Αυτόματο φρενάρισμα: Αποτυχία στα τεστ – Πάνε αφρενάριστα τα αυτοκίνητα!
Το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης είναι υποχρεωτικό σε όλα τα νέα αυτοκίνητα. Το θέμα ωστόσο, είναι η αποτελεσματικότητά του.
- -
- -
Η τεχνολογία Automatic Emergency Braking (AEB) είναι στάνταρ σε όλα τα καινούρια αυτοκίνητα με βάση απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Στις ΗΠΑ, τείνει επίσης να καταστεί υποχρεωτικό και η πλειοψηφία των οχημάτων το περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό. Στόχος του συστήματος είναι να φρενάρει το αυτοκίνητο εφόσον ανιχνευθεί επικείμενη σύγκρουση και ο οδηγός δεν αντιδράσει γρήγορα.
Με βάση μελέτες, το σύστημα επιτυγχάνει να μειώσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, αλλά ορισμένες φόρες η παρέμβασή του δεν είναι τόσο αποτελεσματική. Οι αισθητήρες, τα ραντάρ, οι κάμερες και τα LiDAR ενδέχεται να φρενάρουν το όχημα ξαφνικά και δίχως λόγο, προκαλώντας σύγχυση στον οδηγό, ενώ έχουν παρουσιαστεί και φαινόμενα αποτυχίας. Προκειμένου να διαπιστώσει τη λειτουργία του AEB, η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου (ΑΑΑ), διεξήγαγε μια σειρά τεστ.
Οι δοκιμές έγιναν τόσο με χαμηλή ταχύτητα όσο και υψηλή και τα αποτελέσματα δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντικά. Συγκεκριμένα, η Ένωση πραγματοποίησε τεστ σε τέσσερα αυτοκίνητα διαφορετικών μαρκών και σε ισάριθμα σενάρια πρόσκρουσης. Τα μοντέλα ήταν των Ford, Honda, Chevrolet και Toyota.
Πού απέτυχε το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος
Οι Αμερικανοί ήθελαν να δουν πως συμπεριφέρεται το σύστημα σε ρεαλιστικές συνθήκες και ειδικά σε φρενάρισμα σε διασταύρωση, ένας από τους συνηθέστερους τύπους θανατηφόρων ατυχημάτων. Οι δοκιμές έγιναν τόσο με 30 μίλια την ώρα (48 χλμ./ώρα), όσο και με 40 μίλια/ώρα (64 χλμ./ώρα). Τα 2 από τα 4 αυτοκίνητα δεν φρέναραν καθόλου και πήγαν κατευθείαν πάνω σε αυτό που βγήκε από τη διασταύρωση, το ένα έκοψε ταχύτητα αλλά δεν απέφυγε τα χειρότερα και το άλλο κατάφερε να σώσει την κατάσταση.
Τα ίδια συνέβησαν σε κάθετα διερχόμενο όχημα και επαφή από αριστερή στροφή, με την τεχνολογία να μην μπορεί να αναγνωρίσει έγκαιρα τον κίνδυνο. Κατά την οπίσθια σύγκρουση, το AEB συμπεριφέρθηκε εξαιρετικά στα 48 χλμ./ώρα, με 85% ποσοστό επιτυχίας. Αυτό όμως δεν είναι αρκετό για να μπορέσει το σύστημα να κριθεί αποτελεσματικό.
Δείτε εδώ τι είναι το σύστημα αυτόματης πέδησης
Η Αμερικανική Ένωση Αυτοκινήτου συστήνει στους κατασκευαστές να βελτιώσουν την τεχνολογία, ώστε να μπορεί το όχημα να χειριστεί ταχύτερες και πιο ρεαλιστικές ταχύτητες και όχι μόνο συγκρούσεις χαμηλής ταχύτητας κατά την όπισθεν.