Mercedes - Προσομοιωτής οδήγησης

Οδηγώντας ψηφιακά

  • -
  • -

Σίγουρα τα «μουλάρια» δοκιμών των μελλοντικών μοντέλων, που ξέρουμε, δεν πρόκειται να εξαφανιστούν από τους δρόμους. Ο νέος προσομοιωτής της Mercedes, φροντίζει ώστε η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου, να γίνεται αισθητά πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.

Το νέο παιχνίδι των μηχανικών της Mercedes, μπορεί να μοιάζει με όνειρο των φανατικών των videogames, αλλά δεν έχει καμιά σχέση με ψυχαγωγία, αφού συμβάλλει ουσιαστικά στην εξέλιξη της οδικής ασφάλειας των νέων μοντέλων. Η μαύρη ματ σφαίρα με διάμετρο 7.5 μέτρα, μοιάζει για χριστουγεννιάτικο δώρο για τους μηχανικούς. Λειτουργεί εδώ και τρεις εβδομάδες στις εγκαταστάσεις του Sindelfingen και αποτελεί μέρος μιας επένδυσης 160 εκατομμυρίων ευρώ, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2012.

Η έννοια του προσομοιωτή οδήγησης δεν είναι κάτι νέο για τους Γερμανούς. Εδώ και 25 χρόνια χρησιμοποιούν τέτοιες εγκαταστάσεις, οι οποίες όμως μοιάζουν σε σχέση με την σημερινή, σαν παιδικά παιχνίδια. Οποιοδήποτε, επιβατικό ή Van, μπορεί να δοκιμαστεί στην νέα εγκατάσταση, η οποία δημιουργεί ένα εντελώς φυσικό τοπίο δρόμου και περιβάλλοντος, 360ο γύρω από το αυτοκίνητο. Η κίνηση μιας μεγαλούπολης, ένα φυσικό τοπίο, δέντρα και άλλα στοιχεία, μπορούν να απεικονιστούν τεχνητά, για χάριν της εξέλιξης ενός νέου μοντέλου. Αν και οι επιβάτες δεν έχουν καμία επαφή με το περιβάλλον, μια κίνηση της σφαίρας αρκεί, για να δημιουργήσει το αίσθημα της επιτάχυνσης στους επιβάτες.

Νοητή επιτάχυνση

Η εργαστηριακή προσομοίωση πραγματικών συνθηκών, απαιτεί εξειδικευμένη μηχανολογία, πράγμα που υιοθετεί πλήρως ο νέος προσομοιωτής. Η γραμμική κίνηση, οφείλεται σε μια διάταξη που μοιάζει με έλκηθρο, το οποίο μετακινείται σε ένα λεπτό στρώμα αέρα χωρίς τριβές, συγκρατώντας με έξι συνολικά βραχίονες τη βάση της σφαιρικού τύπου εγκατάστασης, η πλατφόρμα της οποίας έχει μήκος 12 μέτρων. Κατά τη διάρκεια της «βίαιης» επιτάχυνσης της σφαίρας μέχρι τα 36 km/h, ο γραμμικός κινητήρας παρέχει δύναμη 220 kN, δύο φορές αυτής μιας σύγχρονης υπερταχείας (τρένου). Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος ανακτάται ενέργεια, η οποία χρησιμεύει για την τροφοδοσία με ρεύμα της ίδιας της εγκατάστασης. Οι υπολογισμοί της κεντρικής μονάδας ελέγχου, έχουν συχνότητα 1000/sec, υπολογίζοντας την συμπεριφορά του οχήματος και τις αντιδράσεις μέσα στην καμπίνα των επιβατών.

Η όλη διάταξη αποδεικνύεται εξαιρετικά χρήσιμη, αφού μπορείς να προσομοιώσεις επικίνδυνους ελιγμούς όπως σλάλομ και τεστ αποφυγής ταράνδου, αγγίζοντας τα όρια και συλλέγοντας στοιχεία, χωρίς κανένα κίνδυνο. Χάρη στους σύγχρονους υπολογιστές γίνεται η δημιουργία ψηφιακών πρωτοτύπων, τα οποία ρίχνονται στη «μάχη» του 3D ψηφιακού περιβάλλοντος κίνησης, μελετώντας τις αντιδράσεις ενός νέου μοντέλου, πριν καν αυτό υπάρξει στην πραγματικότητα.

Στην υπηρεσία του μελλοντικού πελάτη

Δεν είναι μόνο οι μηχανικοί εξέλιξης, που απολαμβάνουν τις χαρές του νέου προσομοιωτή, αλλά και απλοί καθημερινοί οδηγοί, παίρνουν μέρος στη διαδικασία της εξέλιξης. Με αυτόν τον τρόπο, οι μηχανικοί μαζεύουν στοιχεία, για τον τρόπο με τον οποίο ένας κοινός οδηγός θα χρησιμοποιήσει στο μέλλον το καινούργιο τους δημιούργημα.

Στο ίδιο κτίριο δεν στεγάζεται μόνο ο τεράστιος προσομοιωτής σε μορφή σφαίρας, αλλά άλλοι τέσσερις, οι οποίοι συμβάλλουν και αυτοί στην εξέλιξη ενός νέου μοντέλου. Για παράδειγμα στην διπλανή αίθουσα, βρίσκεται μια διάταξη καθισμάτων, η οποία χρησιμοποιείται για μετρήσεις της άνεσης, διάφορων πρωτοτύπων, σε ποικίλα οδοστρώματα κίνησης. Πιο δίπλα, υπάρχουν στατικοί προσομοιωτές, οι οποίοι χρησιμεύουν στην εξέλιξη διάφορων συστημάτων ασφαλείας, την βελτίωση της ακουστικής, καθώς και τον σχεδιασμό του περιβάλλοντος που θα χρησιμοποιηθεί αργότερα, στην μεγάλη κυκλική σφαίρα. Τέλος, υπάρχει και μια φορητή εγκατάσταση, η οποία παρευρίσκεται στις επιδείξεις των συστημάτων ασφαλείας σε κοινό.

Οι προσομοιωτές, εξοικονομούν χρόνο και χρήμα, στην εξέλιξη νέων μοντέλων. Σήμερα ένα πρωτότυπο βρίσκεται αισθητά πιο γρήγορα, έτοιμο, για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Βέβαια, οι μηχανικοί τονίζουν ότι οι πραγματικές δοκιμές ενός πρωτοτύπου στο «εργαστήρι» του δρόμου, δεν υποκαθιστούνται σε καμιά περίπτωση, αλλά συμπληρώνονται υποδειγματικά.

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...