Διακοπές στο εξωτερικό: Πως θα έχεις αυτοκίνητο χωρίς να νοικιάσεις

Για πολλούς ταξιδιώτες σε μεγάλες πόλεις, κυρίως ευρωπαϊκές, δίνεται η δυνατότητα χρήσης ενός αυτοκινήτου, χωρίς την υποχρέωση να το ενοικιάσουν με την ημέρα.

  • -
  • -

Οι περισσότερες διαδικασίες της καθημερινότητάς μας, πραγματοποιούνται πλέον μέσω της τεχνολογίας. Ειδικότερα τα smartphones μας δίνουν πρόσβαση σε αμέτρητες δυνατότητες, κάτι που σημαίνει ότι πολλές δουλειές που κάποτε, απαιτούσαν ώρες για να γίνουν (πληρωμή λογαριασμών, κράτηση εισιτηρίων κλπ) πλέον γίνονται σε ελάχιστο χρόνο, από όπου κι αν βρισκόμαστε. Ακόμη και η ενοικίαση αυτοκινήτων μπορεί να γίνει μέσω εφαρμογής σε ένα smartphone!

Ωστόσο, τώρα αναφερόμαστε σε κάτι ακόμη πιο απλό. Τη χρήση αυτοκινήτων μέσω app στο κινητό μας τηλέφωνο, χωρίς να το νοικιάσουμε! Στο εξωτερικό είναι ήδη πολύ διαδεδομένο, κάτι που σημαίνει πως αν κάνετε ένα ταξίδι, πρέπει πρώτα να ψαχτείτε πριν νοικιάσετε αυτοκίνητο. Μπορεί να μη χρειάζεται!

Χρήση αυτοκινήτου, χωρίς καμία δέσμευση

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια υπηρεσία που σου δίνει το αυτοκίνητο για όσο χρόνο το θες και στη συνέχεια, το παρκάρεις για να το πάρει ο επόμενος. Υπάρχουν αρκετές τέτοιες εταιρείες πλέον στο εξωτερικό, οπότε καλύπτονται και πάρα πολλές πόλεις. Στη Γερμανία για παράδειγμα, μια από τις πολύ γνωστές εφαρμογές είναι η “Miles”, που ανήκει στον όμιλο της Freenow. H διαδικασία εγγραφής είναι πολύ απλή και ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα λεπτά. Το app θα ζητήσει μερικά βασικά στοιχεία (όνομα, διεύθυνση κλπ), το upload μιας φωτογραφίας από την ταυτότητα και το δίπλωμα οδήγησης, όπως και την καταχώρηση μιας οποιασδήποτε τραπεζικής κάρτας. Αρκεί και μια χρεωστική! Δεν υπάρχει καμία άλλη προϋπόθεση, όπως για παράδειγμα ηλικία ή πιστωτική κάρτα.

Νοικιάζεις από μικρά αυτοκίνητα, μέχρι Tesla και van

Η ποικιλία των αυτοκινήτων που συναντάμε στη συγκεκριμένη εφαρμογή είναι αρκετά μεγάλη, καθώς συμπεριλαμβάνονται μοντέλα διαφορετικών μεγεθών, ανάλογα με τις ανάγκες. Ας πούμε, υπάρχουν μικρά αυτοκίνητα πόλης όπως το Volkswagen Polo, compact SUV όπως το Audi Q2, ευρύχωρα οικογενειακά όπως το Audi A4 Avant, ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως Tesla Model Y και Volkswagen ID.3, ακόμη και μεγάλα van, κατηγορίας Ford Transit και Mercedes-Benz Sprinter, αν κάποιος αναζητά ένα φορτηγό για να μεταφέρει κάτι. Η ποικιλία θα καλύψει κάθε απαίτηση, ενώ τα αυτοκίνητα βρίσκονται πραγματικά… σε κάθε γωνία των πόλεων που έχει παρουσία η εφαρμογή, άρα είναι αδύνατο να μην υπάρχει κάποιο κοντά στον ενδιαφερόμενο.

