Εξηλεκτρισμένο τούρμπο από την Mercedes-AMG
Εκμεταλλευόμενη την εμπειρία της από την Formula 1 η Mercedes-AMG παρουσίασε ένα τούρμπο εφοδιασμένο με ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο εξαλείφει το γνωστό φαινόμενο του turbo lag
- -
- -
Η Mercedes είναι μία από τις εταιρείες που επενδύουν στα ηλεκτρικά οχήματα και στις τεχνολογίες που προκύπτουν από τη χρήση της. Μάλιστα, στο παρελθόν και συγκεκριμένα το 2013 είχε παρουσιάσει την αμιγώς ηλεκτρική SLS AMG Electric, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και ένα μοντέλο του είδους μπορεί να διακρίνεται για τα σπορτίφ χαρακτηριστικά του.
Με δεδομένη την εμπειρία που έχει αποκτήσει η γερμανική εταιρεία
από τους αγώνες της Formula 1 παρουσίασε ένα νέο τούρμπο, το οποίο
ουσιαστικά εξαλείφει την υστέρηση στις χαμηλές στροφές.
Κατασκευάζεται από την AMG σε συνεργασία με την Garrett
Motion και σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας
συνδυάζει την άμεση απόκριση ενός μικρού τούρμπο, με την υψηλή
απόδοση στις μεσαίες και ψηλές στροφές που προσφέρει ένα
μεγαλύτερο.
Αυτό γίνεται πραγματικότητα με την τοποθέτηση ενός μικρού ηλεκτρικού μοτέρ πάχους 40 mm στον άξονα μεταξύ της τουρμπίνας, που βρίσκεται στην πλευρά της εξαγωγής και του συμπιεστή. Το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί τον συμπιεστή πριν την ροή των καυσαερίων, με αποτέλεσμα να βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι και να εξαλείφει το φαινόμενο της υστέρησης του τούρμπο. Μάλιστα, αν ο οδηγός πατήσει το φρένο ή αφήσει το πεντάλ της βενζίνης, το συγκεκριμένο μοτέρ διατηρεί την πίεση του τούρμπο ψηλά, έτσι ώστε η απόκριση να είναι άμεση στην περίπτωση που ο οδηγός πατήσει και πάλι το γκάζι. Κάτι σαν το γνωστό μας anti-lag από το χώρο των αγώνων.
Στην Mercedes-AMG δεν
αναφέρουν πότε και σε ποιο μοντέλο θα παρουσιάσουν τη συγκεκριμένη
τεχνολογία. Όμως, από την Garrett έχει διαρρεύσει ότι θα το δούμε
σε μοντέλο παραγωγής στις αρχές του νέου έτους. Ο
επικεφαλής της AMG, Tobias Moers, είχε δηλώσει στο
παρελθόν ότι η νεότερη γενιά των Black Series θα διαθέτουν
καινοτόμες τεχνολογίες όσον αφορά τους κινητήρες. Απομένει να δούμε
αν εννοούσε το e-turbo ή κάτι άλλο…