Μάθε τα πάντα για το DSG
Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το Volkswagen Group έφερε επανάσταση στα κιβώτια του είδους
- -
- -
Το 2003 το Volkswagen Group παρουσίασε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο και έμελλε να δημιουργήσει νέα δεδομένα στα κιβώτια του είδους. Το γνωστό σε όλους ως DSG, θεωρήθηκε επαναστατικό με τη συγκεκριμένη τεχνολογία να υιοθετείτε από πολλούς στη συνέχεια. Με το DSG, για πρώτη φορά υπήρχε η επιλογή ενός αυτόματου κιβωτίου που εξασφάλιζε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου σε σχέση με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
To βασικό χαρακτηριστικό ήταν πως η απόδοση του είναι σημαντικά
καλύτερη από αυτή του – επίσης αυτόματου – κιβωτίου με μετατροπέα
ροπής. Επιπλέον, τα νέα αυτόματα κιβώτια πλέον δεν μειονεκτούσαν
όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου και το σπορ τρόπο οδήγησης. Από
τα μέσα της δεκαετίας του 2000 και μετά, το DSG επιλέγεται από όλο
και περισσότερους οδηγούς, χάρη στη μείωση της κατανάλωσης που
προσφέρει, διατηρώντας παράλληλα υψηλά οδηγικά στάνταρ.
Το 2003, πάνω από το 90% των μοντέλων Golf που έβγαιναν από τη
γραμμή παραγωγής ήταν εξοπλισμένο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Σήμερα, περισσότεροι από 26 εκατομμύρια κάτοχοι αυτοκινήτων του
Volkswagen Group σε όλο τον κόσμο, έχουν επιλέξει την οδήγηση με
κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πλέον, πάνω από τα μισά Golf που
παραδίδονται παγκοσμίως, είναι με αυτόματο κιβώτιο DSG.
Τον Ιούνιο του 2003 ξεκίνησε στο Kassel η παραγωγή του 6-τάχυτου
αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DQ250. Λόγω της μεγάλης ζήτησης
η παραγωγική δυναμικότητα αυξήθηκε με ταχείς ρυθμούς. Τον Αύγουστο
του 2006 η παραγωγή DSG ξεπέρασε τις 500.000 και τον Δεκέμβριο του
2007 το ένα εκατομμύριο.
Η επιτυχία του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οδήγησε στην εξέλιξη του
DQ200, ένα κιβώτιο για μικρότερους κινητήρες καθώς και του DL501,
για διαμήκη τοποθέτηση σε μοντέλα της Audi. Τον Οκτώβριο του 2015,
το εργοστάσιο στο Kassel γιόρτασε το ορόσημο της παραγωγής των 10
εκατομμυρίων κιβωτίων ταχυτήτων DSG.
Το DSG αποτελείται από
δύο μερικώς αυτοματοποιημένα κιβώτια
Όλα τα σύγχρονα DSG κιβώτια έχουν ασυναγώνιστη απόδοση και αδιάκοπη
μεταφορά της ισχύος. Αυτό οφείλεται στο ξεχωριστό σχεδιασμό της
διάταξής του. Ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη αποτελείται στην
πραγματικότητα από δύο αυτοματοποιημένους άξονες υποπολλαπλασιασμού
με τον καθένα να έχει έναν συμπλέκτη. Στον ένα άξονα υπάρχουν τα
γρανάζια με ζυγό αριθμό σχέσεων και στον άλλο με μονό. Οι δύο
άξονες έχουν κοινή έξοδο ισχύος.
Για παράδειγμα, αν το όχημα κινείται με 4η σχέση, η 3η ή η 5η
προεπιλέγεται αυτόματα μέσω του δεύτερου άξονα. Εάν ο οδηγός
επιταχύνει ή επιβραδύνει, ο ένας συμπλέκτης κλείνει αστραπιαία όταν
ο άλλος ανοίγει. Με αυτό τον τρόπο οι αλλαγές σχέσεων
πραγματοποιούνται μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου ταχύτερα, μια
χρονική διαφορά που γίνεται εμφανώς – και ευχάριστα –
αντιληπτή.
Το Volkswagen Group εξελίσσει συνεχώς το DSG και σήμερα προσφέρει στον πελάτη διάφορες εκδοχές. Το DSG είναι διαθέσιμο για διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων (από μικρά πόλης έως SUV), για διάφορους κινητήρες (βενζίνης, ντίζελ ή υβριδικούς) και συστήματα μετάδοσης κίνησης (με κίνηση μπροστά ή τετρακίνηση). Το DSG είναι τώρα διαθέσιμο και για τα plug-in υβριδικά μοντέλα. Ένα παράδειγμα είναι το εξηλεκτρισμένο υβριδικό κιβώτιο έξι σχέσεων DQ400e, που χρησιμοποιείται ήδη σε μοντέλα Volkswagen και Audi, με μέγιστη ροπή εισόδου 400 Nm.
Το εργοστάσιο του Kassel
στην εποχή της ηλεκτροκίνησης
Μετά την αναβάθμιση του εργοστασίου του Volkswagen Group στο Kassel
σε κέντρο για τα ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα, πλέον εκεί θα
κατασκευάζονται και τα συστήματα μετάδοσης για τα ηλεκτρικά
αυτοκίνητα. Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ομίλου Volkswagen, το
e-up!, παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2013. Ακόμη και τότε, το
ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα που εξελίχθηκε βόρεια του Hesse, ήταν η
καρδιά του αυτοκινήτου. Το μοντέλο κατασκευάζεται στο Kassel από το
2014 και το εργοστάσιο ήδη παράγει συστήματα μετάδοσης για τη γκάμα
ID, με δυναμικότητα 2.000 συστήματα την ημέρα.
Σε σύγκριση με μια συμβατική μηχανή εσωτερικής καύσης, το
ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα έχει σημαντικές αλλαγές και
πλεονεκτήματα. Η μέγιστη ροπή είναι άμεσα διαθέσιμη στους
ηλεκτρικούς κινητήρες και παραμένει σταθερή σε ένα ευρύ φάσμα
στροφών. Επομένως, η χρήση ενός κιβωτίου με μία σχέση μετάδοσης
επαρκεί για το εύρος της ταχύτητας κίνησης ενός ηλεκτρικού
αυτοκινήτου. Για την οπισθοπορεία, αρκεί απλά η αντιστροφή της
λειτουργίας του μοτέρ με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών ισχύος.
Στο ID.3, το καινοτόμο νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen, το
ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα APP310, τα βασικά μέρη του οποίου
κατασκευάζονται από το Volkswagen Group, είναι εξαιρετικά κόμπακτ.
Με λίγα μόλις γρανάζια μεταφέρει την ισχύ της ηλεκτρικής κίνησης
στους τροχούς – μία σχέση είναι αρκετή για όλες τις συνθήκες
οδήγησης. Ως αποτέλεσμα, το κιβώτιο μονής ταχύτητας εξοικονομεί
χώρο και βάρος, σε σύγκριση με ένα συμβατικό κιβώτιο.