Ford Puma: Και EcoBoost, και Hybrid!
Με 1.000άρη turbo, 48volt υβριδικό σύστημα και έως 155 ίππους
- -
- -
Ο εξηλεκτρισμός της Ford στην ελληνική αγορά ξεκινά με το Puma, το νέο SUV που προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χάρη στην τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt. Ο τρικύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας EcoBoost διακρίνεται για τις χαμηλές του τριβές και ενισχύεται από ένα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48-βολτο σύστημα. Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο 48-volt υβριδικό σύστημα του νέου Puma παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας.
Πως λειτουργεί
Μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW παίρνει κίνηση
μέσω ιμάντα και αντικαθιστά τον εναλλάκτη, επιτρέποντας την
ανάκτηση και αποθήκευση σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48
Volt, της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το
ρολάρισμα. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς
συνεργασίας με τον 1.000άρη EcoBoost, χρησιμοποιώντας την
αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό
κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη
λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του
οχήματος.
Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:
- “Υποκατάσταση ροπής”, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Στόχος είναι η βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως 9%, σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας που βασίζονται στο πρωτόκολλο WLTP. Η “Υποκατάσταση ροπής” συμβάλλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 124 g/km και κατανάλωσης από 5,4 l/100 km για την έκδοση των 125 ίππων, καθώς και εκπομπών CO2 από 127 g/km και κατανάλωσης από 5,6 l/100 km για την έκδοση των 155 ίππων.
- “Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις με πλήρες φορτίο την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο – και να προσφέρεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές – για βελτιστοποιημένες επιδόσεις.
Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου – όσο διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 km/h ή ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Επιπλέον, η ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής βελτιώνει τις επιδόσεις και την απόκριση, με έως 50% περισσότερη διαθέσιμη ροπή κυρίως στις χαμηλότερες στροφές, πετυχαίνοντας μία πιο ευέλικτη και συνδεδεμένη οδηγική εμπειρία. Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0 EcoBoost χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
ΤΟΥ ΝΕΟΥ FORD PUMA