Πως λειτουργεί ο κινητήρας SKYACTIV-X της Mazda (VIDEO)
Ο βενζινοκινητήρας που συνδυάζει την ανάφλεξη με μπουζί, με την αυτανάφλεξη των diesel
- -
- -
Ο νέος SKYACTIV-X της Mazda είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας μαζικής παραγωγής στον κόσμο που συνδυάζει την ανάφλεξη με σπινθήρα (μπουζί) με την ανάφλεξη συμπίεσης, όπως γίνεται στους diesel! Καρδιά του κινητήρα είναι η καινοτόμος τεχνολογία Spark Controlled Ignition Compression (SPCCI) που του επιτρέπει να αλλάζει ιδανικά μεταξύ της συμβατικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση. Έτσι, ο Skyactiv-X προσφέρει υψηλή απόδοση, άμεση απόκριση και ευστροφία, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 και NOX.
Αρχικά, ένα πολύ φτωχό μείγμα καυσίμου-αέρα (με πολύ μεγάλο ποσοστό αέρα) εισέρχεται στο θάλαμο καύσης στη φάση εισαγωγής. Στη συνέχεια, ένα στρώμα ατμοποιημένου καυσίμου ψεκάζεται ακριβώς γύρω από το μπουζί στη φάση της συμπίεσης.
Για να αναφλεγεί το μείγμα την κατάλληλη στιγμή, η μικρή έγχυση καυσίμου/αέρα απευθείας γύρω από το μπουζί δημιουργεί ένα πλουσιότερο μίγμα. Όταν το μπουζί παράγει το σπινθήρα, αναφλέγεται η τοπική ζώνη καυσίμου και αέρα. Αυτό αυξάνει την πίεση και τη θερμοκρασία στο θάλαμο καύσης μέχρι το σημείο όπου ο κύριος όγκος του φτωχού μείγματος καίγεται.
Το SPCCI λειτουργεί σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα
εκτός από τις κρύες εκκινήσεις, τη φάση αρχικού ζεστάματος και σε
πολύ υψηλά φορτία. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο κινητήρας περνάει
ανεπαίσθητα σε κανονική λειτουργία με σχέση συμπίεσης 14,7:1. Οι
απώλειες και οι μηχανικές τριβές, τέλος, μειώνονται χάρη στη χρήση
του κύκλου Miller.