκινεί αυτόματα εάν η στάση διαρκεί λιγότερο
από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο
οδηγός μπορεί να πιέσει ένα μπουτόν στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς
το γκάζι.
Lane Centring
Παρακολουθεί τις σημάνσεις του δρόμου και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι ώστε το όχημα να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας, όποτε ενεργοποιείται το σύστημα ACC. Σχεδιασμένο για να υποστηρίζει τους οδηγούς σε ταχύτητες έως 200 km/h, η τεχνολογία προσφέρει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει έλλειψη εντολών στο τιμόνι από τον οδηγό.
Pre-Collision Assist με Pedestrian & Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού και δικυκλιστή).
Η βελτιωμένη τεχνολογία της Ford μπορεί να ανιχνεύει άτομα πάνω ή
δίπλα στο δρόμο, ή που μπορεί να διασχίζουν το δρόμο στην πορεία
του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν
ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις
προειδοποιήσεις. Επίσης μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές, ενώ
λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους
προβολείς.
Post-Collision Braking.
Εάν συμβεί κάποιο ατύχημα, η νέα τεχνολογία
βοηθά στη μείωση των επιπτώσεων μιας ενδεχόμενης δευτερεύουσας
σύγκρουσης, εφαρμόζοντας αυτόματα μέτρια πίεση πέδησης, όταν
ανιχνευτεί περιστατικό αρχικής σύγκρουσης. Η επιβράδυνση του
οχήματος μπορεί να περιορίσει τους τραυματισμούς των επιβατών και
τη ζημιά στο όχημα.
Drive Modes.
Τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης Normal, Sport και Eco προσφέρονται για
πρώτη φορά στο νέο Ford Focus, επιτρέποντας στον οδηγό να
προσαρμόζει ανάλογα την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού, του
αυτόματου κιβωτίου, του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος
διεύθυνσης Electronic Power Assisted Steering (EPAS) και τα
χαρακτηριστικά του ACC στην εκάστοτε οδηγική κατάσταση.
Continuously Controlled Damping (CCD).
Η οδηγική ποιότητα των πεντάθυρων μοντέλων με ανεξάρτητη πίσω
ανάρτηση SLA βελτιώνεται περαιτέρω με την τεχνολογία CCD, η οποία
κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα από την
ανάρτηση, το αμάξωμα, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης και
προσαρμόζει τις δυνάμεις απόσβεσης. Η τεχνολογία βοηθά επίσης στη
μείωση της πρόσκρουσης όταν το όχημα πέφτει σε λακκούβες,
ανιχνεύοντας την άκρη μιας λακκούβας και προσαρμόζοντας τον
αποσβεστήρα ώστε ο τροχός να μην εισέρχεται πολύ μέσα σε αυτή.
Επειδή ο τροχός και ο ελαστικό δεν πέφτουν τόσο βαθιά στις
λακκούβες, αναπηδούν πολύ λιγότερο κατά την έξοδο. Η πίσω ανάρτηση
μπορεί να αντιδρά ακόμα ταχύτερα, με ένα σήμα από τον εμπρός τροχό,
δίνοντας μία πρώτη ειδοποίηση στον πίσω τροχό πριν καν φτάσει στη
λακκούβα.
Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση).
Προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη
ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό
κόμβο. Το σύστημα χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα για
παρακολούθηση των σημάνσεων των λωρίδων μέχρι 65 m μπροστά,
επιτρέποντας στους προβολείς να εστιάζουν προληπτικά προς το
εσωτερικό των στροφών για βελτιωμένη ορατότητα, αντί να βασίζεται
αποκλειστικά στις εντολές του οδηγού στο τιμόνι. Η ενσωμάτωση της
δυνατότητας ανάγνωσης της οδικής σήμανσης που αποτελεί πατέντα της
Ford για βελτιστοποίηση της δέσμης, επιτρέπει τη διεύρυνσή της σε
διασταυρώσεις και κυκλικούς κόμβους για καλύτερο φωτισμό των
εμποδίων που δεν βρίσκονται ευθεία μπροστά από το αυτοκίνητο.
Glare-free high beam. Αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων, βελτιώνει την ορατότητα τη νύχτα. Υποστηρίζεται από προηγμένους προβολείς full-LED με προσαρμοζόμενη διάταξη ξεχωριστών μονάδων για μεγαλύτερη ευελιξία φωτισμού και πιο ομαλές μεταβάσεις που δεν διασπούν την προσοχή.
Head-up display (HUD).
Βοηθά τον οδηγό να έχει την προσοχή του στραμμένη στο δρόμο
προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς του. Το
σύστημα μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα, με ένα από τα
μεγαλύτερα πεδία ορατότητας από οποιοδήποτε άλλο HUD διατίθεται
στην Ευρώπη (6 επί 2,5 μοίρες). Επίσης είναι από τα πιο φωτεινά, με
ρύθμιση σε 16 στάδια. Έχοντας ειδικά φίλτρα για την αναδιπλούμενη
πολυανθρακική οθόνη, είναι η πρώτη στο είδος της που μπορούν να
διαβάσουν και χρήστες που φοράνε πολυεστιακούς φακούς. Ανάλογα με
την έκδοση, διαμορφώνονται και οι πληροφορίες που προβάλλονται,
όπως: ταχύτητα (η μόνη είναι πάντα σταθερή), Traffic Sign
Recognition, ACC, πλοήγηση, Shift Indicator, σύστημα ψυχαγωγίας και
ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης.
Active Park Assist 2.
Διευκολύνει το παρκάρισμα με πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε
κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης, πιέζοντας απλά ένα
μπουτόν. Ενεργοποιείται από τον ηλεκτρονικό επιλογέα του νέου,
οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Ford, και αναγνωρίζει
κατάλληλους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την
κίνηση του οχήματος, επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο
ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Στη συνέχεια, το όχημα ελέγχει
πλήρως την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το
φρένο και το σύστημα διεύθυνσης – και ελίσσεται σε χώρους μήκους
έως 110 cm μεγαλύτερους από το αυτοκίνητο και σε κλίσεις έως 12%,
με ταχύτητες έως 4 km/h, πριν επιλεχθεί η λειτουργία park. Η
τεχνολογία βοηθά επίσης τον οδηγό να εξέρχεται από παράλληλους
χώρους στάθμευσης, χρησιμοποιώντας το πλήρως αυτόματο
Park-out Assist.
Evasive Steering Assist.
Σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε ταχύτητες πόλης και
αυτοκινητόδρομου, χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την
ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια
πορεία και υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι
οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης
σύγκρουσης
Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert.
Προειδοποιεί τον οδηγό που εξέρχεται με όπισθεν από ένα χώρο
στάθμευσης για τη διέλευση οχημάτων πίσω του, ενώ μπορεί για πρώτη
φορά να χρησιμοποιήσει και πίεση πέδησης για την αποφυγή ή τη
μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει
στις προειδοποιήσεις.
Rear wide-view camera.
Προφέρει ορατότητα 180 μοιρών πίσω από το όχημα για βελτιωμένη
ορατότητα κατά την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή
ιδιωτικούς δρόμους.
Wrong Way Alert.
Ford MyKey. Επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να προγραμματίζουν ένα κλειδί για νεαρότερους οδηγούς που μπορεί να αποτρέψει τις εισερχόμενες κλήσεις, να περιορίσει την τελική ταχύτητα, να εμποδίσει την απενεργοποίηση των συστημάτων υποστήριξης και λειτουργιών ασφάλειας, να μειώσει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος και να απενεργοποιήσει πλήρως το ηχοσύστημα, εάν οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους