Hybrid, mild hybrid, plug-in hybrid: Όλες οι τεχνολογίες υβριδικών με απλά λόγια.

Υβριδικό θεωρείται ένα όχημα, το οποίο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα. Απλό; Αμ, δε… Κάπου εκεί ξεκινάει το μπέρδεμα

  • -
  • -

Hybrid, mild-hybrid, plug-in, 12V, 24V, 48V… Τόσα ονομασίες και όλες αφορούν ένα πράγμα… Υβριδισμός. Η τεχνολογία που έχει κυριεύσει τον κόσμο της αυτοκίνησης (σε περίπτωση που διαφωνείτε, μετρήστε πόσα υβριδικά μοντέλα διατίθενται στην ελληνική αγορά) και είναι το «εισιτήριο» μας για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνητη εποχή που έρχεται. Ποιος είναι όμως ο ορισμός της υβριδικής τεχνολογίας. Υβριδικό θεωρείται ένα όχημα, το οποίο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΚΕΚ) σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα. Απλό; Αμ, δε… Κάπου εκεί ξεκινάει το μπέρδεμα, το οποίο σκοπεύουμε να ξεδιαλύνουμε. Ποια μπορείς να τα βάλεις στην πρίζα; Ποια όχι; Και αν δεν μπαίνει στην πρίζα, τότε πως φορτίζει; Πως καταλαβαίνω πόση ισχύ μου δίνει ο ηλεκτροκινητήρας; Όποιο και αν είναι το ερώτημα που σας βασανίζει, στόχος μας, μέχρι το τέλος του άρθρου, είναι να μην υπάρχει πια. Οι κατηγορίες που θα δούμε έχουν ως εξής:Hybrid, Mild-Hybrid, Plug-in Hybrid

Hybrid

full-hybrid

Ένα υβριδικό όχημα φέρει ΚΕΚ και ηλεκτρικό μοτέρ που τροφοδοτείτε από μπαταρίες και είναι ικανό να χρησιμοποιήσει τις δύο πηγές ενέργειας, είτε μεμονωμένα, είτε συνδυαστικά. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, λόγω του μικρού μεγέθους της μπαταρίας, η οποία δεν είναι δυνατό να φορτιστεί από εξωτερική πηγή (βλέπε πρίζα), παρά μόνο από το σύστημα ανάκτησης, μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά, μόνο σε χαμηλές ταχύτητες και για μικρές αποστάσεις. Η ιδανική χρήση είναι ένας συνδυασμός των δύο, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση.

Mild Hybrid

mild_hybrid

Εδώ έχουμε πάλι έναν ηλεκτροκινητήρα που όμως λειτουργεί αποκλειστικά σε συνδυασμό με τον ΚΕΚ, ενώ υπάρχουν και υποκατηγορίες. Το ηλεκτρικό κύκλωμα του συστήματος μπορεί να είναι 12V, 24V ή 48V. Τα συστήματα αυτά γεμίζουν τη μπαταρία στο φρενάρισμα και στη συνέχεια υποβοηθούν τον ΚΕΚ στην επιτάχυνση, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση. Όσο πιο ισχυρό, τόσο μεγαλύτερο το κέρδος. Επίσης, η ενέργεια από την συγκεκριμένη τεχνολογία, μπορεί να λειτουργήσει και σαν γεννήτρια για τα ηλεκτρικά συστήματα του οχήματος.

Plug-in Hybrid

plugin-hybrid

Εδώ βρισκόμαστε ένα βήμα πριν την πλήρη ηλεκτροκίνηση, καθώς όπως λέει και το όνομα, εδώ έχουμε ένα υβριδικό με μεγαλύτερη μπαταρία, το οποίο μπορεί να συνδεθεί στην πρίζα για να φορτίσει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει σημαντική αύξηση στα χιλιόμετρα που μπορούμε να διανύσουμε με καθαρή ηλεκτρική ενέργεια (30-60km). Στην περίπτωση που αδειάσει η μπαταρία, ο ΚΕΚ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μόνος του, αν και δεν ενδείκνυται, λόγω του αυξημένου βάρους από τις μπαταρίες, το οποίο αυξάνει την κατανάλωση.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...