Αυτόματος πιλότος από τη VW

Ερευνητική πρόταση για το μέλλον

  • -
  • -

Η VW παρουσίασε το σύστημα TAP (Temporary Auto Pilot) το οποίο υλοποίησε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος HAVEit. Το πρόγραμμα HAVEit (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport) ξεκίνησε το 2008 με σκοπό την ανάπτυξη τεχνολογιών και συστημάτων για τη δημιουργία αυτόματου πιλότου στα αυτοκίνητα. Απώτερος σκοπός είναι να γίνουν οι μετακινήσεις ασφαλέστερες, πιο ξεκούραστες αλλά και πιο φιλικές προς το περιβάλλον. Τη χρηματοδότηση του ανέλαβαν από κοινού 17 εταιρείες από το χώρο του αυτοκινήτου (κατασκευαστές και προμηθευτές), Πανεπιστήμια (μεταξύ αυτών και της Αθήνας) αλλά και ερευνητικοί οργανισμοί, με συνολικό προϋπολογισμό 28 εκατομμυρίων ευρώ. Η VW μελέτησε κι εξέλιξε ένα ημιαυτόματο σύστημα οδήγησης το οποίο είναι λειτουργικό μέχρι τα 130km/h και συνδυάζει τα διαθέσιμα συστήματα με την προοπτική που μπορεί να έχουν σε μελλοντικές εφαρμογές. Το TAP αξιοποιεί την υποδομή του προσαρμοζόμενου cruise control (ACC) αλλά και του αυτόματου συστήματος διατήρησης λωρίδας (Lane Assist) ώστε να διατηρεί για μικρές διαστήματα την πορεία του αυτοκινήτου χωρίς ο οδηγός να κάνει διορθώσεις στο τιμόνι. Η συγκεκριμένη πρόταση δεν έχει ερευνητικό χαρακτήρα, αλλά ουσιαστικά αποτελεί μια μελέτη εφαρμογής ενός συστήματος που μελλοντικά μπορεί να διατεθεί ως μέρος του εξοπλισμού. Η εφαρμογή του TAP αφορά κυρίως την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, όπου τα δεδομένα κυκλοφορίας είναι σαφέστερα προσδιορισμένα, αλλά επιπλέον επιβάλει στον οδηγό να τηρεί τους κανόνες ασφαλούς προσπέρασης και φυσικά των ορίων ταχύτητας. Σε όλες τις περιπτώσεις ο οδηγός παραμένει αυτός που έχει τον έλεγχο του οχήματος αφού η λειτουργία είναι επικουρική και όχι πλήρως αυτοματοποιημένη.

 

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...