BMW – Remote Controlled Parking

Παρκάροντας από απόσταση

  • -
  • -

Ανάμεσα στις νέες καινοτομίες που παρουσίασε φέτος η BMW, υπάρχει μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα λειτουργία, που δίνει άλλη μορφή στην έννοια «παρκάρισμα». Αν τα νέα συστήματα Park Assist, που εκτελούν αυτόματα τις μανούβρες παρκαρίσματος, σας έχουν εντυπωσιάσει, το νέο Remote Controlled Parking της BMW θα σας καταπλήξει. Το νέο αυτό σύστημα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό, να παρκάρει το αυτοκίνητο του, χωρίς αυτός να βρίσκεται καν μέσα σε αυτό, αλλά με τηλεχειρισμό. Η εφαρμογή λειτουργεί για παρκάρισμα στην ευθεία, δηλαδή σε κάθετες θέσεις στάθμευσης ή γκαράζ. Το σύστημα έχει παρουσιαστεί ήδη από το 2006, είναι γνωστό και ως «παρκαδόρος του γκαράζ» και έχει εξελιχτεί σημαντικά από τότε. Μπορεί πλέον να παρκάρει το αυτοκίνητο, σε οποιαδήποτε θέση γκαράζ, χωρίς τη χρήση κάμερας και αποτελεί έναν προπομπό του αυτόματου πιλότου στην αυτοκίνηση.

Ο οδηγός επιλέγει μια προκαθορισμένη θέση στάθμευσης,  κατεβαίνει από το όχημα και με το κλειδί του αυτοκινήτου, δίνει την εντολή αυτό να παρκάρει. Το σύστημα αναλαμβάνει μόνο του να κάνει όλες τις απαιτούμενες μανούβρες, να πατήσει φρένο και γκάζι, ώστε να μπει στη θέση στάθμευσης. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ο οδηγός θέλει να το ξεπαρκάρει, γλιτώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις «γυμναστικές επιδείξεις» σε περίπτωση που ο χώρος για το άνοιγμα τις πόρτας είναι εξαιρετικά μικρός. Το σύστημα ενεργοποιείται πατώντας μια συγκεκριμένη αλληλουχία κουμπιών, στο κλειδί, σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο οδηγός πρέπει να βρίσκεται κοντά στο αυτοκίνητο, με την έναρξη του αυτόνομου παρκαρίσματος, το αυτοκίνητο κλειδώνει, οι καθρέπτες αναδιπλώνονται ηλεκτρικά, ενεργοποιούνται οι αισθητήρες παρκαρίσματος και τα φώτα. Αν ο οδηγός πιέσει παρατεταμένα το κουμπί στο κλειδί του αυτοκινήτου, το σύστημα αναλαμβάνει δράση. Η ίδια διαδικασία τηρείται και στο ξεπαρκάρισμα, με το σύστημα να ελέγχει αν υπάρχουν εμπόδια πίσω του.

Σταθμεύοντας με ασφάλεια

Η λειτουργία του συστήματος, δεν γίνεται μέσω κάμερας ή καθρέπτη, όπως σε παλαιότερα πειραματικά συστήματα, αλλά χρησιμοποιούνται οι υπάρχοντες αισθητήρες παρκαρίσματος του αυτοκινήτου. Βέβαια το σύστημα επεμβαίνει στον διακόπτη Start/Stop του κινητήρα, τα φρένα, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και το γκάζι. Το αυτοκίνητο προχωράει κατά το διαμήκη άξονα, με ταχύτητα 2 km/h, κρατώντας και τις απαιτούμενες αποστάσεις στο πλάι. Οποιαδήποτε μανούβρα χρειαστεί γίνεται αυτόματα, αφού μπορεί να επέμβει και στο σύστημα διεύθυνσης.

Οι παράμετροι ασφαλείας είναι ένα σημαντικό στοιχείο της όλης εφαρμογής. Κατά τη διάρκεια του αυτόνομου παρκαρίσματος, ο οδηγός πρέπει να κρατά πιεσμένο το κουμπί στο κλειδί, αφήνοντας το, η διαδικασία σταματά αυτόματα. Αν μετά το πέρας της διαδικασίας στάθμευσης, σε σύντομο χρονικό διάστημα, δεν ανοίξει κάποια πόρτα, τότε το σύστημα σβήνει τον κινητήρα και κλειδώνει και πάλι το όχημα. Παράλληλα υπάρχει και ένας περιορισμός, στην απόσταση που μπορεί να διανύσει το όχημα, χωρίς την παρουσία του οδηγού πίσω από το τιμόνι, η οποία εξαρτάται από το μήκος του αυτοκινήτου (π.χ στην σειρά 5 είναι μέχρι 7 μέτρα).

Για να μπει μαζικά στην παραγωγή, ένα τέτοιο σύστημα, θα πρέπει να συμμορφώνεται και με τους νόμους πολλών χωρών, όπου υπάρχουν περιπτώσεις που απαγορεύεται η εκκίνηση του κινητήρα με τηλεχειρισμό ή η μετακίνηση του οχήματος χωρίς την παρουσία οδηγού, μέσα σε αυτό.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...