Τι είναι το διαφορικό Torsen;

Πρόκειται για τύπο διαφορικού που παρουσίασε πρώτη η Audi

  • -
  • -

Το διαφορικό Torsen έγινε ευρέως γνωστό από τη στιγμή που το παρουσίασε η Audi τη δεκαετία του ‘80. Αρχικά, εφαρμόστηκε στον πίσω άξονα και στη συνέχεια πέρασε σε ρόλο κεντρικού διαφορικού στο σύστημα Quattro. Σκοπός του είναι να μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής του κινητήρα στον τροχό ή τον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση.



Η αρχή λειτουργίας του βασίζεται σε μια ειδική γωνία ελίκωσης που έχουν τα γρανάζια του. Το πλανητικό σύστημα γραναζιών λειτουργεί έτσι ώστε ο τροχός-άξονας με τη μεγαλύτερη αντίσταση (άρα και κράτημα) να παίρνει το μεγαλύτερο ποσοστό ροπής. Η αρχική αναλογία καθορίζεται από την επικυκλική σχέση μετάδοσης που συνήθως υπάρχει. Στα σύγχρονα Audi είναι συνήθως 40:60 εμπρός πίσω.

Στα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου συστήματος είναι η γρήγορη μεταφορά της ροπής, ενώ στα αρνητικά στοιχεία συγκαταλέγεται το αυξημένο βάρος.

Έχεις άγνωστη λέξη; Ψάξε την στο γλωσσάρι του GOCAR πατώντας εδώ.

Αλλιώς, στείλε την απορία σου στο editors@gocar.gr και θα σου απαντήσουμε.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...