Οι 3+1 νέες μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ετοιμάζει η Toyota
Τα νέας γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Toyota που θα δούμε από το 2026, θα φέρουν μια σειρά προηγμένων μπαταριών, για μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και χαμηλότερο κόστος.
- -
- -
Το 2026, η Toyota θα ξεκινήσει την παραγωγή των νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκίνητων της γκάμας της. Τα οχήματα αυτά θα τροφοδοτούνται με ενέργεια από μία σειρά νέων προηγμένων μπαταριών που θα αναπτυχθεί ειδικά για να υπερβαίνουν τις διαφορετικές ανάγκες και προσδοκίες των πελατών της μάρκας.
Όπως ανέφερε ο Takero Kato, πρόεδρος του εργοστασίου BEV της Toyota, οι διάφορες επιλογές μπαταριών έχουν την ίδια σημασία με τις διαφορετικές παραλλαγές κινητήρων, καθώς θα καλύπτουν μια μεγάλη ποικιλία μοντέλων και φυσικά των αναγκών των αγοραστών.
Βελτιωμένη απόδοση από μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη
Οι μπαταρίες με υγρούς ηλεκτρολύτες, οι οποίες αποτελούν σήμερα την κύρια τεχνολογία για τα BEV, αναπτύσσονται περαιτέρω από την Toyota ώστε να προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, ανταγωνιστικότητα στον τομέα του κόστους και ταχύτητα φόρτισης.
Υπάρχουν τρεις κύριες τεχνολογίες υπό εξέλιξη για τις μπαταρίες υγρού ηλεκτρολύτη, με τις ονομασίες «Performance», «Popularisation» και «High Performance». Ας τις δούμε αναλυτικότερα:
1. Performance (Ιόντων λιθίου)
Η μπαταρία Performance Li-Ion, η οποία προορίζεται να παρουσιαστεί με τα BEV επόμενης γενιάς που θα κυκλοφορήσουν το 2026, θα αυξήσει την αυτονομία τους σε πάνω από 800 χιλιόμετρα όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος οχήματος.
Επιπλέον, η μπαταρία Performance αναμένεται να προσφέρει:
- Μείωση κόστους 20% (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X BEV)
- Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (SOC*1 = 10-80%)
- Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2026
2. Popularisation (Φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου)
Η Toyota εξελίσσει υψηλής ποιότητας και μικρότερου κόστους μπαταρίες για να ανταποκριθεί στην ευρύτερη απήχηση των BEV, προσφέροντας στους πελάτες ποικίλες επιλογές μπαταριών – όπως ακριβώς συμβαίνει με τη δυνατότητα που έχουν σήμερα να επιλέξουν διαφορετικά συστήματα κίνησης.
Η μπαταρία Popularisation βασίζεται στη διπολική τεχνολογία στην οποία η Toyota πρωτοστάτησε και εφάρμοσε με τις μπαταρίες NiMh των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων της, σε συνδυασμό με το φθηνό φωσφορικό άλας σιδήρου λιθίου (LiFePO) ως βασικό συστατικό.
Η μπαταρία Popularisation αναμένεται να προσφέρει:
- 20% αύξηση της αυτονομίας (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
- 40% μείωση κόστους (συγκριτικά με το τρέχον bZ4X)
- Ταχεία επαναφόρτιση σε 30 λεπτά ή λιγότερο (10-80%)
- Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2026-27
3. High-Performance (Ιόντων λιθίου)
Η Toyota αναπτύσσει επίσης μια μπαταρία High-Performance που συνδυάζει τη διπολική δομή με τη χημεία ιόντων λιθίου και μια κάθοδο υψηλής περιεκτικότητας σε νικέλιο προκειμένου να αυξήσει περαιτέρω την αυτονομία σε πάνω από 1.000 χιλιόμετρα όταν συνδυάζεται με βελτιωμένη αεροδυναμική και μειωμένο βάρος οχήματος.
Η μπαταρία High-Performance αναμένεται επίσης να προσφέρει:
- Επιπλέον 10% μείωση κόστους συγκριτικά με τη μπαταρία Performance
- Ταχεία επαναφόρτιση σε 20 λεπτά ή λιγότερο (10-80%)
- Διαθεσιμότητα: αναμένεται το 2027-28
Επόμενο βήμα οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, με αυτονομία 1.000 km
Με την προοπτική να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού για τα BEV, η Toyota έκανε ένα σημαντικό τεχνολογικό βήμα στην προσπάθειά της να βελτιώσει την ανθεκτικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της Toyota διαθέτουν στερεό ηλεκτρολύτη, επιτρέποντας την ταχύτερη κίνηση των ιόντων και μεγαλύτερη ανοχή σε υψηλές τάσεις και θερμοκρασίες.
Αυτές οι ιδιότητες καθιστούν τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης κατάλληλες για ταχεία φόρτιση και εκφόρτιση και παροχή μεγαλύτερης ισχύος σε μικρότερο μέγεθος.
Το τίμημα, μέχρι τώρα, ήταν η αναμενόμενη μικρότερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Ωστόσο, οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις της Toyota ξεπέρασαν αυτή την πρόκληση και η εταιρεία έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στη διάθεση των μπαταριών στερεάς κατάστασης σε μαζική παραγωγή.
Στόχος είναι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης να είναι έτοιμες για εμπορική χρήση έως το 2027-28.
Αν και η τεχνολογία στερεάς κατάστασης προοριζόταν αρχικά για χρήση στα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV), η Toyota εστιάζει τώρα κυρίως στα BEV επόμενης γενιάς.
Δείτε ακόμη: Toyota: Ετοιμάζει «μίνι» Land Cruiser με τιμή 25.000 €
Η πρώτη μπαταρία στερεάς κατάστασης της Toyota αναμένεται να προσφέρει:
- 20% αύξηση στην αυτονομία έναντι της μπαταρίας Performance (περίπου 1000 km)
- Ταχεία φόρτιση σε 10 λεπτά ή λιγότερο (10-80%)
Παράλληλα, η ιαπωνική εταιρεία εξελίσσει ήδη μια μπαταρία ιόντων λιθίου στερεάς κατάστασης υψηλότερων προδιαγραφών, η οποία στοχεύει σε 50% βελτίωση της αυτονομίας σε σχέση με την μπαταρία Performance.