BMW Tech – Κέντρο τεχνητού περιβάλλοντος
Προσομοιώνοντας τον καιρό σε όλο τον πλανήτη!
- -
- -
Όταν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, πάει το βουνό στο Μωάμεθ λέει μια παροιμία και κάπως έτσι σκέφτηκαν οι Βαυαροί κατασκευάζοντας ένα μοντέρνο κέντρο εξέλιξης, το οποίο μπορεί να προσομοιάσει δύσκολες καιρικές συνθήκες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την άρτια εξέλιξη κάθε νέου μοντέλου. Ένα αυτοκίνητο πρέπει να είναι λειτουργικό ακόμα και σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, υψηλής ή χαμηλής θερμοκρασίας και μεταβλητής ατμοσφαιρικής πίεσης. Η βροχή δεν θα πρέπει να επηρεάζει το σύστημα πέδησης, το χιόνι από τα προπορευόμενα οχήματα δεν θα πρέπει να προκαλεί ζημιές στον κινητήρα, ο οποίος θα πρέπει παράλληλα να μην υπερθερμαίνεται όταν ο υδράργυρος χτυπήσει κόκκινο.
Το κόστος και ο χρόνος που απαιτείται για την εξέλιξη ενός μοντέλου μειώνεται δραματικά, αφού κάθε αυτοκίνητο μπορεί να κάνει το γύρο του κόσμου μέσα σε οχτώ ώρες, χωρίς να έχει εγκαταλείψει, ούτε για μια στιγμή, την πρωτεύουσα της Βαυαρίας (Μόναχο). Αυτή είναι η βασική ιδέα στο κέντρο ενέργειας και περιβάλλοντος της ΒΜW (Energy and Environmental Test Center-ETC). Το νέο εργαστήριο, το οποίο κόστισε περίπου 14 εκατομμύρια ευρώ απαρτίζεται από τρεις αεροδυναμικές σήραγγες και δύο θαλάμους δοκιμών, οι οποίοι διαθέτουν και κυλιόμενο διάδρομο (δυναμόμετρο).
Ο θάλαμος χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να προσομοιώσει θερμοκρασίες έως -30oC, ελέγχοντας παραμέτρους όπως το κρύο ξεκίνημα και την λειτουργία του κιβωτίου μέχρι την ανταπόκριση των μπαταριών στα υβριδικά μοντέλα. Επίσης ελέγχει την ποιότητα λειτουργίας του συστήματος αερισμού και θέρμανσης. Καλύπτοντας το όχημα με ένα τεχνητό λεπτό στρώμα πάγου, οι τεχνικοί μελετούν μέσω κάμερας τον τρόπο και την ταχύτητα με την οποία οι γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου ξεπαγώνουν και μαζεύουν ηλεκτρονικά δεδομένα που θα τους βοηθήσουν στην εξέλιξη του συστήματος θέρμανσης.
Ο θάλαμος που μεταβάλλει την ατμοσφαιρική πίεση και την ποιότητα του αέρα ανάλογα με τις υψομετρικές συνθήκες, μπορεί να προσομοιώσει το περιβάλλον από 200m κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι και υψόμετρο 4.200m. Τα μηχανικά μέρη δοκιμάζονται και αποδεικνύουν την αντοχή και την απόδοση στις δύσκολες συνθήκες, που μπορεί να κρύβονται σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Η θερμική και κλιματική αεροδυναμική σήραγγα μεταβάλλει την θερμοκρασία από 20oC έως 55oC, εναλλάσοντας τις συνθήκες υγρασίας σε περιπτώσεις εξαιρετικά ξηρού κλίματος μέχρι και το περιβάλλον ενός τροπικού δάσους, συνδυάζοντας ταυτόχρονα ταχύτητα ανέμου 250km/h. Η ραγδαία και ευρεία μεταβολή των συνθηκών είναι απαραίτητη για να μπορεί να διενεργηθεί μια πλήρης σκληρή δοκιμασία, όπως η ρυμούλκηση βαρέως οχήματος στα «Βραχώδη όρη» της Αμερικής και να αξιολογηθεί η καταπόνηση και η αντοχή των μηχανικών μερών ή η απόδοση των φρένων.
Η πιο ψυχρή αεροδυναμική σήραγγα προσομοιώνει ένα εύρος θερμοκρασιών από -20οC έως 55oC, την βροχόπτωση 9.000 λίτρων νερού την ώρα και την δημιουργία χιονοστιβάδων. Οι τεχνικοί μπορούν μέσα σε αυτό το εργαστηριακό περιβάλλον, να ελέγχουν στους -10οC την ποσότητα χιονιού που υπάρχει στο μηχανοστάσιο ύστερα από μια ισχυρή χιονόπτωση. Παράλληλα υπάρχει και μια διάταξη η οποία επιτρέπει τον «βασανισμό» μοτοσυκλετών στις ίδιες ιδιότυπες και μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες.