Peugeot i-Cockpit: Πώς ξεκίνησε, πώς είναι, πώς θα γίνει αύριο
Με ευκαιρία τη συμπλήρωση 10 ετών από την πρώτη υλοποίηση του, κάνουμε μία αναδρομή στην επαναστατική προσέγγιση της Peugeot για τους πίνακες οργάνων.
- -
- -
Η ιστορία ξεκίνησε το 2010 με την παρουσίαση του πρωτότυπου Peugeot SR1 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ένα κομψό κουπέ-καμπριολέ που έδειχνε μερικές από τις σκέψεις της μάρκας. Αυτό περιελάμβανε μια επαναστατική θέση οδήγησης που έφερε τα πάνω κάτω στους παραδοσιακούς κώδικες σχεδιασμού και εργονομίας...
Εκείνη την εποχή, οι ομάδες της Peugeot ήθελαν να εξελίξουν το κάθισμα του οδηγού για διαισθητική οδήγηση, περισσότερη εργονομία και ασφάλεια. Μια μικρή ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών ξεκίνησε να δουλεύει προς αυτή την κατεύθυνση και αρκετά γρήγορα προέκυψε η πρόταση για ένα μικρότερο τιμόνι με την λογική ότι αυτή η καινοτομία επέτρεπε την ανάγνωση πληροφοριών στο ύψος των ματιών χωρίς παρεμβολή άλλων στοιχείων. Προστέθηκε μια οθόνη αφής, η οποία έκανε όλα τα χειριστήρια πολύ πιο απλά και πρόσθεσε συνδεσιμότητα. Αυτή ήταν η αρχή των οθονών αφής για την Peugeot.
Δείτε ακόμη: Peugeot 208: 5 σημεία που ξεχωρίζει
Το 2012, το Peugeot 208 λανσάρει το i-Cockpit και προκαλεί αίσθηση
Η πρώτη γενιά του Peugeot 208 προκάλεσε αίσθηση με την εισαγωγή του i-Cockpit στον βασικό εξοπλισμό. Γρήγορα καθιερώθηκε ως μια καινοτομία που μεταμόρφωσε την εμπειρία του οδηγού. Σύμφωνα με την Peugeot πρόσφερε:
- Περισσότερη οδηγική απόλαυση: χάρη στο συμπαγές τιμόνι, το αυτοκίνητο είναι ακόμα πιο ευέλικτο στις κινήσεις του οδηγού, ο οποίος χρειάζεται επίσης να κινήσει λιγότερο τα χέρια του για τον ίδιο ελιγμό
- Περισσότερη άνεση στην οδήγηση: με τα όργανα στο ύψος των ματιών, η οδήγηση γίνεται πιο ξεκούραστη. Το χαμηλότερο τιμόνι επιτρέπει την τοποθέτηση των χεριών του οδηγού σε πιο άνετες γωνίες και η κεντρική οθόνη αφής επιτρέπει τον διαισθητικό χειρισμό των κύριων λειτουργιών του οχήματος.
- Βελτιστοποιημένη Ασφάλεια: το συμπαγές τιμόνι κάνει τις αντιδράσεις πιο γρήγορες, η υπερυψωμένη οθόνη κάνει τα μάτια πιο συγκεντρωμένα στο δρόμο και οι ειδοποιήσεις στο ταμπλό είναι πιο ορατές.
Συνεχής εξέλιξη προσαρμοσμένη στις ανάγκες των πελατών
Από την εμφάνισή του, το i-Cockpit συνεχίζει να εξελίσσεται και να εκσυγχρονίζεται. Το 2016, η δεύτερη γενιά του Peugeot 3008 και του Peugeot 5008 παρουσίασε μια έκδοση με ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών που μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως και να εξατομικευτεί, ενώ κάτω από την κεντρική οθόνη αφής έχουν τοποθετηθεί διακόπτες εναλλαγής για να είναι ακόμα πιο εύκολη η πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες. Το 2019, η δεύτερη γενιά του Peugeot 208 παρουσίασε ένα τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων.
Το Peugeot i-Cockpit προχώρησε ένα βήμα παραπέρα στα νέα Peugeot 308 (2021) και 408 (2022) με την εισαγωγή του νέου συστήματος infotainment i-Connect, ενός νέου συμπαγούς τιμονιού που μπορεί να ανιχνεύσει την παρουσία των χεριών του οδηγού κατά τη χρήση των βοηθημάτων οδήγησης και των ευαίσθητων στην αφή i-toggles που μπορούν να διαμορφωθούν για τον κλιματισμό, τις τηλεφωνικές επαφές, τον ραδιοφωνικό σταθμό και τις ρυθμίσεις εκκίνησης εφαρμογών τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν κατά την κρίση του χρήστη.
Δείτε ακόμη: Δοκιμή Peugeot 408 1.2 PureTech 130 PS EAT8
Το Peugeot i-Cockpit δεν έχει σταματήσει να εξελίσσεται
Το πρωτότυπο Peugeot INCEPTION, που παρουσιάστηκε στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας στις αρχές του έτους, δείχνει την εξέλιξη που θα μπορούσε να πάρει το νέο Peugeot i-Cockpit. Ακόμη πιο διαισθητικό δείχνει τη μελλοντική εξέλιξη του i-Cockpit με το Hypersquare, ένα επαναστατικό νέο χειριστήριο διεύθυνσης, που προσφέρει νέο τρόπο χειρισμού για μια νέα γενιά, μεγαλωμένη με tablets και έξυπνες συσκευές.