Lotus – Νέα υβριδική διάταξη
Ενδιαφέρον από πολλούς κατασκευαστές
- -
- -
Η Lotus Engineering ανακοίνωσε ότι έχει δεχτεί τον τελευταίο καιρό, προτάσεις από τρεις μεγάλους κατασκευαστές, για την πρωτότυπη υβριδική διάταξη –Range Extender– που είχε παρουσιάσει στο σαλόνι της Γενεύης το 2010. Προς το παρόν η διάταξη έχει παρουσιαστεί σε συγκεκριμένα πρωτότυπα όπως η Jaguar Limo Green, Proton EMAS και Lotus 414E hybrid.
Η Lotus εξελίσσει συνεχώς την συγκεκριμένη διάταξη, ενώ έχει προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές, για να εξυπηρετήσει μελλοντικούς πελάτες, δουλεύοντας σε συνεργασία με το βασικό προμηθευτή της την Fagor Ederlan. Σύμφωνα με δηλώσεις του υπευθύνου του project, καμιά συμφωνία δεν έχει υπογραφεί ακόμη επίσημα. Το ενδιαφέρον όμως των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών φτάνει από 5.000-10.000 μονάδες ετησίως μέχρι έναν ορίζοντα 30.000 μονάδων, ενώ πολλές μικρές εταιρείες ενδιαφέρονται για περίπου 1000 μονάδες το χρόνο.
Η συγκεκριμένη διάταξη βασίζεται στη χρήση ενός αλουμινένιου 3κύλινδρου 6βάλβιδου κινητήρα ο οποίος παράγει ηλεκτρική ενέργεια και δεν χρησιμοποιείται για την κίνηση του αυτοκινήτου, αφού βρίσκεται σε σειρά τοποθετημένος με τον ηλεκτροκινητήρα, με σκοπό να λειτουργεί σαν γεννήτρια, φορτίζοντας απλώς τις μπαταρίες. Η αρχική ιδέα της ύπαρξης της κυλινδροκεφαλής, του συστήματος εξαγωγής και του μπλοκ των κυλίνδρων σε ένα ενιαίο χυτό κομμάτι, εγκαταλείφθηκε για λόγους ευκολίας κατασκευής και συντήρησης. Οι αυλοί εισαγωγής παραμένουν όμως ένα ενιαίο χυτό κομμάτι με το μπλοκ για λόγους βάρους και κόστους. Ο κυβισμός έχει ανέβει στα 1,3 λίτρα, το ωφέλιμο εύρος στροφών είναι 1.500-3.500 rpm, ενώ εκτός από την ατμοσφαιρική έκδοση (47 ίπποι), εξελίσσεται και η μηχανικά υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή (67 ίπποι). Ο μηχανικός υπερσυμπιεστής (supercharger) προτιμήθηκε για μείωση των θερμοκρασιών και πολυπλοκότητας εγκατάστασης του turbo καυσαερίων. Παράλληλα εξετάζεται η χρήση αντικραδασμικού άξονα, καθώς και μια νέα 2κύλινδρη έκδοση της συγκεκριμένης εφαρμογής.
Ο ανταγωνισμός της Lotus με την αυστριακή AVL και την γερμανική Mahle είναι δεδομένος, αν και καμία εταιρεία δεν είναι τόσο κοντά όσο η Lotus, για να βάλει τον κινητήρα στην παραγωγή.