Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ στο νέο Golf (vid)
Το Innovision Cockpit που πρωτοείδαμε στο Touareg, για πρώτη φορά στο βασικό εξοπλισμό ενός πεντάθυρου χάτσμπακ
- -
- -
Το ολοκαίνουριο Volkswagen Golf εισάγει την κατηγορία των πεντάθυρων χάτσμπακ στην πλήρως ψηφιακή εποχή. Το Innovision Cockpit που εντυπωσιάζει ακόμη και σε ένα σχεδόν τριπλάσιας τιμής μεγάλο SUV όπως το Tiguan, θα περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό του νέου Golf, για πρώτη φορά σε πεντάθυρο χάτσμπακ!
Όχι μόνο οι απεικονίσεις αλλά και τα χειριστήρια στο νέο Golf ανήκουν πλέον στην ψηφιακή εποχή, καθιστώντας το χειρισμό του μοντέλου τελείως διαισθητικό. Συρόμενοι διακόπτες (sliders) αφής προσφέρουν μία πρωτόγνωρη, hi-tech εμπειρία, ενώ ο καινοτόμος φωνητικός έλεγχος που αντιλαμβάνεται φυσικές εντολές ομιλίας ανεβάζει το επίπεδο συνδεσιμότητας και επικοινωνίας οδηγού/επιβατών με το αυτοκίνητο. Ένα ακόμη στοιχείο ψηφιακής υπεροχής του Golf 8ης γενιάς είναι το προαιρετικό head-up display που προβάλλει σημαντικά στοιχεία, όπως πληροφορίες ταχύτητας και πλοήγησης, στο οπτικό πεδίο του οδηγού.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ VOLKSWAGEN GOLF
Innovision Cockpit
Το Innovision Cockpit είναι στην ουσία ένας ενοποιημένος πίνακας
ελέγχου που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (Digital
Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το σύστημα Infotainment Composition
(οθόνη αφής 8,25 ιντσών με 1.083x480 pixels) και το πολυλειτουργικό
τιμόνι. Μαζί, αυτά αποτελούν το πρώτο λειτουργικό σύστημα, στο
οποίο σχεδόν όλες οι οθόνες και τα χειριστήρια είναι ψηφιακά.
Το σύστημα κλιματισμού και το σύστημα Infotainment ελέγχονται
μέσω συρόμενου διακόπτη (slider) αφής στην κεντρική κονσόλα, εμπρός
και κάτω από την οθόνη του Infotainment, ο οποίος χωρίζεται σε τρία
τμήματα: αριστερό, μεσαίο και δεξιό. Ο οδηγός ή ο συνοδηγός
σπρώχνει ή ολισθαίνει με ένα δάχτυλο πάνω από τα δύο εξωτερικά
τμήματα για να ρυθμίσει διαισθητικά τη θερμοκρασία εσωτερικού
χώρου. Η ίδια ενέργεια στο μεσαίο τμήμα αλλάζει την ένταση του
ηχοσυστήματος. Στη λειτουργία πλοήγησης, αλλάζει η μεγέθυνση του
χάρτη, μετακινώντας το μεσαίο τμήμα του συρόμενου διακόπτη (slider)
αφής με δύο δάχτυλα - όπως γίνεται και με τον έλεγχο ενός
smartphone. Από άλλο πάνελ αφής, τοποθετημένο ψηλά στην κεντρική
κονσόλα, ελέγχονται τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού.
Η ίδια φιλοσοφία συνεχίζεται στη νέα κονσόλα οροφής, μέσω συρόμενου διακόπτη (slider) αφής για την προαιρετική, ανακλινόμενη και συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή. Οδηγός ή συνοδηγός απλά σπρώχνουν το δάχτυλό τους προς τα πίσω ή προς τα εμπρός πάνω στο συρόμενο διακόπτη αφής, για να ανοίξει και να κλείσει η διαφανή συρόμενη οροφή - δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύκολο και εντυπωσιακό. Αντίστοιχα, οι λειτουργίες φωτισμού έχουν επίσης ψηφιοποιηθεί: ο έλεγχος του φωτισμού γίνεται χρησιμοποιώντας επίσης πάνελ αφής, αυτή τη φορά τοποθετημένο πάνω στο ταμπλό, στα αριστερά του πίνακα οργάνων, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο τη χαρακτηριστική εμπειρία οδήγησης της μάρκας.
Φωνητικός έλεγχος "Hello
Volkswagen"
Η διαισθητική
λειτουργία στο Golf μπορεί επίσης να υποστηρίζεται από το νέο,
προαιρετικό, φυσικό φωνητικό έλεγχο. Το σύστημα απλά ενεργοποιείται
με τη φράση "Hello Volkswagen" ή πατώντας το κουμπί φωνής στο
τιμόνι. Το Golf αντιδρά με φωνητική επικοινωνίας, όπως για
παράδειγμα "Yes Please?" και "What would you like to do?". Τα νέα
ψηφιακά μικρόφωνα εξασφαλίζουν όχι μόνο την τέλεια αναγνώριση και
ποιότητα της φωνής (για τηλεφωνικές κλήσεις), αλλά και ποιος μιλάει
(οδηγός ή συνοδηγός), προσδιορίζοντας αντίστοιχα σε ποιες
εσωτερικές ζώνες θα αλλάξει η θερμοκρασία! Οι προσαρμοσμένες
ρυθμίσεις μπορούν να αποθηκευτούν τόσο στο όχημα όσο και στο cloud,
έτσι ώστε να είναι διαθέσιμες ακόμα και με αλλαγή οδηγού ή
οχήματος.