Πώς λειτουργεί η εφαρμογή;

Η χρήση της εφαρμογής, είναι πανεύκολη. Διαλέγεις το αυτοκίνητο που θες, πας ακριβώς μπροστά του, το ξεκλειδώνεις και αρχίζεις να το οδηγείς! Από την εφαρμογή βλέπεις το ποσοστό καυσίμου στο ντεπόζιτο (ή τη φόρτιση της μπαταρίας, αν είναι ηλεκτρικό) για να υπολογίσει ο χρήστης αν του φτάνει μέχρι τον προορισμό του. Μπορεί και να το φουλάρει δωρεάν, σε κάποιο από τα συνεργαζόμενα πρατήρια. Η χρέωση είναι με το χιλιόμετρο και όχι υπολογίζοντας τον χρόνο, άρα η κίνηση που θα συναντήσει ο οδηγός δεν θα επηρεάσει τον λογαριασμό. Τη στιγμή που γράφεται το κείμενο η χρέωση είναι 0,98 € ανά χιλιόμετρο, συν πάγια χρέωση 1 € στο ξεκλείδωμα. Ωστόσο με τη χρήση της εφαρμογής, βλέπεις πολλές φορές αυτοκίνητα «σε προσφορά»!

Όταν πετύχεις την έκπτωση (η οποία προκύπτει εντελώς τυχαία και μπορεί να εμφανιστεί σε οποιοδήποτε μοντέλο αυτοκινήτου), η χρέωση είναι στα 0,69 € ανά χιλιόμετρο (συν το 1 € του ξεκλειδώματος). Για τα van, η χρέωση είναι 1,29 € ανά χιλιόμετρο συν 2 € πάγιο ξεκλειδώματος. Τώρα, η χρήση του οχήματος και η πολιτική παρκαρίσματος, είναι συγκεκριμένη. Στον χάρτη της εφαρμογής εμφανίζεται το επιτρεπόμενο όριο στάθμευσης, αφού χρησιμοποιηθεί το όχημα. Αυτό σημαίνει ότι οδηγώντας, μπορείς να βγεις εκτός αυτού του ορίου, όμως αν δεν ξαναμπείς εντός, δεν σου επιτρέπει να διακόψεις τη διαδρομή, άρα η χρέωση συνεχίζει να «γράφει». Το όριο του χάρτη όμως είναι πολύ μεγάλο και πρακτικά, επιτρέπει να πας παντού μέσα στην πόλη.

Και αν ο χρήστης θέλει να το παρκάρει, αλλά χωρίς να το αποδεσμεύσει προκειμένου να το χρησιμοποιήσει αργότερα, η χρέωση γίνεται με το λεπτό και στοιχίζει 0,29 € / λεπτό. Να τονίσουμε ότι η παρουσία της εφαρμογής σε πολλές γερμανικές πόλεις, δίνει επιπλέον πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα αν κάποιος είναι στο Μόναχο, μπορεί να πάρει ένα αυτοκίνητο του στόλου από εκεί και να ταξιδέψει στη Στουτγάρδη. Εκεί, επειδή επίσης υπάρχουν αυτοκίνητα της συγκεκριμένης υπηρεσίας, μπορεί να το αφήσει κανονικά χωρίς να πρέπει να το γυρίσει πίσω στην πόλη που το πήρε. Φυσικά υπάρχουν και πολλά πακέτα, ανάλογα με τη χρήση που θέλει να κάνει κάποιος. Δεν ισχύει πάντα δηλαδή το 0,98 € ανά χιλιόμετρο.

Θα δούμε αντίστοιχες εφαρμογές και στην Ελλάδα;

Εννοείται ότι υπάρχουν πολλές εταιρείες που προσφέρουν την ίδια υπηρεσία με την εφαρμογή που αναφέρουμε παραπάνω. Εμείς αυτή χρησιμοποιήσαμε και για αυτό την παρουσιάζουμε, επειδή μας έκανε εντύπωση. Η ιδέα δεν είναι τόσο… νέα στο εξωτερικό και οι κάτοικοι των πόλεων συχνά μετακινούνται με αυτόν τον τρόπο. Στην Ελλάδα πάντως, δεν έχουμε δει τη συγκεκριμένη ιδέα να ανθίζει, τουλάχιστον για την ώρα.

Δείτε ακόμη: Θα γίνει ποτέ η Αθήνα «έξυπνη πόλη»;

Είμαστε βέβαιοι ότι σύντομα θα δούμε κάτι ανάλογο και στη χώρα μας, για αρχή στην Αθήνα και στη συνέχεια και σε άλλες πόλεις. Ωστόσο για να προκύψει κάτι τέτοιο θα πρέπει να έχουμε και την ανάλογη παιδεία. Θυμηθείτε την περίοδο που ήταν της μόδας τα ενοικιαζόμενα πατίνια… Πόσα από αυτά καταστράφηκαν επίτηδες ή κατέληξαν «για πλάκα» στον πάτο της Μαρίνας Φλοίσβου και του Θερμαϊκού, στη Θεσσαλονίκη;

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...