Νέος κινητήρας 1.3 MultiJet ECO της Fiat
Diesel 95 ίππων, EURO 5
- -
- -
Ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα με υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας και σύστημα άμεσου ψεκασμού Common Rail παρουσίασε η FPT (Fiat Powertrain Technologies). Ο νέος 1.3 JTDM-2 ανήκει στη δεύτερη γενιά των JTDM diesel κινητήρων και διαθέτει νέο ψεκασμό τεχνολογίας Common Rail ο οποίος γίνεται σε συνεργασία με την εντελώς νέα βαλβίδα ψεκασμού, ελέγχοντας την ποσότητα του πετρελαίου που διοχετεύεται στο θάλαμο καύσης με υψηλότατο βαθμό ακρίβειας, έτσι ώστε η διαδικασία του ψεκασμού του καυσίμου να είναι ταχύτερη και πιο «έξυπνη» από το παρελθόν. Λόγω του αυξημένου αριθμού των ψεκασμών (έως και 8 ανά χρόνο περιστροφής του κινητήρα), οι ψεκαστήρες βελτιστοποιούν την εισαγωγή του καυσίμου στο θάλαμο και ως εκ τούτου η διαδικασία καύσης του πετρελαίου γίνεται πιο προοδευτική, με θετικές συνέπειες όχι μόνο στην κατανάλωση καυσίμων, αλλά και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στο θόρυβο του κινητήρα καθώς και στην απόδοσή του. Ως αποτέλεσμα, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά Common Rail, ο νέος 1.3 JTDM-2 κατατάσσεται στην κατηγορία Euro 5 αναφορικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
JTDM-2 με Start&Stop και Gear Shift Indicator
Η δεύτερη γενιά των κινητήρων JTDM εκπροσωπεί την εξέλιξη του συστήματος ψεκασμού Common Rail που σήμερα, μετά την JTD (1997) και JTDM (2003), επιτρέπει στα μοντέλα του γκρουπ Fiat να πρωτοπορήσουν στον τομέα της περιβαλλοντικής προστασίας και να αποτελέσει πρότυπο σύμφωνο με τους μελλοντικούς κανονισμούς για τους εκπεμπόμενους ρύπους. Οι JTDM-2 κινητήρες χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο προηγμένες στρατηγικές για τη βελτίωση της καύσης: για παράδειγμα, η χρήση του εξελιγμένου ψεκαστήρα μειώνει όχι μόνο το θόρυβο, αλλά και την κατανάλωση καυσίμου και, ενόψει των κανονισμών Euro 6, μειώνει τις επιβλαβείς εκπομπές ρύπων (30% μείωση των οξειδίων του αζώτου).
Σε σύγκριση με την πρώτη γενιά κινητήρων 1.3 JTDM, ο νέος JTDM-2 που πρωτοτοποθετείται στην Alfa Romeo MiTo διαθέτει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας που εξασφαλίζει βελτιστοποιημένη υπερσυμπίεση σε όλο το φάσμα λειτουργίας: η αύξηση της απόδοσης φθάνει έως και τους 5 ίππους με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι και 6% (αστικός κύκλος), χάρη και στο σύστημα Start&Stop, ένα σύστημα που σταματά προσωρινά τη λειτουργία του κινητήρα και στη συνέχεια τον επαναθέτει σε λειτουργία, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμου αλλά και το θόρυβο στο θάλαμο των επιβατών όταν είναι σε λειτουργία. Σε συνδυασμό με το Start&Stop, ο νέος 1.3 JTDM-2 κινητήρας προσφέρει επίσης ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό για την προστασία του περιβάλλοντος: την «Ένδειξη Αλλαγής Ταχύτητας» (Gear Shift Indicator), ένα σύστημα που προτείνει πότε πρέπει να γίνει αλλαγή σε μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο ή αντίστοιχα «κατέβασμα» σε μικρότερη σχέση βελτιώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου.