Mercedes: Κέντρο προσομοίωσης καιρού

Ακραίες συνθήκες με το πάτημα ενός κουμπιού

  • -
  • -

Δύο νέες αεροδυναμικές σήραγγες, με σκοπό να προσομοιώνουν τεχνητά διαφορετικές καιρικές συνθήκες, αποτελούν τα νέα όπλα της Mercedes για την εξέλιξη των μοντέλων της.Το νέο κέντρο τεχνητού περιβάλλοντος, αποτελεί παρόμοια εγκατάσταση με αυτή της BMW που σας είχαμε παρουσιάσει παλαιότερα. Οι δύο νέες αεροδυναμικές σήραγγες στο κέντρο εξέλιξης του Sindelfingen μπορούν να προσομοιώσουν ακραίες καιρικές συνθήκες, όμοιες με διάφορα σημεία του πλανήτη, οποιαδήποτε εποχή, δημιουργώντας ένα σκληρό κύκλο δοκιμών, μέσα στο κέντρο εξέλιξης επί γερμανικού εδάφους, με προφανή πλεονεκτήματα χρόνου και κόστους.

 

 

 

Από -40 έως 60 oC

Η αεροδυναμική σήραγγα που προσομοιώνει τις χαμηλές θερμοκρασίες, έχει ένα εύρος 80 οC, από -40 έως 40 οC. Αντίθετα η σήραγγα για τις θερμές καιρικές συνθήκες μπορεί να δημιουργήσει θερμοκρασίες από -10 έως 60ο. Αμφότερες οι δύο σήραγγες μπορούν να φιλοξενήσουν μοντέλα από το λιλιπούτειο Smart μέχρι κάποιο σεβαστών διαστάσεων επαγγελματικό Sprinter, διαθέτοντας και δυναμόμετρο το οποίο μετρά και τους δύο άξονες, κατάλληλο για μοντέλα με κίνηση εμπρός, πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Η ταχύτητα του αέρα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 265 km/h την ώρα, προσομοιώνοντας σφοδρές ανεμοθύελλες. Η  επίταχυνση που παρέχει το δυναμόμετρο είναι της τάξης των 20 m/s2. Η παραγόμενη ισχύ που δημιουργείτε όταν τα αυτοκίνητα δοκιμάζονται με τον δικό τους κινητήρα, ανακτάται και να μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια, μειώνοντας τΙς απαιτήσεις σε ρεύμα της εγκατάστασης. Παράλληλα το δυναμόμετρο μπορεί να δημιουργήσει αντίσταση κατά το φρενάρισμα, προσομοιώνοντας συνθήκες για το σύστημα πέδησης που πολύ δύσκολα συναντάς σε φυσικό περιβάλλον.

 

Παχνίδια του καιρού

Δεδομένης της ευρείας γκάμας θερμοκρασιών που μπορούν να δημιουργήσουν τα νέα εργαλεία των Γερμανών μηχανικών, είναι δυνατός ο έλεγχος των συστημάτων ψύξης, κλιματισμού και οι αντιδράσεις της αεροδυναμικής των γυάλινων επιφανειών σε χιονοθύελλες, έντονες χιονοπτώσεις ή την κίνηση κοντά σε κάποιο φορτηγό με έντονη βροχόπτωση. Επιπλέον, όσον αφορά τη σήραγγα των υψηλών θερμοκρασιών, μπορεί πολύ εύκολα να γίνει η προσομοίωση εξαιρετικά απαιτητικών θερμών περιοχών, όπως η κοιλάδα του Death Valley της Καλιφόρνια. Συνολικά 32 λάμπες μέσα σε 20 m2 φροντίζουν να δημιουργήσουν ένταση από 200 μέχρι 1200 Watt ανά m2. Η ακτινοβολία του φωτός μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα, δημιουργώντας τις συνθήκες που επικρατούν στα διάφορα γεωγραφικά μήκη και πλάτη του πλανήτη. Η αλλαγή της γωνίας της ακτινοβολίας μπορεί έντεχνα να προσομοιώσει την συννεφιά ή την είσοδο σε κάποιο τούνελ.

Για την μελέτη των εξαιρετικά θερμών καιρικών συνθηκών, υπάρχει μια επιφάνεια που αναπτύσσει θερμοκρασίες από 50 έως 70ο C, φωτογραφίζοντας την καυτή άσφαλτο και αποτελώντας σκληρό πεδίο δοκιμής για τις αντιδράσεις των ελαστικών και κατ΄ επέκταση του αυτοκινήτου. Η υγρασία μπορεί να πάρει τιμές από 5% έως 95% και στις δύο σήραγγες. Στην σήραγγα για τις ψυχρές θερμοκρασίες η βροχόπτωση μπορεί να φτάσει τα 80 lt/h ανά m2, συνοδευομένη από χιονόπτωση σε ταχύτητες κίνησης του οχήματος με 200 km/h.

Η συνολική ισχύς των εγκαταστάσεων είναι 600 kW, τιμή που μπορεί όταν αυτό απαιτηθεί να φτάσει στιγμιαία τα 780 kW (1060 ίπποι). Το ανθρώπινο δυναμικό της συγκεκριμένης εγκατάστασης δοκιμών αποτελείται από 20 άτομα τα οποία εργάζονται σε δύο βάρδιες. Εκτός από την εξέλιξη των κύριων μοντέλων της Mercedes, το νέο κέντρο τεχνητού περιβάλλοντος θα βοηθήσει στην εξέλιξη των νέων fuel-cell μοντέλων, δοκιμάζοντας σκληρά τις κυψέλες υδρογόνου σε μια σειρά από ποικίλες καιρικές συνθήκες.

Δείτε παρακάτω το video με το κέντρο τεχνητού περιβάλλοντος της Mercedes-Benz

AYTO TO ΔΙΑΒΑΣΕΣ

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...