Ασφαλέστερες και πιο green μετακινήσεις
Έξυπνα αυτοκίνητα που επικοινωνούν μεταξύ τους και με την κυκλοφοριακή υποδομή
- -
- -
Σκεφτείτε στο μέλλον τα αυτοκίνητα να επικοινωνούσαν μεταξύ τους και να ενημέρωναν το ένα το άλλο για τον κίνδυνο ενός ατυχήματος μπροστά ή για ύπαρξη μποτιλιαρίσματος. Ε, λοιπόν, το μέλλον αυτό δεν είναι τόσο μακρινό όσο φαντάζεστε. Η μεγαλύτερη παγκόσμια δοκιμή επικοινωνίας αυτοκινήτου-με-αυτοκίνητο ή αυτοκινήτου-με-υποδομές (‘car-to-x’ communication) σε πραγματικές συνθήκες ξεκινά στη Γερμανία, με συμμετέχοντες εταιρείες αυτοκινήτου, επιστήμονες, εταιρείες επικοινωνίας και ινστιτούτα. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της εξέλιξης ενός συστήματος που συνδέει ηλεκτρονικά τα οχήματα μεταξύ τους αλλά και με τις υποδομές. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων, όχι μόνο μεταξύ των οχημάτων, αλλά και μεταξύ οχήματος και κυκλοφοριακών υποδομών (π.χ. φανάρια κλπ). Η ανάπτυξη της ‘car-to-x’ επικοινωνίας σκοπεύει να κάνει τις μετακινήσεις μας ασφαλέστερες, αλλά και πιο green, μειώνοντας τις εκπομπές CO2. Η ονομασία του project είναι: ‘simTD: Safe & intelligent mobility – Test Field Germany’ και από πλευράς αυτοκινητοβιομηχανιών συμμετέχουν οι: Audi, BMW, Ford, Mercedes-Benz, Opel και Volkswagen.
Η φάση δοκιμών ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2011 στο Friedberg της Γερμανίας με την υποστήριξη τριών Γερμανικών υπουργείων: τα οικονομίας και τεχνολογίας (BMWi), παιδείας & έρευνας (BMBF) και κυκλοφοριακών δομών & αστικής ανάπτυξης (BMVBS). Η έρευνα υποστηρίζεται επίσης από το κρατίδιο του Hesse, το Γερμανικό σύνδεσμο αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) και το Car 2 Car Communication Consortium. Οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες με συνολική συμμετοχή 120 οχημάτων θα ξεκινήσουν περίπου στα μέσα του 2012, με την Opel να έχει αναλάβει τον έλεγχο και συντονισμό. Παράλληλα με πολλές ακόμα λειτουργίες, η Opel θα δοκιμάσει την ‘Προειδοποίηση Οδικών / Καιρικών συνθηκών’, με τέσσερις οδικούς μετεωρολογικούς σταθμούς που ήδη προσφέρουν λεπτομερείς πληροφορίες. Το project ‘simTD: Safe & intelligent mobility – Test Field Germany’ θα στοιχίσει περί τα 71 εκατομμύρια ευρώ.