Κινητήρες νέας τεχνολογίας από τη Hyundai (vid)
Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας βύθισης Βαλβίδας, για βελτιωμένη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων
- -
- -
Στην ανακοίνωση ότι ανέπτυξε πρώτη σε παγκόσμιο επίπεδο την τεχνολογία Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας βύθισης Βαλβίδας (Continuously Variable Valve Duration -CVVD), προχώρησε το Hyundai Motor Group. Η παρουσίαση έγινε στο Hyundai Motorstudio Goyang, μαζί με τον Smartstream G1.6 T-GDi, τον πρώτο κινητήρα που διαθέτει την τεχνολογία CVVD.
H τεχνολογία CVVD βελτιστοποιεί τόσο την απόδοση του κινητήρα
όσο και την οικονομία καυσίμου, ενώ ταυτόχρονα είναι φιλική προς το
περιβάλλον. Η τεχνολογία ελέγχου βαλβίδων ρυθμίζει τη χρονική
διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος των βαλβίδων ανάλογα με τις
συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας αύξηση της απόδοσης του κινητήρα
κατά 4% και βελτίωση της οικονομίας καυσίμου κατά 5%. Επιπλέον, η
τεχνολογία μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 12%.
ΕΤΣΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΗΠΙΟ ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΤΟΥ HYUNDAI TUCSON
"Η ανάπτυξη της τεχνολογίας CVVD είναι ένα καλό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Hyundai Motor Group ενισχύει την τεχνολογία του κινητήρα", δήλωσε ο κ. Albert Biermann, President και Head of Research και Development Division της Hyundai Motor Group. "Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες καινοτομίας για να εντάξουμε τις αλλαγές και να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου".
Πώς λειτουργεί η τεχνολογία CVVD
Μέχρι στιγμής, η απόδοση και η αποτελεσματικότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης διέπονται από την τεχνολογία μεταβαλλόμενης ρύθμισης βαλβίδων που ρυθμίζει τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος της βαλβίδας καθώς και τη βύθιση της βαλβίδας, με την ισχύ του κινητήρα που παράγεται μέσω του κύκλου καυσίμου εισαγωγή, συμπίεση, καύση/εκτόνωση-εξαγωγή.
Οι τυπικές τεχνολογίες μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων ρυθμίζουν τη χρονική διάρκεια ανοίγματος και κλεισίματος της βαλβίδας (όπως στη Continuously Variable Valve Timing -CVVT) ή ελέγχουν τον όγκο αέρα που εισάγεται προσαρμόζοντας το βάθος ανοίγματος (Continuously Variable Valve Lift - CVVL). Οι προηγούμενες τεχνολογίες ελέγχου μεταβαλλόμενου χρονισμού βαλβίδων δεν μπορούσαν να ρυθμίσουν τη διάρκεια βύθισης της βαλβίδας, καθώς ο χρονισμός κλεισίματος των βαλβίδων εξαρτιόνταν από τον χρονισμό ανοίγματος και δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες. Η CVVD φέρνει την τεχνολογία σε μια νέα κατεύθυνση ρυθμίζοντας πόσο χρόνο μια βαλβίδα παραμένει ανοιχτή.
Όταν το όχημα διατηρεί σταθερή ταχύτητα και ο κινητήρας
λειτουργεί σε χαμηλές στροφές, η τεχνολογία CVVD ρυθμίζει τις
βαλβίδες εισαγωγής να παραμένουν ανοικτές μέχρι τη μέση του χρόνου
συμπίεσης και από αυτό το σημείο τις κρατάει κλειστές έως σχεδόν το
τέλος του χρόνου συμπίεσης βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου
καθώς μειώνει τις αντιστάσεις που προκαλούνται κατά τη διάρκεια της
συμπίεσης. Από την άλλη πλευρά, όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε
υψηλές στροφές, δηλαδή το όχημα κινείται με μεγάλη ταχύτητα ή
επιταχύνει γρήγορα, οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν στην αρχή του
χρόνου συμπίεσης για να μεγιστοποιηθεί ο όγκος αέρα που
χρησιμοποιείται κατά τη διαδικασία της καύσης βελτιώνοντας τη ροπή
και την επιτάχυνση.